HOTELARZE DEKADY: GHEORGHE CRISTESCU   KONFERENCJE "HOTELARZA"  PERSONALIA

Prezes Polskiego Holdingu Hotelowego. Do 2015 r. dyrektor sieci Best Western na Polskę i kraje bałtyckie

Trzykrotny zdobywca tytułu Człowieka Roku Polskiego Hotelarstwa w różnych firmach. Twórca największej polskiej grupy hotelarskiej, równie mocno zaangażowany w działania prospołeczne.

Stojący na czele największej polskiej firmy hotelarskiej z ponad trzema tys. pokoi w blisko 30 obiektach, Gheorghe Marian Cristescu w ubiegłej dekadzie aż trzykrotnie zdobywał tytuł Człowieka Roku Polskiego Hotelarstwa. Po raz pierwszy w 2012 r. jeszcze jako dyrektor sieci Best Western na Polskę, gdy w ciągu roku od objęcia swojej funkcji zwiększył dwukrotnie stan jej posiadania z 11 do ponad 20 hoteli, co do dziś jest najlepszym wynikiem w historii obecności tej marki w Polsce. Po raz drugi w 2018 r. jako prezes Chopin Airport Development, gdy znowu w ciągu roku jego zarządzania portfolio firmy powiększyło się dwukrotnie z czterech do ośmiu hoteli z ponad 1,1 tys. pokoi i kolejnych cztery w przygotowaniu.

A po raz trzeci w ubiegłym roku, już jako prezes Polskiego Holdingu Hotelowego, stworzonego na bazie Chopin Airport Development w celu konsolidacji i podniesienia wartości zasobów hotelowych należących do spółek z udziałem skarbu państwa. Wówczas ten tytuł zdobył zarówno za osiągnięcia na rynku stricte hotelowym, jak i za działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu w czasie pandemii. Od strony rozwoju bazy, PHH m.in. podpisał umowy na wprowadzenie ośmiu swoich hoteli, w większości wybudowanych jeszcze w okresie PRL, pod globalne marki sieci Marriott, IHG i Best Western, co wiążę się z ich całościową modernizacją. Generalne remonty przechodzą też obiekty nie wprowadzane pod międzynarodowe marki m.in. w Helu, Jastarni i Toruniu. Działania prowadzone na tak szeroką skalę przyczyniają się do podniesienia jakości całego polskiego hotelarstwa oraz atrakcyjności poszczególnych rynków lokalnych, a Polska całościowo dzięki temu staje się jeszcze bardziej atrakcyjnym miejscem tak dla turystów, jak i gości biznesowych, na czym wszyscy mogą tylko zyskać.

Ale na szczególne docenienie zasługiwały działania społeczne PHH w czasie pandemii inicjowane przez Gheorghe’a Cristescu. Od udostępnienia swoich obiektów na hotele dla medyków i stworzenie fundacji Hotele dla Medyków, finansującej noclegi dla kadry medycznej w niezależnych hotelach, przez dostarczanie posiłków przygotowywanych w hotelach PHH pracownikom służb medycznych oraz wsparcie swoimi przeszkolonymi pracownikami infolinii NFZ, a później GIS po udostępnienie hotelu Renaissance dla małych pacjentów onkologicznych Instytutu Matki i Dziecka. Wszystkie te działania, poza ich wagą społeczną, budowały też po prostu pozytywny wizerunek całego polskiego hotelarstwa.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *