Zasady wynajmu sal na spotkania służbowe w hotelach   KORONAWIRUS

Serwis mojekonferencje.pl zwrócił się do Ministerstwa Zdrowia z prośbą o interpretację przepisów rozporządzenia dotyczących możliwości wynajmu sal na organizację spotkań służbowych i zawodowych. W przesłanej odpowiedzi ministerstwo zaznaczyło, że wynajem taki jest możliwy, a odpowiedzialnym za określenie charakteru spotkania jest jego organizator.

W myśl rozporządzenia obowiązującego do 27 grudnia tego roku, zakazuje się organizowania imprez, spotkań i zebrań, za wyjątkiem "spotkań lub zebrań służbowych i zawodowych", oraz " imprez i spotkań do 5 osób, które odbywają się w lokalu lub budynku wskazanym jako adres miejsca zamieszkania lub pobytu osoby, która organizuje imprezę lub spotkanie".

W opinii ministerstwa za spotkania służbowe, lub zawodowe można uznać wyłącznie "spotkania i zebrania niezbędne w wykonywaniu działań i zadań służbowych czy zawodowych, wpisujące się w wykonywanie określonej działalności służbowej czy zawodowej, np. odprawa przed służbą czy prezentacja narzędzia pracy niezbędnego w jej wykonywaniu (np. nowe oprogramowanie komputerowe) połączona z kursem, nauką lub szkoleniem w zakresie korzystania z niego". Odbywać mogą się także m.in. szkolenia i egzaminy w ramach kształcenia w zawodach medycznych, egzaminy na biegłych rewidentów i doradców podatkowych czy kursy
w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy.

W formie stacjonarnej zakazana jest działalność związana z organizacją, promocją lub zarządzaniem imprezami, takimi jak targi, wystawy, kongresy, konferencje, spotkania, włączając działalności polegające na zarządzaniu i dostarczaniu pracowników do obsługi terenów i obiektów, w których te imprezy mają miejsce (ujętej w Polskiej Klasyfikacji Działalności
w podklasie 82.30.Z). Spotkania takie możliwe są w formule online.

Ministerstwo zwraca uwagę na fakt, że "rozporządzenie nie wprowadziło ogólne zakazu wynajmu czy udostępniania lokali lub pomieszczeń (poza udostępnianiem miejsc do tańczenia organizowanego w pomieszczeniach lub w innych miejscach o zamkniętej przestrzeni", ale "działalność taka może zostać potraktowana przez służby, które kontrolują przestrzeganie wprowadzonych ograniczeń związanych z obowiązującym stanem epidemii, jako działalność opisaną w § 6 ust. 15 rozporządzenia (organizacja, promocja lub zarządzanie imprezami, takimi jak targi, wystawy, kongresy, konferencje, spotkania) i próbę ominięcia ww. przepisów ograniczających tę działalność".

Kto jest odpowiedzialny za przestrzeganie przepisów?

W opinii ministerstwa odpowiedzialnym za określenie charakteru spotkania jest jego organizator.

"Wydaje się zatem, że podmiot wynajmujący pomieszczenia czy sale, powinien uzyskać zapewnienie od organizatora spotkania (najemcy sali), iż dane spotkanie lub zebranie jest służbowe lub zawodowe, gdyż działalność, o której mowa § 6 ust. 15 rozporządzenia, jest dozwolona obecnie jedynie w formie zdalnej" - dodaje w interpretacji przepisów Damian Jakubik, dyrektor departamentu prawnego Ministerstwa Zdrowia.

Co istotne w przypadku spotkań zawodowych nie obowiązuje ograniczenia liczby uczestników, organizator powinien jednak pamiętać o zapewnieniu uczestnikom zachowania odpowiednich odstępów (1,5 m).

Pełna treść odpowiedzi z Ministerstwa Zdrowia dostępna jest TUTAJ.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *