Orbis wchodzi do Bośni z MGallery

Realizując swoją strategię rozwoju w regionie Europy Wschodniej, Grupa Orbis wchodzi na rynek Bośni i Hercegowiny, gdzie zawarła umowę franczyzy na hotel MGallery by Sofitel Tarcin Forest Resort & Spa w pobliżu Sarajewa. Przyjęcie pierwszych gości jest planowane na wrzesień 2017 roku. Obiekt będzie oferował 55 pokoi oraz dziewięć willi z prywatnymi ogrodami, restaurację, bar […]

Czytaj dalej


Dzierżawa i najem nieruchomości na działalność hotelarską

Dzierżawa lub najem obiektów hotelarskich może być dobrą alternatywą dla tych inwestorów, którzy chcą rozłożyć koszty planowanego przedsięwzięcia w czasie. Regulacje prawne dotyczące umów najmu i dzierżawy są do siebie bardzo zbliżone, stąd też w praktyce obie te umowy są ze sobą mylone. Różnice dotyczą przede wszystkim przedmiotu obu umów i możliwości pobierania z niego […]

Czytaj dalej


Orbis: sprzedaje hotele Mercure w Jeleniej Górze i Karpaczu

Orbis podpisał przedwstępną umowę na sprzedaż hoteli Mercure Jelenia Góra i Mercure Karpacz Resort z indywidualnym inwestorem za łączną sumę 26,5 mln zł. Jednocześnie zawarte zostały długoterminowe umowy franczyzy, na podstawie których hotele będą kontynuowały działalności pod marką Mercure. 3-gwiazdkowy hotel Mercure Karpacz Resort otwarty został w 1976 roku jako Orbis Skalny, a pod markę […]

Czytaj dalej


Zmiany w VAT od 2017 roku przywrócenie sankcji VAT i inne zmiany

Nowy rok przyniósł ze sobą szereg zmian w przepisach podatkowych, nie tylko w zakresie podatków dochodowych, ale również w zakresie opodatkowania VAT. Od 1 stycznia obowiązują przepisy dotyczące tzw. dodatkowej sankcji w VAT, w życie weszły też inne zmiany, które mogą okazać się istotne dla przedsiębiorców prowadzących działalność hotelową. PRZYWRÓCENIE DODATKOWEJ SANKCJI VAT W przypadku […]

Czytaj dalej


Budowanie i zarządzanie zespołem sprzedaży

16 lutego w hotelu Courtyard by Marriott Airport w Warszawie odbyło się kolejne szkolenie w ramach Akademii Hotelarza. Jego uczestnicy mogli poznać zasady budowania i zarządzania zespołem sprzedażowym w hotelu. W pierwszej części całodniowego szkolenia Radosław Altheim, dyrektor generalny sieci Q Hotels przedstawił najskuteczniejsze systemy motywacyjne oraz wyjaśnił jak stworzyć realne założenia budżetowe. W drugiej […]

Czytaj dalej


Wnętrza mocno zindywidualizowane

Trendy w projektowaniu obiektów hotelowych coraz mocniej pokazują rosnące znaczenie przestrzeni mocno zindywidualizowanych oraz przede wszystkim nieformalny charakter przestrzeni. Wszystko dla zwiększenia komfortu i niezależności gości. W porównaniu do poprzednich lat realizujemy coraz więcej projektów hoteli, których wnętrza zachwycają każdym detalem. Ta dbałość o szczegóły przejawia się w bardzo zindywidualizowanych nadrukach na tapetach obiektowych lub […]

Czytaj dalej


LSI Software kupiło GIP

Grupa kapitałowa LSI Software nabyła za 4,65 mln zł 100 proc. udziałów w jednej z najdłużej działających polskich firm informatycznych – Przedsiębiorstwa Projektowo-Wdrożeniowego GIP. Rozwiązania GIP dla branży hotelowej zostaną włączone do portfolio LSI Software. Transakcja została sfinansowana środkami własnymi oraz kredytem inwestycyjnym w wysokości 1,75 mln zł. HoReCa to jeden z najważniejszych obszarów działalności […]

Czytaj dalej


PROJEKTOWANIE POKOJU I ŁAZIENKI – Dobrze dobrany design

Pokój hotelowy do niedawna miał mieć łóżko, szafę, bagażnik i toaletkę, miał po prostu spełniać określone funkcje i to wszystko. Cały hotel posiadał kilkaset tak samo nudnie urządzonych pomieszczeń. Ale od paru lat pokój hotelowy staje się czymś więcej niż „miejscem do noclegu”, zaczyna być oazą do nawet dłuższego odpoczynku, a jego wnętrze, meble, wykładziny, […]

Czytaj dalej