Konferencja MADE For Restaurant 26 października w Krakowie   POD PATRONATEM HOTELARZA

Konferencja MADE FOR Restaurant 2021 w Małopolskim Ogrodzie Sztuki w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie ma za zadanie przygotować restauratorów i branżę gastronomiczną na kolejne lata pracy w nowej rzeczywistości. Jaka powinna być restauracja w 2022 roku? Jak stworzyć restaurację przyszłości, która nie tylko dobrze nakarmi, ale będzie też dobra dla świata?

– Po burzy przychodzi oczyszczenie i uporządkowanie. Taki jest cel jesiennej konferencji MADE FOR Restaurant. Jacy jesteśmy dzisiaj, po tylu trudnych doświadczeniach? Odważniejsi? Bardziej przewidujący? Otwarci na technologię? Ceniący swój wolny czas? Mam nadzieje, że konferencja odpowie na te pytania zapowiada Agnieszka Małkiewicz, prezes zarządu FOR Solutions, organizatorka konferencji, która zbierze najważniejszych przedstawicieli branży 26 października w Krakowie.

Wydarzenie będzie podzielone na trzy dania główne: część naukową, biznesową i kulturalną. Otworzy je gorąca, branżowa dyskusja, zamknie słodko-gorzki, momentami ciężkostrawny spektakl „Jedzonko” w reżyserii Katarzyny Szyngiery. Lunch przygotuje bufet Teatru im. Juliusza Słowackiego, jedyny w pełni wegański bufet teatralny w Polsce. Goście będą mogli spróbować też pairingu herbat zaparzonego przez partnerów wydarzenia.

Wybór miejsca, czyli Krakowa na to spotkanie, też nie jest przypadkowy. – To miasto o zakorzenionych tradycjach kulinarnych, Europejska Stolica Kultury Gastronomicznej 2019 roku. Kraków to także miasto, które wprowadza w życie ideę zrównoważonej turystyki, zgodnie z założeniami  „Polityki zrównoważonej turystyki Krakowa na lata 2021-2028”, uchwalonej przez Radę Miasta Krakowa. Zawarty w niej zbiór rekomendacji ma na celu wypracowanie optymalnego modelu zarządzania turystyką, po zapaści spowodowanej COVID-19, zmierzającego do współpracy i godzenia interesów mieszkańców, przedsiębiorców oraz odwiedzających – mówi Elżbieta Kantor, dyrektor Wydziału ds. Turystyki Urzędu Miasta Krakowa.

Trudna sytuacja w trakcie pandemii dla wielu biznesów oznaczała konieczność redefinicji. Jest to moment, w którym warto postawić na odpowiedzialny rozwój i wprowadzanie nowych rozwiązań, które pomogą nie tylko lepiej zarządzać zespołem, ograniczyć marnotrawstwo żywności czy produkcję śmieci, ale także osiągnąć długofalowe korzyści. Większy nacisk na zrównoważone działania i praktyki to kierunek, w którym nieuchronnie będzie podążać gastronomia ze względu na oczekiwania gości, prawne regulacje, ale przede wszystkim realną potrzebę. Jak stworzyć restaurację przyszłości, która nie tylko dobrze nakarmi, ale będzie też odpowiedzialna i dobra dla planety?

Z tych pytań urodził się pomysł na projekt angażujący liderów gastronomii - ,,Kierunek Restauracja Przyszłości". To badanie jakościowe i warsztat, którego efekty premierowo zostaną zaprezentowane na konferencji MADE FOR Restaurant - Creators. Przedsięwzięcie jest prowadzone od czerwca wspólnie z Europejskim Instytutem Innowacji i Technologii - EIT Food, czyli największą europejską inicjatywą, która ma na celu budowanie zrównoważonego sektora rolno-spożywczego. - W trakcie konferencji zaprezentujemy uczestnikom najciekawsze wyniki naszego projektu,,Kierunek Restauracja Przyszłości”, na temat zrównoważonych kierunków rozwoju gastronomii i wynikających z nich realnych korzyści. Przedstawimy też zbiór praktyk i pierwszych kroków dla Restauracji Przyszłości wypracowany przez przedstawicieli branży. Dodatkowo, w trakcie panelu dyskusyjnego uczestnicy projektu odpowiedzą na ważne pytania: dlaczego wprowadzenie zrównoważonych działań naprawdę się opłaca? Jak pokonać największe bariery? Jak rozpocząć drogę do restauracji przyszłości - lepszej dla ludzi i środowiska?- zdradza Ewa Rzeszowska, projekt manager w EIT FOOD.

