Czym dzisiaj żyją hotelowe SPA?

Inflacja nie omija biznesu SPA. Jak co roku, dostawcy kosmetyków profesjonalnych na wiosnę zmieniają ceny produktów do zabiegów. W sumie jesteśmy do tego przyzwyczajeni, ale nie zawsze wysokość takiej zmiany jest akceptowalna i ma uzasadnienie, a nie jest to obojętne dla budżetu hotelowego SPA. W takiej sytuacji prostym rozwiązaniem wydaje się przeniesienie takiej podwyżki na […]

Czytaj dalej


Aquaparki i duże części basenowe w hotelach SPA – wyzwania

Aquaparki i części basenowe o dużej powierzchni lustra wody na dobre zagościły w hotelach. W jakich okolicznościach sprawdzają się takie rozwiązania? Jakie są koszty utrzymania takich atrakcji i jakie wyzwania są z tym związane? Temat bardzo aktualny, jak widać na rynku nowych inwestycji. Z definicją i prawnym uregulowaniem aquaparków jest pewien kłopot. W polskim prawie […]

Czytaj dalej


Wellness w hotelach SPA

Trudno czasami oprzeć się wrażeniu, że nadużywamy słowa „wellness” i traktujemy je jak wzmacniacz wartości hotelu. A wellness to nie slogan reklamowy, ale dużo więcej, niż czasami się wydaje. Dobrostan, jakim jest wellness, to homeostaza człowieka z naturą, akceptacja siebie i styl życia, który towarzyszy człowiekowi każdego dnia. Wybierając hotel wellness, goście mają mocno sprecyzowane […]

Czytaj dalej


Prawdy i mity o hotelowych SPA

SPA w hotelach cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem, także wśród inwestorów hotelarskich. Ale czy wszystko, co w tym kierunku robią, będzie finalnie zaspokajało potrzeby gościa? Niekoniecznie, o czym często przekonują się, kiedy już oddadzą je do użytku. Wiele jest w środowisku branżowym obiegowych opinii o hotelowych SPA, a jak to faktycznie wygląda i z jakimi wyzwaniami […]

Czytaj dalej


Nieuczciwi goście w hotelowym SPA

Goście są różni. Zdecydowana większość z nich jest uczciwa i nie ma z nimi problemów, ale są też tacy, którzy uczciwością nie grzeszą i sprawiają problemy, także w departamentach SPA. Z pozoru sympatyczny gość może okazać się nieuczciwy, ale często o tym dowiadujemy się, kiedy opuści już hotel. Jak radzić sobie z nieuczciwymi gośćmi w […]

Czytaj dalej


Strefa fitness w hotelu – jak zrobić to dobrze

Strefa fitness w hotelu stanowi ważny element w budowaniu pozytywnych doświadczeń gości. Jak dowodzą badania, coraz więcej klientów chce utrzymywać swoją rutynę treningową w trakcie podróży, a dostępność strefy fitness stanowi istotny aspekt przy wyborze miejsca noclegowego. Jak sprawić, aby siłownia hotelowa zaspokajała potrzeby gości i była wizytówką obiektu? Analiza potrzeb Planowanie strefy fitness warto […]

Czytaj dalej


Akty prawne w hotelowych SPA

Jednym z przedmiotów na kierunkach kształcących hotelarzy są „Przepisy prawne w turystyce”. Trudno jest funkcjonować w przestrzeni gospodarczej bez znajomości prawa, które warunkuje biznes, i nie inaczej jest w hotelowych SPA, które muszą dostosować się do wymagań, jakie nakłada państwo. Niektóre są niezbędne, inne – z punktu widzenia praktyka – delikatnie rzecz ujmując, mocno się […]

Czytaj dalej


Jak wybrać audytora hotelowego SPA

Whotelowych SPA często mamy do czynienia z audytem, jednak nie zawsze taka forma kontroli jest dobrze przygotowana. Dlaczego? Bo niekiedy sami dobrze nie wiemy, jaki obszar powinien być poddany ocenie. Zacznijmy zatem od początku, czyli od samej decyzji o tym, aby taką kontrolę przeprowadzić. Często słyszę od inwestorów: jestem niezadowolony z pracy SPA, choć co […]

Czytaj dalej


Zimowe szaleństwo w hotelowych SPA, czyli jak przygotować zimową ofertę sezonową

Zimowy czas jest magiczny i wyjątkowy. Są goście, którzy kochają tę porę roku. To dokonała okazja do odpoczynku, w tym także w hotelowych SPA. Nie wystarczy jednak sam świąteczny wystrój, potrzebna jest oferta specjalna, aby goście chcieli korzystać z zabiegów SPA. Jakich oczekują, a jakich nie należy oferować zimą? Nieważne, czy to góry, morze czy […]

Czytaj dalej