Puste hotele i tak muszą zapłacić za abonament RTV   KORONAWIRUS

Poczta Polska stoi na stanowisku, że pomimo ustawowego zwolnienia przedsiębiorców z opłat radiowo-telewizyjnych w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego, to tylko „wstrzymanie” danin, a nie ich umorzenie, czy anulowanie. Powstałe zaległości trzeba więc będzie spłacić.

Zdaniem urzędników poczty, pomimo tego, że większość pokoi hotelowych w Polsce od marca 2020 roku stoi niemal pusta, to na właścicielach i zarządzających ciąży obowiązek uiszczania opłat abonamentowych za stojące w nich telewizory, a opłata za jeden odbiornik to 24,50 zł miesięcznie.

I choć w ustawie z 30 marca 2020 roku wprowadzono zapis wstrzymania pobierania opłat abonamentowych od przedsiębiorców w okresie obowiązywania stanu epidemicznego, albo epidemii, to jak czytamy w piśmie wystosowanym do jednej z polskich sieci hotelowych „Poczta Polska S.A. pełniąca obowiązki ustawowe operatora wyznaczonego pozostaje na stanowisku, iż „wstrzymanie” opłat abonamentowych nie oznacza ich umorzenia/anulowania. Zobowiązania te powstały i powinny zostać uregulowane po wygaśnięciu ww. przepisów”.

Argumentacja poczty sprowadza się do tego, że przedsiębiorcy nie zostali zwolnieni z obowiązku uiszczania opłat w ww. okresie, a jedynie uzyskali możliwość dokonania płatności w późniejszym okresie. W związku z tym po ustaniu okresu zagrożenia epidemicznego będą zobowiązani do uiszczenia opłat abonamentowych za okresy, w których opłat nie uiszczali. „Natomiast  abonenci, którzy uregulowali opłatę abonamentową za cały 2020 rok nie nabyli prawa do zwrotu nadpłaty za okres trwania stanu zagrożenia epidemicznego, ponieważ taka nadpłata nie powstała” – czytamy dalej w piśmie.

Tymczasem na oficjalnej rządowej stronie https://www.gov.pl/web/gov/nie-plac-abonamentu-i-oplat-audiowizualnych opisującej rozwiązania dla przedsiębiorców w ramach działań Tarczy Finansowej wciąż przeczytać można, że „W trakcie obowiązywania ustawy lub w terminie w niej wskazanym nie musisz płacić abonamentu oraz opłat audiowizualnych”, a skorzystać z rozwiązania mogą „Usługodawcy, którzy w prowadzonej działalności korzystają z utworów lub przedmiotów praw pokrewnych oraz uiszczają abonament za radioodbiornik lub telewizor (np. usługodawcy z branży gastronomicznej, hotelarskiej czy fryzjerskiej)”.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *