Z-Factor: konferencyjny styczeń 2024 vs. 2023 dużo lepszy w Krakowie i Trójmieście   ANALIZY I RAPORTY

W styczniu odbyło się niemal dwa razy więcej wydarzeń konferencyjnych w Trójmieście i Krakowie niż rok wcześniej. Wrocław również na plus, nieznacznie gorzej było w Warszawie (ferie). W każdym mieście dominuje trend wyboru 4-gwiazdkowych hoteli na organizację wydarzeń – wynika z danych zebranych przez firmę Z-Factor

Metropolo by Golden Tulip Kraków

W styczniu 2024 r. zorganizowano w Krakowie o 83,5 proc. więcej spotkań w stosunku do stycznia 2023. Organizatorami 15,5 proc. wszystkich spotkań realizowanych w Krakowie były firmy, które wcześniej nie organizowały swoich wydarzeń na tym rynku. Porównując do stycznia 2023, udział takich spotkań we wszystkich wydarzeniach wzrósł o 5,5 proc. W styczniu zorganizowano o 30 proc. więcej wydarzeń w hotelach 5-gwiazdkowych oraz o 91 proc. więcej wydarzeń w 4-gwiazdkowych niż rok wcześniej. Klienci najczęściej wybierali styczniowe wtorki jako dzień na organizację spotkań, zastępując środy i piątki. Zarówno rok temu jak obecnie firmy wybierają w większości hotele poza centrum miasta. 

Dla odmiany, w styczniu w Warszawie odnotowano nieznaczny, o 3,7 proc., spadek liczby spotkań w porównaniu do stycznia 2023 r. Nowi klienci zorganizowali jedynie 5,7 proc. wszystkich spotkań, co oznacza minimalny spadek w porównaniu do poprzedniego roku. Hotele 5-gwiazdkowe zanotowały wzrost o 9 proc., a hotele 4-gwiazdkowe 12-proc. spadek w liczbie spotkań. Nadal środek tygodnia, wtorek - czwartek to najbardziej powszechne dni na organizację spotkań. Klienci wybierają prawie tak samo często hotele usytuowane w centrum, jak i przy lotnisku.

Trójmiasto może pochwalić się ogromnym wzrostem liczby spotkań w porównaniu do stycznia 2023 r. – aż o 94,5 proc. Nowi klienci stanowią 17,5 proc. wszystkich spotkań, co oznacza wzrost o prawie 9 proc. Hotele 5-gwiazdkowe zwiększyły liczbę spotkań aż o 257 proc., a hotele 4-gwiazdkowe o 75 proc. Podobnie jak w Warszawie, środek tygodnia to najczęściej wybierane dni na organizację wydarzeń, najbardziej popularne są hotele usytuowane w centrum miast.

Wrocław odnotował wzrost liczby spotkań o prawie 14 proc. w porównaniu do stycznia 2023. Nowi klienci zorganizowali 9 proc. wszystkich spotkań, co oznacza niewielki wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. Liczba zorganizowanych wydarzeń w hotelach 5-gwiazdkowych obniżyła się o 65 proc., natomiast hotele 4-gwiazdkowe zwiększyły swoją produkcję o 47 proc.. Spotkania są teraz częściej organizowane w środy. Co ciekawe, rok temu hotele usytuowane w centrum były najbardziej popularne. W tym roku klienci wybierają na równi hotele w centrum i poza centrum miasta.

Firma Z—Factor, obecna na rynku od 2015 roku, specjalizuje się w dostarczaniu narzędzi analitycznych, które skutecznie zwiększają sprzedaż i zyski hoteli oraz centrów konferencyjnych. Do chwili obecnej, Z-Factor nawiązał współpracę z ponad 500 obiektami w 32 krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.  W Polsce aktywnie analizuje dane w dużych i średnich miastach, a także, na rynku pozamiejskich resortów.

W ofercie firmy znajdują się trzy kluczowe rozwiązania: Demand Outlook, które pomaga klientom w efektywnym pozyskiwaniu dodatkowych zleceń konferencyjnych; Test Call Program, mający na celu podniesienie standardów obsługi klienta oraz Competition Shopping, narzędzie przeznaczone do monitorowania i analizy cen usług eventowych oferowanych przez konkurencyjne firmy.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *