Panel operacyjny podczas konferencji „Hotelarza”   KONFERENCJE "HOTELARZA"

Optymalizacja kosztów działalności operacyjnej to temat panelu operacyjnego trwającej właśnie konferencji Hotel Trends Poland & CEE organizowanej przez magazyn „Hotelarz”.

Sytuacja w jakiej obecnie znajdują się hotele wymaga radykalnych i skutecznych działań. Dlatego tak ważne jest, aby bezbłędnie rozpoznać obszary i wdrożyć strategię optymalizacji kosztów stałych i zmiennych. Wyjątkowy panel w gronie czołowych dyrektorów generalnych hoteli miejskich i resortowych, a także dostawców rozwiązań, podczas którego poszukamy odpowiedzi gdzie szukać oszczędności, według jakich zasad optymalizować koszty w hotelach i omówimy rozwiązania stosowane obecnie przez sieci hotelowe i obiekty niezależne.  

Panel prowadzi Radosław Altheim - dyrektor generalny Q Hotel. W panelu uczestniczą Wojciech Budzowski - dyrektor generalny firmy Hotele Nosalowy, Artur Derela - dyrektor hotelu Courtyard By Marriott Warsaw Airport, Marek Hilla - dyrektor generalny, Gwiazda Morza Resort SPA&SPORT we Władysławowie, Joanna Kulesza - Head of Customer Success w Profitroom, Paweł Lewtak - dyrektor generalny Polonia Palace Hotel oraz Kajetan Makowiec - Key Account Manager, IT Enterprise B2B w Samsung Electronics.

- Dokładnie pamiętam moment kiedy dopadła nas 1 fala. Mieliśmy rezerwację dla dużej grupy, która anulowała ją. Zastanawialiśmy się co robić, aby zapobiegać takim sytuacjom – mówi Wojciech Budzowski. - To, co zrobiliśmy na początku, to centralizacja pobytów w jednym budynku. Musieliśmy wyłączyć 3 obiekty z użytkowania i zredukować koszty umów outsorcingowych oraz umów cywilno-prawnych. Musieliśmy inwentaryzować wszystkie drobne umowy. Zaczynaliśmy nawet od najmniejszych kosztów, takich jak np. czyszczarki do obuwia, maty czy dyspensery zapachowe. Dało nam to duże oszczędności.

- Przyjrzeliśmy się każdej umowie i każdemu kosztowi - Marek Hilla. – Aby nic nam nie umknęło, analizowaliśmy każdą umowę i zawarliśmy układ z pracownikami, aby móc skorzystać z dofinansowania. Udało nam się znaleźć porozumienie z wieloma firmami i ograniczyć pewne koszty praktycznie do zera. Praktycznie żaden prywatny podmiot nie miał problemów, aby wspólnie poszukać najlepsze rozwiązania.

- Stoimy dokładnie po tej samej stronie co hotele, jeśli chodzi o prowadzoną przez nas działalność – podkreśla Joanna Kulesza. - Zaczęliśmy jednak zastanawiać się co możemy zrobić, aby wesprzeć branżę hotelarską. Myśleliśmy perspektywicznie, co jest potrzebne hotelom, aby mogły szybko wrócić do działalności i mamy dla hotelarzy wiele rozwiązań, które im to mogą ułatwić.

Zachęcamy do zadawania pytań panelistom. Wybrane zagadnienia zostaną odczytane przez moderatorów i poddane dyskusji. Podczas trwania wydarzenia zapraszamy także do dyskusji na czacie dla uczestników.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *