Dwa ataki cybernetyczne – wiele hoteli utraciło swoje dane

We wtorek 27 czerwca nastąpił wielki cyberatak na europejskie firmy z wykorzystaniem wirusa typu ransomware. Jego ofiarą padły firmy w wielu krajach, a najwięcej na Ukrainie, w Danii, Wlk. Brytanii i Holandii. Jednocześnie prawie w tym samym czasie na stronie internetowej GIODO pojawiło się ostrzeżenie o ataku przeprowadzonym na konkretną grupę zawodową. Do wielu kancelarii […]

Czytaj dalej


Dekpol zbuduje Grano Residence z hotelem na Wyspie Spichrzów

Firma dewelopersko-budowlana Dekpol planuje na gdańskiej Wyspie Spichrzów postawić hotel o standardzie 5-gwiazdkowym ze 136 apartamentami sprzedawanymi w systemie condo. W kompleksie Grano Residence znaleźć ma się też 141 lokali mieszkalnych. Inwestycja realizowana będzie w podobnej formule co otwarty w kwietniu na Wyspie Spichrzów przy ul. Jaglanej kompleks Nowa Motława z hotelem Number One, który […]

Czytaj dalej


Wysyp nowych marek

Na rynku zadebiutowały dwie marki sieci Hilton Worldwide – ekonomiczna Tru by Hilton, pozycjonowana poniżej Hampton by Hilton, i soft brand Tapestry Collection by Hilton z segmentu 4-gwiazdkowego. Sieć Wyndham Hotel Group ogłosiła stworzenie swojego soft brandu w zbliżonym segmencie do Tapestry – Trademark Hotel Collection. Nową markę ekonomiczną przygotowuje też sieć IHG, którą pozycjonuje […]

Czytaj dalej


Nagrody Budowa Roku 2016 dla Mercure Kraków Stare Miasto i Sadova Gdańsk

W konkursie Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa na Budowę Roku 2016 wśród zdobywców nagród I stopnia znalazł się hotel Mercure Kraków Stare Miasto, a II stopnia – hotel Sadova w Gdańsku. Obiekty w konkursie Budowa Roku oceniane są pod kątem innowacyjności rozwiązań technologicznych i technicznych oraz jakości zastosowanych materiałów konstrukcyjnych i wykończeniowych. Istotnymi czynnikami […]

Czytaj dalej


Śniadanie Hotelarza – Fenomen Zakopanego

Kolejna debata z cyklu Śniadanie „Hotelarza” poświęcona była charakterystyce i specyfice rynku hotelarskiego w Zakopanem. W spotkaniu, które odbyło się w kompleksie Nosalowy Dwór Resort & Spa, udział w niej wzięli: Agnieszka Kopacz, dyrektor generalna Aries Hotel & SPA Karolina Sobańska, dyrektor Grand Hotelu Stamary Małgorzata Czechowska, dyrektor Biura Podróży Trip Bożena Jakubiak, dyrektor sprzedaży […]

Czytaj dalej


„Let’s make a deal” na targach FIWE 2017 dla branży fitness i wellness

W dniach 9-10 września w Warszawie na terenie EXPO XXI obędzie się kolejna edycja targów FIWE – największego spotkania dla sektora fitness & wellnes w Polsce i wschodniej części Europy. Nawiązywanie kontaktów z partnerami biznesowymi ułatwić ma przeznaczona do tego hala w całości poświęcona spotkaniom B2B, specjalne godziny otwarcia tylko dla przedsiębiorców oraz panele dyskusyjne […]

Czytaj dalej


Wady wyposażenia hotelu – fizyczne i prawne

Joanna Borczyk Każdy przedsiębiorca prowadzący lub zamierzający prowadzić hotel musi kupić wiele przedmiotów stanowiących wyposażenie obiektu, jak np. meble, armaturę łazienkową, sprzęt AGD i RTV, wszelkiego rodzaju akcesoria, przybory. Niejednokrotnie zdarza się, że otrzymuje rzeczy obarczone różnego rodzaju wadami. W razie otrzymania wadliwych elementów wyposażenia ważne jest, aby podjąć odpowiednie kroki w celu skorzystania z […]

Czytaj dalej


W listopadzie 5. edycja konferencji Hotel Trends Poland & CEE

27-28 listopada w hotelu Sofitel Warszawa Victoria odbędzie się 5. edycja największej konferencji dla branży hotelarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej – Hotel Trends Poland & CEE organizowana przez „Hotelarza”. Partnerami strategicznymi dwudniowego wydarzenia ponownie zostały: Grupa Orbis i firma Samsung. W trakcie konferencji ogłoszeni też zostaną zwycięzcy konkursu na Hotelarzy Roku. Hotel Trends Poland & CEE […]

Czytaj dalej


Wprowadzenie do Google Analytics

Wojciech Sroka Platforma Google Analytics to narzędzie doskonale znane w teorii, ale w praktyce wykorzystywane zaledwie w niewielkiej części swoich możliwości. Dlatego w cyklu Anatomia Google Analytics przedstawimy podstawy analityki internetowej, aby w następnej kolejności zagłębić się w bardziej tajemnicze wskaźniki, cele i konwersje e-commerce, segmentowanie użytkowników, raporty niestandardowe czy ścieżki wielokanałowe, a także sposoby […]

Czytaj dalej