Dbałość o zrównoważony rozwój także w hotelowej łazience

Presja kosztowa na hotele wciąż rośnie. Jednocześnie dążą one do redukcji śladu węglowego i chcą w hotelowych łazienkach atrakcyjnych kosmetyków, które przyciągają wzrok i zachwycają gości. Jak sprostać tym wszystkim wyzwaniom? Zrównoważony rozwój należy w dzisiejszych czasach do priorytetów hoteli. Zmiana w sposobie myślenia zachodzi również w łazience hotelowej – najpóźniej od unijnego zakazu jednorazowego […]

Czytaj dalej


Zaprojektuj i wybuduj – na czym polega ten model realizacji inwestycji hotelowej

Bogdan Czajkowski, HRCA Model realizacji inwestycji w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, zwanym też czasami „pod klucz” czy D&B (ang. design and build) staje się od kilku lat coraz popularniejszy. Na czym polega? Kiedy warto go stosować w odniesieniu do inwestycji hotelowych takich jak budowa nowego obiektu, przebudowa, modernizacja czy remont? O czym inwestor powinien pamiętać, […]

Czytaj dalej


CRM w sprzedaży MICE, czyli inwestycja w zespół

Rynek MICE ewoluuje coraz szybciej. Klienci będąc coraz bardziej świadomymi odbiorcami naszych usług mają coraz większe oczekiwania. Coraz mniej czasu poświęcają również na sam proces przygotowania eventów oczekując, że to sprzedawca i event manager zrealizuje wszystko często „czytając w myślach”. Jednocześnie w wielu przypadkach nasze kadry eventowe po pandemii Covid’19 uległy mocnej rotacji. W rezultacie […]

Czytaj dalej


Buduj, nie buduj, buduj, nie buduj…

To, co się dzieje obecnie w gospodarce, zarówno naszej lokalnej, jak i światowej, budzi ogromne emocje i niepokój zarazem. W tym artykule postaram się przedstawić subiektywne zdanie dotyczące rynku inwestycyjnego w branży hotelowej, podzielone na trzy sytuacje (etapy) inwestycji hotelowej: 1. Planuję budowę hotelu, 2. Jestem w trakcie budowy hotelu, 3. Za chwilę otwieram hotel. […]

Czytaj dalej


Jacy ludzie, taki hotel

Jeśli przyjmiemy, że jedno pokolenie to 20-25 lat, to śmiało możemy powiedzieć, że „Hotelarz” jest na rynku już prawie trzy pokolenia. Prawie połowa mojego życia zawodowego to życie z „Hotelarzem,” a w naszej branży pracują już co najmniej cztery pokolenia hotelarzy (baby boomersi, iksy, igreki i zetki). Ta wspaniała rocznica urodzin szanowanego periodyku skłoniła mnie […]

Czytaj dalej


KALENDARIUM HOTELARSTWA

60 lat „Hotelarza” to 60 lat historii polskiego hotelarstwa, którego rozwój szczegółowo opisywaliśmy i analizowaliśmy na naszych łamach. I najlepiej o tym rozwoju można się przekonać, śledząc kolejne wydarzenia, problemy i tematy, jakie pojawiały się na łamach naszego pisma od 1962 do 2022 roku. WRZESIEŃ 1962 – podstawową zasadą jest gościnność „Ewidencja zakładów hotelarskich” – […]

Czytaj dalej


WYPOWIEDZI PATRONÓW DODATKU JUBILEUSZOWEGO

Dariusz Futoma , Partner, Horwath HTL 60-lecie „Hotelarza” to świetna okazja do wspomnień na temat tego, jak zmieniała się branża hotelowa w Polsce. Horwath HTL miał przyjemność współorganizować z „Hotelarzem” największe konferencje hotelowe na polskim rynku: zorganizowaliśmy wspólnie pierwszą konferencję Hotel Trends. To jesienne wydarzenie stało się okazją do spotkań dla szerokiego grona osób zainteresowanych […]

Czytaj dalej


GRATULUJĄ „HOTELARZOWI”

IRENEUSZ WĘGŁOWSKI Prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego Czy możemy sobie wyobrazić brak „Hotelarza” na rynku wydawniczym? Ja nie potrafię. Od kiedy rozpocząłem pracę w hotelach, a minęły właśnie 43 lata, zawsze chętnie sięgałem po nowe wydanie tego tytułu, żeby śledzić najnowsze informacje z rynku. Słowo „najnowsze” trzeba dzisiaj rozumieć zupełnie inaczej niż 30, 40 lat […]

Czytaj dalej


60 LAT HOTELARZA

60 lat temu, we wrześniu 1962 r., ukazał pierwszy numer pisma tworzonego przez hotelarzy dla hotelarzy – „Biuletynu Informacyjnego Zrzeszenia Polskich Hoteli Turystycznych” – które od 1970 r. ukazuje się jako „Hotelarz”. Od sześciu kartek zapisanych obustronnie na maszynie w tekturowych okładkach i odbijanych na powielaczu do ponad 100-stronicowego magazynu, który trzymają Państwo w rękach, […]

Czytaj dalej


No i co dalej? O sytuacji branży hotelarskiej i jej perspektywach

Wiktor Wróbel, prezes zarządu spółki Nosalowy DwórW polskim hotelarstwie okres jesieni, zbiegający się z publikacją raportów z rynku i konferencjami branżowymi, daje tradycyjnie okazję do podsumowań i prognoz. W tym roku widać to tym wyraźniej, że zarówno w branży, jak i w gospodarce ogólnie jest „ciekawie” i konia z rzędem temu, kto przewidzi cokolwiek dalej […]

Czytaj dalej