COFFEE BREAK – ciacho z piachem by MAT. Dym z komina

Za nami płodny miesiąc maj, egzaminy ósmoklasistów, matury, EuroGastro i Hotel Investment Trends. Zero czasu na podróże, więc dobrze, że na autorytatywnie ogłoszony przez rząd koniec pandemii poleciałem sprawdzić, jak mój chorwacki ziomal radzi sobie w Dubrowniku. Wcześniej udzielał się ochoczo w gastronomii prominentnej sieci w Polsce. Ale zadarł z żoną z Krakowa, a gorzej […]

Czytaj dalej


Gala konkursu HIRo – Hotelarskie Inwestycje Roku 2021/2022

Konferencji HIT – Hotel Investment Trends w Renaissance Airport towarzyszyła gala wręczenia nagród w konkursie HIRo – Hotelarskie Inwestycje Roku 2021/2022 w pięciu kategoriach. W czterech zwycięzców wybrała 20-osobowa kapituła składająca się z najlepszych profesjonalistów na rynku hotelowym, a w jednej – sami czytelnicy „Hotelarza”. Impreza zgromadziła 150 hotelarzy i przedstawicieli innych branż zaangażowanych w […]

Czytaj dalej


DOUBLETREE BY HILTON OVO Wrocław. W duchu blobitektury

OVO Wrocław z 5-gwiazdkowym DoubleTree by Hilton to pierwszy w Polsce obiekt w całości wzniesiony w myśl blobitektury – czerpiącej inspiracje z przyrody. Otwarty w 2016 r. przez ten czas nie stracił na swojej atrakcyjności. To już jest evergreen w architekturze Wrocławia. OVO Wrocław, zaprojektowane przez paryską pracownię GSARCH-Gottesman Szmelcman (polskim partnerem w realizacji projektu […]

Czytaj dalej


Jak dzisiaj wygląda polski rynek hotelowych SPA

Pandemia poturbowała branżę hotelową bezlitośnie. Zamknięte hotele, straty liczone w milionach, potem nagłe decyzje o otwarciu, aby za kilka miesięcy na nowo zamykać hotele. Niepewność, co będzie jutro. Wszystko to sprawiło, że nikt z hotelarzy nie mógł czuć się pewnie. W ciągu tych dwóch pandemicznych lat siłą rzeczy również biznes SPA musiał mocno zwolnić i […]

Czytaj dalej


Zaczęła się nowa era wellness dla hoteli

Czy wellness może pomóc branży hotelarskiej podnieść się i rozwinąć w erze postcovidowej? Tak, jeżeli hotelarze zauważą, że nastąpiła znacząca zmiana zachowań ich gości. Nie tylko bardziej zwracamy uwagę na profilaktykę zdrowia, ale odkrywamy, że o własny dobrostan (wellbeing) możemy zadbać na wiele sposobów. Nie tylko w SPA. Mimo wybuchu wojny w Ukrainie rok 2022 […]

Czytaj dalej


Marka przyszłości – czego oczekują klienci? Trendy w marketingu, które zyskują na znaczeniu

Najpierw pandemia, następnie wojna sprawiły, że marki musiały zmienić sposób komunikacji z klientami. Dziś z perspektywy tych dwóch i pół roku wiemy, że trzeba spodziewać się niespodziewanego. W takiej sytuacji warto postawić na tzw. zwinne działania marketingowe, ponieważ umożliwiają one szybką adaptację do nowej rzeczywistości. Aby się w niej odnaleźć, osoby zarządzające marką hotelową muszą […]

Czytaj dalej


Nie ma ludzi do TAKIEJ pracy. O prekaryzacji pracy w branży hotelowej

Jeszcze zanim założyli swoją firmę, zauważyli, że sukcesy organizacji, które podziwiali (Nike, Apple, Starbucks, Zappos), mają bardzo silne i dobrze zdefiniowane wartości firmy. Te wartości składały się na kulturę organizacji. Bardzo szczegółowo opracowano zasady, które wpływają na relacje zarówno wewnątrz firmy, jak i na zewnątrz. Stworzyli listę firm w USA, które podziwiali i które chcieli […]

Czytaj dalej


ESG w hotelarstwie. Mniej gadania, więcej działania!

Świat się zmienia i wszyscy odczuwamy skutki tych zmian. Z jednej strony nowe regulacje środowiskowe pojawiają się praktycznie w każdym kwartale, z drugiej zaś hotele muszą działać o wiele wydajniej, aby zmniejszać zużycie wody, energii i odpadów, co przy obecnych wzrostach cen jest ogromnie trudne. Dodatkowo jako hotelarze dążymy do zachowania równowagi, stabilności i przewidywalności. […]

Czytaj dalej


Condo i apart w Polsce – główne zasady i cechy wspólne różnych projektów

Condo, aparthotele, apartamenty inwestycyjne pod wynajem – różne inwestycje, wiele nazw, ale jeden wspólny mianownik: wielu inwestorów i później właścicieli w jednym projekcie. Czy ta bardzo popularna formuła powoli się wyczerpuje, czy raczej rynek dojrzewa i wręcz wchodzi na wyższy poziom? Formuła drugiej fali inwestycji condo w Polsce jest obecna mniej więcej od 10 lat, […]

Czytaj dalej


HIT PO PANDEMII

23 maja w hotelu Renaissance Warszawa odbyła się – pierwsza po trzech latach w pełni stacjonarna bez żadnych obostrzeń – konferencja HIT. Hotel Investment Trends Poland & CEE to największa platforma networkingowa dla inwestorów hotelarskich i uczestników procesu inwestycyjnego w Europie Środkowo-Wschodniej. W tym roku zgromadziła ponad 300 uczestników, którzy mogli się wreszcie spotkać bezpośrednio […]

Czytaj dalej