Jako hotelarz miałem przyjemność pracować dla topowych sieci w różnych fascynujących miejscach na świecie. Istnieje jednak jedno miejsce, które przyciąga nas, hotelarzy, bardziej niż jakiekolwiek inne – Dubaj w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Ale tak jak na całym świecie, hotelarze w Dubaju zmagają się z potężnym problemem rekrutacji młodego pokolenia do pracy w tej branży. Fakty […]
RYNEK HOTELI
2
Sieci nie ustają w tworzeniu nowych marek
Sieć IHG ogłosiła wprowadzenie swojej 19. marki – Garner z segmentu midscale pod konwersje. Sieć Marriott ogłosiła wprowadzenie 32. marki – aparthoteli StudioRes. Nad nową, 20. marką pod roboczą nazwą Project H3, również aparthotelową, pracuje też Hilton, który swój 19. brand – ekonomiczny Spark by Hilton – ogłosił na początku roku, w tym samym czasie […]
Wbrew obawom sezon był dobry
Rozmowa z Luizą Olszewik, dyrektor generalną hotelu St. Bruno w Giżycku Z rynku dochodzą sprzeczne informacje, jeśli chodzi o to, jak wyglądał ten sezon wakacyjny dla hoteli. Z jednej strony słychać, że słabo, jest mniej gości, przyjeżdżają na krócej, a jak już są, to mniej wydają w hotelu. Z drugiej – można przeczytać o zatłoczonych […]
Ten sezon wakacyjny był inny
Rozmowa z Michałem Kozakiem, prezesem zarządu Hotelu Arłamów SA Z rynku dochodzą sprzeczne informacje, jeśli chodzi o to, jak wyglądał ten sezon wakacyjny dla hoteli. Z jednej strony słychać, że słabo, było mniej gości, przyjeżdżali na krócej, a jak już przyjechali, to mniej wydawali w hotelu. Z drugiej – można było przeczytać o zatłoczonych kurortach, […]
Jak wyglądał sezon w hotelach nadmorskich?
Z rynku dochodziły sprzeczne informacje, jak wyglądał ten sezon wakacyjny dla hoteli nadmorskich. Z jednej strony słychać było, że słabo, było mniej gości, przyjeżdżali na krócej, a jak już przyjechali to mniej wydawali w hotelu. Z drugiej – można było przeczytać o zatłoczonych kurortach, wielogodzinnych korkach, a także o wysokich cenach w hotelach. Więc zapytaliśmy […]
Arabowie w Zakopanem
„Arabowie oszaleli na punkcie Zakopanego”, „Tłumy Arabów na Krupówkach”, „Petrodutki, czyli przyjeżdżają Arabowie do górali”, „Mały Dubaj pod Giewontem” – tak jak w lipcu media rozpisywały się o fali Czechów, która zalała polskie regiony turystyczne, doceniając szczególnie uroki naszych plaż, umiarkowany klimat i niewygórowane ceny, tak w sierpniu popularnym tematem stała się obecność turystów arabskich […]
Polska jest najbardziej atrakcyjnym krajem dla operatorów hotelowych w regionie CEE
Najatrakcyjniejszym rynkiem hotelowym w regionie Europy Środkowo- -Wschodniej, w ocenie respondentów badania agencji Cushman & Wakefield, jest Polska. Z kolei według danych firmy STR, w pierwszej połowie roku polskie hotele osiągnęły 23-procentowy wzrost RevPAR w porównaniu z 2019 r., co wynikało głównie z 29 proc. wzrostu średniej ceny, bo poziom obłożenia był o 5 proc. […]
STR: lipiec w hotelach miejskich – świetnie w Trójmieście, słabo we Wrocławiu
Obłożenie hoteli w Warszawie, Poznaniu i we Wrocławiu w lipcu było niższe niż przed rokiem, w Trójmieście zbliżone, a w Krakowie wyższe o 7 p.p., ale nadal niższe o 10 p.p. niż przed pandemią – wynika z danych firmy STR. Średnie ceny wszędzie były wyższe niż w lipcu 2019 r. – od blisko 35 zł […]
Polska nową Chorwacją dla Czechów
W tym roku znacząco rośnie liczba czeskich turystów, którzy wybrali Polskę jako cel wakacji. Potwierdzają to dane największych sprzedawców i touroperatorów w Czechach. Tamtejsze media rozpisują się o fenomenie Polski, która stała się poważną alternatywą popularnej dotąd Chorwacji, gdzie po wprowadzeniu euro zrobiło się dużo drożej. Lazurowe morze, złoty piasek odbijający promienie zachodzącego słońca. I […]
Fenomen Holiday Park & Resorts
Sieć Holiday Park & Resorts to sześć działających sezonowo osad nad morzem i najnowsza inwestycja w Cieplicach koło Jeleniej Góry. Oferują od 72 do 220 drewnianych domków, a także apartamenty w budynkach hotelowych. Fenomenowi tej sieci, w której Polacy zostawili ok. 25 mln zł z bonu turystycznego, co czyniło ją czwartym największym beneficjentem tego wsparcia, […]