Miesiącami, gdy media przytłaczały nagłówkami o upadających biznesach, FOR Solutions szukało restauratorów, którzy mimo kryzysu, jakiego gastronomia nie widziała zawalczyli o swoje. Zamiast rozkładać ręce w geście bezsilności, szukali szansy. Chcieli tworzyć NOWE w nowej rzeczywistości. Na scenie konferencji MADE FOR Restaurant stanie 10 restauratorów najbardziej walecznych, przedsiębiorczych i pomysłowych w biznesie. Opowiedzą o swoich doświadczeniach z ostatnich miesięcy. Z nich zostanie wybrany TOP KREATOR, który otrzyma stypendium biznesowe.

Wśród TOP 10 Restauratorów, wybranych w intensywnych i zaciekłych dyskusjach na scenie MADE FOR Restaurant ze swoimi pracami wystąpią: Ewa Malika Szyc-Juchnowicz z restauracji Malika i Machina Eats&Beats w Trójmieście; Daniel Pawełek – Ferment Group, m.in. restauracje Le Braci, Koneser Grill, Kieliszki na Próżnej i Rozbrat 20 w Warszawie; Marek Stachowicz z restauracji Scoria w Bydgoszczy; Marcin Wachowicz – Aioli, Sing Sing i Banjaluka; Mariusz Zawadzki z restauracji Mondo, Vinegre, TAPAS, Officyna w Trójmieście; Paweł Zyner, min. z restauracji Anatewka w Łodzi; Sebastian Bigaj z restauracji Folga w Krakowie; Tadeusz Müller - twórca konceptów gastronomicznych, m.in. ORZO people-music-nature; Mikołaj i Magda Bator z restauracji Zakwasownia organic food & cafe w Warszawie i Ewa Voelkel-Krokowicz z Concordia Taste w Poznaniu. Restauratorzy przedstawią osobiste opowieści, dotyczące wyzwań i kreatywnych działań w ich biznesach na przestrzeni ostatnich miesięcy i lat. Wśród nich jest TOP Kreator 2021, który otrzyma stypendium biznesowe MADE FOR Restaurant – Creators. Nazwisko zwycięzcy poznamy 15 listopada

W jury przyznającym nagrodę zasiądą m.in.: dziennikarz i krytyk kulinarny Maciej Nowak, dziennikarka kulinarna Małgorzata Minta, Daria Pawelska z magazynu KUKBUK, Krzysztof Głuchowski, dyrektor Teatru im. Juliusza Słowackiego, Ewa Rzeszowska z EIT Food, Marta Glinka z Restaurantica.pl i Warsaw Foodie, Jolanta Jurkowlaniec z Dinette – zwycieżczyni poprzedniej edycji konkursu o stypendium biznesowe MADE FOR Restaurant – FIGHTER 2021, TOP Restauratorzy: Malka Kafka z Tel Aviv Urban Food i Umamitu, Katarzyna Młynarczyk z Handelka i Rebread oraz Maciej Raczyński z restauracji Serwus; dziennikarz i pisarz Łukasz Modelski, Marcin Dera z Transgourmet, Selgros Cash&Carry, Mariusz Piórkowski z MojStolik.pl, Maciej Wroński z Rational, Hanna Wencka z Aviko HoReCa Polska, Katarzyna Noga z ZT Kruszwica oraz Michał Graca z firmy Winterhalter i Adrian Łukaszewicz z Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, a także Agnieszka

Spektakl "Jedzonko", który będzie zamykał konferencję, jest z jednej strony pastiszem polskiego spotkania wokół stołu, z drugiej silnie refleksyjnym obrazkiem. - Bo naszej branży należy się kilka słodko-gorzkich słów - podkreśla Agnieszka Małkiewicz.

Dla właścicieli i pracowników restauracji udział w konferencji jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji. W wydarzeniu stacjonarnym połączonym ze spektaklem „Jedzonko” będzie mogło wziąć udział 50 osób, w samej konferencji - 100 osób. Liczy się kolejność zgłoszeń. Jest też opcja wzięcia udziału on-line.

Dla dostawców i pozostałych przedstawicieli rynku gastronomicznego udział kosztuje 200 zł (w cenie: konferencja stacjonarna, sztuka "Jedzonko", zaproszenie na lunch, dostęp do materiałów on-line przez 30 dni), 150 zł (konferencja stacjonarna, zaproszenie na lunch, dostęp do materiałów online przez 30 dni) lub 120 zł (konferencja on-line, dostęp do materiałów przez 30 dni).

Konferencja MADE FOR Restaurant 2021, wtorek 26 października, od godz. 9:00. Małopolski Ogród Sztuki w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie.

Partnerami Merytorycznymi są: Akademia Leona Koźmińskiego, Instytut Kulinarny Transgourmet, JRE - Jeunes Restaurateurs, EIT Food.

Parterami Strategicznymi są: Rational, Transgourmet i Selgros Cash&Carry, MojStolik.pl, CitiBank.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *