Presja kosztowa na hotele wciąż rośnie. Jednocześnie dążą one do redukcji śladu węglowego i chcą w hotelowych łazienkach atrakcyjnych kosmetyków, które przyciągają wzrok i zachwycają gości. Jak sprostać tym wszystkim wyzwaniom? Zrównoważony rozwój należy w dzisiejszych czasach do priorytetów hoteli. Zmiana w sposobie myślenia zachodzi również w łazience hotelowej – najpóźniej od unijnego zakazu jednorazowego […]
ZARZĄDZANIE I MARKETING
4
Zaprojektuj i wybuduj – na czym polega ten model realizacji inwestycji hotelowej
Bogdan Czajkowski, HRCA Model realizacji inwestycji w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, zwanym też czasami „pod klucz” czy D&B (ang. design and build) staje się od kilku lat coraz popularniejszy. Na czym polega? Kiedy warto go stosować w odniesieniu do inwestycji hotelowych takich jak budowa nowego obiektu, przebudowa, modernizacja czy remont? O czym inwestor powinien pamiętać, […]
CRM w sprzedaży MICE, czyli inwestycja w zespół
Rynek MICE ewoluuje coraz szybciej. Klienci będąc coraz bardziej świadomymi odbiorcami naszych usług mają coraz większe oczekiwania. Coraz mniej czasu poświęcają również na sam proces przygotowania eventów oczekując, że to sprzedawca i event manager zrealizuje wszystko często „czytając w myślach”. Jednocześnie w wielu przypadkach nasze kadry eventowe po pandemii Covid’19 uległy mocnej rotacji. W rezultacie […]
Buduj, nie buduj, buduj, nie buduj…
To, co się dzieje obecnie w gospodarce, zarówno naszej lokalnej, jak i światowej, budzi ogromne emocje i niepokój zarazem. W tym artykule postaram się przedstawić subiektywne zdanie dotyczące rynku inwestycyjnego w branży hotelowej, podzielone na trzy sytuacje (etapy) inwestycji hotelowej: 1. Planuję budowę hotelu, 2. Jestem w trakcie budowy hotelu, 3. Za chwilę otwieram hotel. […]
Jacy ludzie, taki hotel
Jeśli przyjmiemy, że jedno pokolenie to 20-25 lat, to śmiało możemy powiedzieć, że „Hotelarz” jest na rynku już prawie trzy pokolenia. Prawie połowa mojego życia zawodowego to życie z „Hotelarzem,” a w naszej branży pracują już co najmniej cztery pokolenia hotelarzy (baby boomersi, iksy, igreki i zetki). Ta wspaniała rocznica urodzin szanowanego periodyku skłoniła mnie […]
KONFERENCJE JESIEŃ 2022 VS. JESIEŃ 2019
Jak wygląda sytuacja na rynku konferencyjnym: jesień 2022 r. vs. jesień 2019 r.? Z jednej strony hotele deklarują, że ten ruch wraca już na pełną skalę, a polscy klienci „nadrabiają zaległości”, ale jednak zagranicznego gościa konferencyjnego raczej nie będzie czy też będzie w dużo mniejszym stopniu. Czy hotele – które w wielu destynacjach odnotowują już […]
Back to school – DDR, FOH, NO SHOW, PASSAT, PICK-UP, SMERF
Rafał Abramczyk, hotelAG Początek września to dobry czas na przypomnienie małego abecadła hotelowego, czyli „szkolnych podstaw”. Ale czy na pewno podstaw? Wprawdzie wiele przedstawionych poniżej skrótów i słów funkcjonuje w ogólnym żargonie hotelowym, jednak część jest dość specyficznych i używanych zazwyczaj przez jeden dział. Dlatego nawet doświadczony pracownik hotelu może mieć problem, gdy usłyszy od […]
Eko-logicznie i eko-nomicznie, czyli 8 kroków do redukcji zużycia wody w hotelu
Wysokie koszty eksploatacyjne spędzają sen z powiek właścicielom hoteli właściwie od zawsze. Obecnie stoimy jednak w obliczu lawinowo rosnących cen praktycznie wszystkich mediów: gazu, energii elektrycznej, dostaw i podgrzewania wody, a także wywozu odpadów, gdyż koszty tej usługi zostały skorelowane ze zużyciem wody Dodatkowo obserwujemy zjawisko suszy, która w krajach śródziemnomorskich już stanowi, nomen omen, […]
Zrównoważony rozwój w hotelach niezależnych – 20 wskazówek
Zrównoważony hotel to taki, który wykorzystuje zasoby otoczenia, przyczynia się do rozwoju lokalnej gospodarki i w jak najmniejszym stopniu szkodzi środowisku, a jednocześnie jest opłacalny dla właściciela. Jak niezależne hotele mogą konkurować z dużymi sieciami hotelowymi pod względem zrównoważonego rozwoju? Idealny zrównoważony hotel nie istnieje. Działalność hotelarska zawsze będzie w mniejszym lub większym stopniu generować […]
Budżetowanie w hotelu
Rafał Abramczyk,hotelAG Sezon wakacyjny to w hotelarstwie intensywny okres. Dla hoteli turystycznych to najważniejszy czas w roku, ale bez względu na profil hotelu okres wakacyjny kojarzy się także z intensywnym przygotowaniem do budżetowania następnego roku. Obojętnie, czy zarządzamy hotelem sieciowym czy niezależnym, biznesowym czy resortowym, cały proces budżetowania hotelu powinien być oparty na standardzie USALI. […]