Dubaj z punktu widzenia hotelarza

Jako hotelarz miałem przyjemność pracować dla topowych sieci w różnych fascynujących miejscach na świecie. Istnieje jednak jedno miejsce, które przyciąga nas, hotelarzy, bardziej niż jakiekolwiek inne – Dubaj w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Ale tak jak na całym świecie, hotelarze w Dubaju zmagają się z potężnym problemem rekrutacji młodego pokolenia do pracy w tej branży. Fakty […]

Czytaj dalej


Sieci nie ustają w tworzeniu nowych marek

Sieć IHG ogłosiła wprowadzenie swojej 19. marki – Garner z segmentu midscale pod konwersje. Sieć Marriott ogłosiła wprowadzenie 32. marki – aparthoteli StudioRes. Nad nową, 20. marką pod roboczą nazwą Project H3, również aparthotelową, pracuje też Hilton, który swój 19. brand – ekonomiczny Spark by Hilton – ogłosił na początku roku, w tym samym czasie […]

Czytaj dalej


Ten sezon wakacyjny był inny

Rozmowa z Michałem Kozakiem, prezesem zarządu Hotelu Arłamów SA Z rynku dochodzą sprzeczne informacje, jeśli chodzi o to, jak wyglądał ten sezon wakacyjny dla hoteli. Z jednej strony słychać, że słabo, było mniej gości, przyjeżdżali na krócej, a jak już przyjechali, to mniej wydawali w hotelu. Z drugiej – można było przeczytać o zatłoczonych kurortach, […]

Czytaj dalej


Jak wyglądał sezon w hotelach nadmorskich?

Z rynku dochodziły sprzeczne informacje, jak wyglądał ten sezon wakacyjny dla hoteli nadmorskich. Z jednej strony słychać było, że słabo, było mniej gości, przyjeżdżali na krócej, a jak już przyjechali to mniej wydawali w hotelu. Z drugiej – można było przeczytać o zatłoczonych kurortach, wielogodzinnych korkach, a także o wysokich cenach w hotelach. Więc zapytaliśmy […]

Czytaj dalej


Arabowie w Zakopanem

„Arabowie oszaleli na punkcie Zakopanego”, „Tłumy Arabów na Krupówkach”, „Petrodutki, czyli przyjeżdżają Arabowie do górali”, „Mały Dubaj pod Giewontem” – tak jak w lipcu media rozpisywały się o fali Czechów, która zalała polskie regiony turystyczne, doceniając szczególnie uroki naszych plaż, umiarkowany klimat i niewygórowane ceny, tak w sierpniu popularnym tematem stała się obecność turystów arabskich […]

Czytaj dalej


Polska jest najbardziej atrakcyjnym krajem dla operatorów hotelowych w regionie CEE

Najatrakcyjniejszym rynkiem hotelowym w regionie Europy Środkowo- -Wschodniej, w ocenie respondentów badania agencji Cushman & Wakefield, jest Polska. Z kolei według danych firmy STR, w pierwszej połowie roku polskie hotele osiągnęły 23-procentowy wzrost RevPAR w porównaniu z 2019 r., co wynikało głównie z 29 proc. wzrostu średniej ceny, bo poziom obłożenia był o 5 proc. […]

Czytaj dalej


Polska nową Chorwacją dla Czechów

W tym roku znacząco rośnie liczba czeskich turystów, którzy wybrali Polskę jako cel wakacji. Potwierdzają to dane największych sprzedawców i touroperatorów w Czechach. Tamtejsze media rozpisują się o fenomenie Polski, która stała się poważną alternatywą popularnej dotąd Chorwacji, gdzie po wprowadzeniu euro zrobiło się dużo drożej. Lazurowe morze, złoty piasek odbijający promienie zachodzącego słońca. I […]

Czytaj dalej


Fenomen Holiday Park & Resorts

Sieć Holiday Park & Resorts to sześć działających sezonowo osad nad morzem i najnowsza inwestycja w Cieplicach koło Jeleniej Góry. Oferują od 72 do 220 drewnianych domków, a także apartamenty w budynkach hotelowych. Fenomenowi tej sieci, w której Polacy zostawili ok. 25 mln zł z bonu turystycznego, co czyniło ją czwartym największym beneficjentem tego wsparcia, […]

Czytaj dalej