Happy New Year, czyli Sara na propsie

No i wchodzimy w trzeci rok pandemii z kolejną (trzecią?, czwartą?, piątą?) wersją zmutowanego wirusa. Wchodzimy radośnie, nabuzowani inflacją przerastającą towarzysza Gierka, z piramidą NBP, za to bez TVN, aby przypadkiem się nie stresować. New Dealowskie plakaty na przystankach wystarczą, no bo kogo jeszcze stać na podróż samochodem, i to wszystko jedno, czy na benzynę, […]

Czytaj dalej


Grand opening hotelu Rezydent Sopot MGallery

2 grudnia odbyło się uroczyste otwarcie hotelu Rezydent Sopot MGallery. Po generalnym remoncie i zmianie wystroju wnętrz dołączył do należącej do sieci Accor marki MGallery, skupiającej kolekcję butikowych hoteli. W wydarzeniu wzięli udział: Piotr Bagiński, przewodniczący Rady Miasta Sopot, Przemysław Lech Figarski, prezes zarządu firmy Rezydent, do której należy hotel, Joanna Wolny, dyrektor hotelu, oraz […]

Czytaj dalej


TREMONTI SKI & BIKE RESORT, Karpacz. Trzy góry w środku Karpacza

Tremonti Ski & Bike Resort, składający się dwóch historycznych i czterech nowych budynków, jest połączeniem elementów regionalnych z nowoczesną interpretacją lokalnej tradycji budowlanej. Integrację historii z nowoczesnym stylem stanowią zarówno wykorzystane materiały, forma i skala budynków, jak i elementy charakterystyczne dla tego regionu. Idea, która przyświecała projektowaniu Tremonti, to stworzenie rodzinnego obiektu, który jednocześnie spełni […]

Czytaj dalej


NYX HOTEL, Warszawa. Enklawa sztuki miejskiej w sercu Warszawy

Hotel jak galeria sztuki? W hotelu NYX przestrzenie ozdobione są sztuką lokalnych artystów z obszaru graffiti, urban i street art, a otwarte dla warszawiaków przestrzenie rozrywkowe oddają miejskie aspiracje marki. Warszawski NYX to lifestyle’owy hotel, który adresuje swoją ofertę do miejskich podróżników, poszukujących nowych doznań w tętniących życiem metropoliach. Zebrana we wnętrzach NYX Hotel Warsaw […]

Czytaj dalej


Święta w hotelowych SPA

Boże Narodzenie to czas szczególny dla wielu ludzi. Hotele zawsze starają się przygotować specjalną ofertę świąteczną dla swoich gości, aby na długo zapamiętali ten wypoczynek. A jak w tym czasie celebrować Boże Narodzenie w hotelowym SPA? Możliwości jest wiele, jednak wymagają one zaplanowania i zaprojektowania nowej, specjalnej oferty zabiegów. Na początek należy zatroszczyć się o […]

Czytaj dalej


Rok okiem dostawców 2021 – trudny, ale mimo wszystko bardziej stabilny

Wydaje się, że mijający rok był równie trudny jak poprzedni i równie nieprzewidywalny dla hoteli, więc i dla dostawców usług oraz produktów do hoteli, a w dodatku wydaje się, że końcówka roku też nie napawa optymistycznie. Jak wyglądał ten rok z perspektywy dostawców produktów i usług dla hoteli? Mimo wszystko lepiej niż poprzedni. „Wprowadzane co […]

Czytaj dalej


Klasyczne OTA jako relikt przeszłości

W branży hotelarskiej jedno z najczęstszych i najbardziej podstawowych pytań dotyczy zasadności współpracy z Online Travel Agencies – warto czy nie warto? Lepiej zadane pytanie brzmiałoby jednak: w jaki sposób można tworzyć wizerunek własnego hotelu, jednocześnie budując strategię sprzedażową z podmiotami pozyskującymi rezerwacje i czy jest to do osiągnięcia? Przyszłość, która stała się teraźniejszością, nie […]

Czytaj dalej


Sygnalista w hotelu – nowy obowiązek dla firm Kto to taki i jak się przygotować na nowe prawo

Ewa Bednarek-Wojtal. Radca prawny w Kancelarii Prawnej Bednarek i Wspólnicy, www.bednarekiwspolnicy.pl Uchwalona 23 października 2019 r. Dyrektywa UE nr 2019/1937 w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii jest pierwszym aktem prawa unijnego, który kompleksowo określa ramy sygnalizowania nieprawidłowości oraz ochrony sygnalistów przed sankcjami za ujawnianie nielegalnych działań w poszczególnych przedsiębiorstwach. Dyrektywa nakłada na instytucje […]

Czytaj dalej


Projekt Hotel #1 Jak rozpocząć inwestycję hotelową?

Rozpoczynamy cykl lekkich i nie za długich tekstów, w których podzielimy się naszą wiedzą i doświadczeniem. Nie za długie nie oznacza jednak mało wartościowe lub przesadnie uproszczone. W każdym temacie będziemy przedstawiali konkrety, cyfry, współczynniki, a także nasze spostrzeżenia. Opisywane przez nas obszary działalności oparte są na realnych projektach hotelowych, a także naszych obserwacjach. WhotelAG […]

Czytaj dalej


Weryfikacja certyfikatu covidowego w hotelu i restauracji – jak wyjść z kwadratury koła

Rząd zafundował hotelarzom, restauratorom i innym branżom obostrzenia co do liczby obsługiwanych gości, wprowadzając przepisy dzielące dostępność do usług w zależności od faktu zaszczepienia. Ale hotelarzom nie wolno pytać, czy ktoś jest zaszczepiony, czy nie. Inicjatywa musi więc wyjść od osoby zaszczepionej, a nie od hotelarza. Jak rozwiązać węzeł niespójnych przepisów, przyjmując gości w hotelu […]

Czytaj dalej