Mateusz Suliga, szef kuchni H15 Luxury Palace Kraków i restauracji Artesse, z prestiżową nagrodą   PERSONALIA

Mateusz Suliga, szef kuchni krakowskiego hotelu H15 Luxury Palace i restauracji Artesse, zdobył prestiżową nagrodę Prix au Chef de l’ Avenir przyznaną przez Akademię Gastronomiczną. Tym samym uznany został za najbardziej perspektywicznego Szefa Kuchni Roku 2023. To kolejne wyróżnienie dla Mateusza Suligi. W tym roku krakowska restauracja Artesse otrzymała już rekomendację Michelin.

Akademia Gastronomiczna w Polsce jest oddziałem Międzynarodowej Akademii Gastronomicznej - Académie Internationale de la Gastronomie - która uzyskała renomę na całym świecie jako kulinarny ekspert i doradca we wszelkich aspektach związanych z gastronomią i sztuką kulinarną.

– Bardzo dziękuję za to wyróżnienie. To ogromna satysfakcja, ale też motywacja do dalszej pracy i rozwoju restauracji Artesse, szczególnego miejsca na mapie Krakowa. Artesse to miejsce wypełnione sztuką, historią i oryginalnym designem. Miejsce przeznaczone do czerpania radości i celebracji wyjątkowych momentów. I taka jest kuchnia Artesse  - w sposób nieszablonowy, nowoczesny i elegancki odzwierciedla tradycje kulinarne dawnej Polski –  mówi Mateusz Suliga.

Restauracja Artesse mieści się na dziedzińcu dawnego Pałacu Lubomirskich, miejscu wypełnionym sztuką, historią i oryginalnym designem. – Jestem pasjonatem kulinarnym i historii. Z połączenia tych dwóch pasji powstała kuchnia Artesse. Czerpiąc z tej bogatej przeszłości stworzyliśmy to wyjątkowe miejsce. Staramy się podawać takie dania, których nie powstydziłyby się najwyższe sfery. Używamy dawnych przepisów i receptur jako inspiracji. Korzystamy z zapomnianych składników. Pokazujemy prawdziwą polską kuchnię i dawne, kulinarne mody na nowo – dodaje Mateusz Suliga.

Hotel H15 Luxury Palace i restauracja Artesse są częścią Grupy Dobry Hotel, specjalizującej się w zarządzaniu obiektami hotelowymi i gastronomicznymi. Działa od 19 lat i obecnie w swoim portfolio ma ponad 20 obiektów w atrakcyjnych turystycznie i biznesowo regionach i miastach. Grupa stawia zarówno na promocję i rozwój marki własnej, jak i współpracę z globalnymi, międzynarodowymi sieciami poprzez umowy franczyzowe z Hyatt, Marriott i Wyndham.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *