Grupa Accor we współpracy z partnerami z regionu Europy Środkowo-Wschodniej rozbudowuje portfolio marek premium. Wśród nowych projektów znajdują się obiekty marek Pullman, Mövenpick i Swissôtel w Czarnogórze, Serbii i Czechach
Dzięki partnerstwu z czołowym inwestorem z Europy Południowo-Wschodniej, CG Resort, Accor umacnia pozycję w segmencie premium w Czarnogórze z intensywnymi planami rozwoju dla marek Pullman i Swissôtel. W ramach podpisanej umowy franczyzowej jeszcze w tym roku pierwszych gości przywitać ma 5-gwiazdkowy Pullman Kolašin Breza nad rzeką Tara. Górski kurort z wiodącym ośrodku narciarskim w kraju zaoferuje odwiedzającym 144 pokoje i 17 apartamentów z widokiem na okoliczne szczyty. W projekcie, który nawiązuje do otoczenia lasów brzozowych i Parku Narodowego Biogradska Gora zwracają uwagę efektowne fasady inspirowane górskim krajobrazem. Do dyspozycji gości znajdą się dwie restauracje z tarasem, lobby bar, strefa SPA i wellness, kryty basen, sale konferencyjne, klub dla dzieci i młodzieży oraz podziemny parking. Do tego bogaty wybór atrakcji na świeżym powietrzu dostępnych przez cały rok.
Pullman Kolašin Breza będzie obsługiwany przez Alpha Hotel Management, lokalnego operatora zaangażowanego również w inny projekt Accor – Swissôtel powstający w okolicy masywu górskiego Kopaonik w Serbii. Hotel będzie częścią prestiżowej inwestycji i resortu K16 i przywita gości w sezonie zimowym 2023/24, jako pierwszy hotel górski tej marki na Bałkanach. Kompleks zaoferuje 201 pokoi. Goście będą mogli korzystać z restauracji, aperitif baru, centrum SPA i innych udogodnień.
– Dostrzegliśmy potencjał Bjelasicy i Kolašin, aby stać się jednym z wiodących prestiżowych miejsc do uprawiania narciarstwa i wypoczynku w tej części Europy. Jedna z najbardziej znanych szwajcarskich marek na świecie Swissôtel idealnie pasuje do tego miejsca, oferując świeżość i witalność alpejskiej energii, zakorzenionej w tradycji szwajcarskiej gościnności. Każdy z obiektów marki oferuje inteligentny design, świadome podejście do zrównoważonego rozwoju i spokój ducha dla gości, pozwalając im odkrywać świat zgodnie z dewizą "live it well" – podkreśla Frank Reul, Vice President & Head of Development Accor Premium, Midscale & Economy Eastern Europe, Balkans, Italy & Greece.
Portfolio marki Pullman w Europie i Północnej Afryce, uwzględniając dziewięć nowych projektów m.in. w Bułgarii, Chorwacji, Niemczech czy Albanii, obejmie 1 589 pokoi, z kolei w przypadku Swissôtel – 14 obiektów z 2 334 pokojami m.in. w Serbii, Czechach czy Mołdawii.
W segmencie premium Mövenpick wyróżnia się największą dynamiką rozwoju z planowanymi 23 otwarciami w Europie i Afryce Północnej. Kolejna wywodząca się ze Szwajcarii marka przywita gości m.in. w Chorwacji, Szwajcarii, Azerbejdżanie czy we Włoszech. Dzięki współpracy Accor z Fardela Solutions, Mövenpick zawita także do górskiego kurortu w Czechach. To kolejny projekt premium, jaki powstanie w kraju, po ogłoszonym już Swissôtel w Mariańskich Łaźniach. Mövenpick Čeladná Hotel & Apartments zlokalizowany w miejscowości Czeladna w Beskidzie Śląsko-Morawskim w 2026 r. otworzy drzwi dla pierwszych gości. Do ich dyspozycji znajdzie się 60 pokoi i apartamentów, restauracja, odkryty taras oraz część wypoczynkowa z placem zabaw. Powstanie tu również strefa wellness i fitness oraz sala konferencyjna mogąca pomieścić 70 osób.
– Wspólne zaangażowanie i wzajemne zaufanie z naszym lokalnym partnerem pozwoliło nam wprowadzić do kraju morawsko-śląskiego światowej sławy markę Mövenpick. Czeladna to podgórska miejscowość, w której znajduje się jeden z największych ośrodków golfowych w kraju, gdzie od trzech lat odbywa się turniej PGA European Tour. Jestem pewna, że połączenie niesamowitej destynacji z wyjątkowymi udogodnieniami marki Mövenpick sprawi, iż nowy hotel napisze w tym miejscu piękną historię i przez cały rok będzie zachwycał odwiedzających go gości – powiedziała Maria Drăgulin Development Director, Accor Czech Republic, Romania, Bulgaria & Moldova.
Komentując rozwój segmentu marek premium w regionie, Philippe Bijaoui, Chief Development Officer, Europe & North Africa for Accor's Economy, Midscale and Premium brands podkreśla: – Restrukturyzacja klasyfikacji marek Accor pozwoliła nam z jeszcze dokładniejszą precyzją skupić się na kluczowym dla nas rozwoju segmentu premium w regionie. Obecnie portfolio marek premium stanowi 16 proc. całego portfela zamówień i nadal jest wiodącym obszarem naszej strategii rozwoju, w którym widzimy ogromny niewykorzystany potencjał. Jesteśmy przekonani, że marki takie jak Mövenpick, idealne do konwersji, pomogą nam zwiększyć zagęszczenie w kluczowych lokalizacjach.
Dodaj komentarz