Spójny wizerunek hotelu- marketing online i offline w branży hotelarskiej   MATERIAŁ PARTNERA

Strategia promocyjna branży hotelarskiej musi zawierać elementy marketingu online i offline, aby zdobyć maksymalną liczbę klientów. Jakie działania będą odpowiednie?

Hotele powinny zmienić swój styl kampanii marketingowej z uwagi na wszechobecne trendy cyfrowe. Strategia promocyjna musi zawierać elementy marketingu online i offline, aby zdobyć maksymalną liczbę klientów.

Dla właściciela hotelu, ważne jest, aby zwiększyć zasięg kampanii marketingowej, którego skutkiem będzie duża ilość rezerwacji. Marketing cyfrowy przekształca biznes, ale tradycyjne metody offline nadal pomagają w rozwoju firmy.

Efekty wprowadzenia elementów marketingu online są łatwe do zmierzenia, a co za tym idzie, łatwiej jest wyeliminować błędy i wyciągnąć wnioski na przyszłość. Metody te są również mniej kosztowne od tradycyjnych. Wiele strategii marketingowych offline wspiera i uzupełnia działania online.

Marketing offline

Marketing offline i tradycyjne techniki nadal mają swój znaczący udział w budowaniu marki. Oto kilka ważnych technik marketingowych offline, które pomagają hotelowi w zdobyciu stałych klientów.

Bezpośredni kontakt z klientem

Nic nie zastąpi bezpośredniej interakcji z klientem poprzez kontakt telefoniczny lub osobisty. Gość hotelu poczuje się zaopiekowany i doceniony, gdy pracownicy wyrażają troskę o jego samopoczucie podczas pobytu oraz wyczerpująco odpowiadają na wszystkie pytania.

Korzystne dla twojej firmy jest wzbogacenie standardowej oferty hotelu o dodatkowe pakiety, obejmujące wynajem samochodów, wycieczki, pobyty w spa i zabiegi relaksujące.

Materiały drukowane

Umieść w pokojach hotelowych drukowane ulotki, na których napiszesz adresy do profili w mediach społecznościowych. Jest to bardzo dobry sposób na zachęcenie do interakcji online poprzez wykorzystanie technik marketingu offline.

Gość spędzi czas na czytaniu broszury, dzięki czemu nawiąże kontakt z twoją marką. Dobrym pomysłem do celów promocyjnych jest także wykorzystanie drukowanych materiałów w hotelowej restauracji. Sprawdź, jakie formy druku są dostępne dla gastronomii i hotelarstwa.

Stwórz slajd lub baner reklamowy, który może być wyświetlany na elektronicznych tablicach na terenie obiektu. Goście będą poszukiwać na nich informacji dotyczących funkcjonowania hotelu, a przy okazji zainteresują się twoją reklamą w mediach społecznościowych. Po pobycie z pewnością zostawią opinię na profilu hotelu.

Marketing online

W dobie wszechobecnej technologii, ważne jest, aby hotele przyjęły cyfrową strategię marketingową w celu pozyskania większej liczby gości. Oto kilka ważnych elementów online, które pomagają hotelom budować udział w rynku.

SEO

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest bardzo ważna dla każdej strony internetowej hotelu. Maksymalizacja SEO sprawi, że twój hotel będzie bardziej widoczny dla potencjalnych gości, zwiększając świadomość marki. Lepsze SEO pokaże stronę internetową na szczycie wyników wyszukiwania w każdej wyszukiwarce i pomoże w uzyskaniu większego ruchu.

Strony, które plasują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, zazwyczaj uzyskują 90% ruchu.

Strona internetowa i media społecznościowe

W marketingu cyfrowym, twoja strona internetowa odgrywa bardzo ważną rolę. Stworzenie responsywnej strony jest koniecznością dla wzrostu zainteresowania klientów w branży hotelarskiej.

Twoja strona musi być dostępna dla jak największej liczby użytkowników niezależnie od urządzenia, z którego korzystają.

Pokazanie hotelu za pomocą mediów społecznościowych to bardzo dobry pomysł. Wykorzystaj Facebook i Instagram do zaproszenia nowych gości. Zaangażowanie klientów zwiększy się, gdy profile w mediach społecznościowych będą aktualizowane na bieżąco. Oznacza to, że nowe posty powinny być dodawane systematycznie, a ich treści wzbudzać zainteresowanie.

Marketing treści

Content marketing jest zawsze ważną częścią strategii marketingowej hotelu. Nie sprzedaje on bezpośrednio twojej marki, ale stymuluje odwiedzających do podjęcia działań.Ten rodzaj treści nie służy bezpośredniej promocji obiektu, ale wzbudza zainteresowanie.

Tworzenie treści online, takich jak filmy wideo, posty na blogu i udostępnianie ich na swojej stronie internetowej lub stronach mediów społecznościowych to właśnie content marketing.

Mieszanie strategii online i offline

Wykorzystując wysiłki marketingu offline, hotel może zwiększyć efektywność swoich cyfrowych planów marketingowych. Mieszanie strategii pomoże ci w mierzeniu wysiłków promocyjnych hotelu.

Korzystanie z obu typów marketingu jest bardziej wydajne. Łącząc te dwa podejścia, możesz doprowadzić do zwiększenia widoczności swojej firmy i jednocześnie przyciągnąć więcej uwagi do swojej marki online.

Korzystając z technik marketingu offline, takich jak ulotki i broszury, możesz podać informacje o swojej stronie internetowej lub mediach społecznościowych.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

1 komentarz do “Spójny wizerunek hotelu- marketing online i offline w branży hotelarskiej

  1. Zgodzę się z tym, że teraz marketing internetowy to klucz do wzrostu popularności danej marki. Sama mam zamiar w niedługim czasie zgłosić się do firmy https://3-a.eu/ w celu wypozycjonowania mojej firmy i rozpoczęcia kampanii Ads. W planach mam jeszcze film reklamowy, ale to wszystko w swoim czasie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *