W poprzednich artykułach zostały omówione poszczególne sfery działalności hotelowej: kwestie marketingowe i sprzedażowe oraz zależności pomiędzy kosztami operacyjnymi a zadowoleniem klienta. W tym artykule skupię się na wyzwaniach operacyjnych związanych z fazą tzw. preopeningu, czyli ostatnią fazą zmierzającą do otwarcia hotelu. Na tym etapie podejmowane są najważniejsze decyzje, które później rzutują na dalszą działalność hotelu, […]
07/2016
Warszawa: Butikowy SixtySix na Nowym Świecie
We wrześniu na ul. Nowy Świat w Warszawie ma zostać otwarty 4-gwiazdkowy butikowy hotel SixtySix z 18 pokojami. Inwestorem jest spółka Optima Prosperity – która planuje też otworzyć condohotel pod marką Best Western w Zakopanem – a dyrektorem generalnym został Karol Weber, zajmujący się w ostatnich latach doradztwem, audytami jakości i szkoleniami w hotelach. Butikowy […]
Koncept hotelu i strategia marketingowa
Jakie są najistotniejsze zagadnienia, przed którymi staje każdy hotel, a precyzyjniej, każdy inwestor, właściciel, dyrektor zarządzający obiektem? Temu poświęcony będzie cykl artykułów, który zaczynamy od omówienia podstawowej kwestii, jaką jest podjęcie decyzji dotyczącej koncepcji obiektu i jego strategii marketingowej, gdyż te elementy rzutują na wszystkie pozostałe aspekty funkcjonowania hotelu. KONCEPCJA OBIEKTU Koncepcja obiektu to pomysł […]
Wiatraczna na Grochowie
Na Grochowie został otwarty 3-gwiazdkowy hotel Wiatraczna z 28 pokojami, 77-osobową salą konferencyjną na ostatnim, siódmym piętrze i parkingiem podziemnym dla 15 samochodów. Inwestorem jest warszawska firma J.K. Zawimex Development, która wybudowała go jako obiekt mieszkaniowy (stąd część pokoi posiada balkony), ale ostatecznie zdecydowała się zmienić jego funkcję na hotelową. W hotelu działa restauracja Narodowa […]
CSR, zrównoważony rozwój, proekologia
Społeczna odpowiedzialność biznesu, strategia zrównoważonego rozwoju, trendy proekologiczne – wszystkie te powiązane ze sobą tematy stają się coraz ważniejsze w branży hotelarskiej. Mają wpływ na inwestycje, wyposażenie, rozwiązania i procedury stosowane w obiektach hotelowych, bo ich społeczne i proekologiczne zaangażowanie pozytywnie wpływa na postrzeganie ich przez gości. Wzrost konkurencji powoduje, że zmniejszają się różnice jakościowe […]