Aspen koło Głuchołazów

Na trzy gwiazdki skategoryzowany został otwarty niedawno hotel Aspen w Podlesiu koło Głuchołazów (woj. opolskie) niedaleko granicy z Czechami. Oferuje on 31 pokoi, salę konferencyjną na 60 osób, restaurację na 200 osób i strefę wellness. Bryła hotelu leżącego u podnóża Gór Opawskich wkomponowana została w otaczający krajobraz, a przy projektowaniu wnętrz starano się połączyć nowoczesność […]

Czytaj dalej


Gościnność usługowa i coaching w hotelarstwie – zawsze razem czyli nowoczesne narzędzia i techniki zintegrowanego zarządzania jakością podnoszące sprzedaż usług hotelowych

Wydawać by się mogło, że coachingowy boom, który na świecie trwa od ponad dwudziestu lat, skutecznie omija polską branżę hotelową. Poza sieciowymi hotelami, których zagraniczne zarządy dostrzegły szansę na zmianę biznesową, stosunkowo niewielu pracowników hoteli miało sposobność działać w nowym, przyjaznym trybie, w którym dbałość o reputację hotelu jest priorytetem, zarówno dla zarządzających, jak i […]

Czytaj dalej


Inwestycje w Holiday Inn Józefów

Holiday Inn Warszawa Józefów w ramach podnoszenia standardu technicznego wdrożył system interaktywnych monitorów multimedialnych digital signage oraz zintegrowany system obsługi gości hotelowych TV & Mobile Guest Service – iLumio. Goście mają teraz bezpłatny dostęp do szybkiego nielimitowanego internetu poprzez sieć Social WiFi. Sale konferencyjne zostały wyposażone w nowy system audiowizualny. Multimedialne ekrany dotykowe ulokowane przy […]

Czytaj dalej


Rola event managera

Zatrudnienie event managera/animatora jest rozwiązaniem, mogącym w dużym stopniu podnieść atrakcyjność wypoczynku w hotelu, a tym samym zapewnić mu przewagę konkurencyjną. Dobry animator jest łącznikiem między gośćmi a osobami pełniącymi funkcje operacyjne. Ma większy i zawsze bezpośredni kontakt z klientami hotelu. Rozmawia, słucha, daje się lubić, pamięta imiona dzieci… Taka osoba promuje ofertę całego obiektu […]

Czytaj dalej


BW Villa Aqua znowu otwarta

Odnowiona restauracja, zmodernizowana sala konferencyjna, bogatsze wyposażenie pokoi i nowa, nawiązująca do nadmorskich plaż kolorystyka to niektóre zmiany wprowadzone w sopockim hotelu Best Western Villa Aqua, który po trzech miesiącach ponownie od lutego przyjmuje gości. Obiekt położony jest 250 m od plaży, w otoczeniu lasu i licznych atrakcji rekreacyjnych. M.in. właśnie nadmorskie położenie obiektu znalazło […]

Czytaj dalej


Motywowanie recepcjonistów

Recepcjonista hotelu dostał 200 zł netto podwyżki. Jest niezwykle zadowolony – była to pierwsza podwyżka od 2012 roku, gdy rozpoczął pracę. Czekał na podniesienie płacy, uważał, że bardzo na to zasługuje. Sądzi, że od teraz jest najlepiej zarabiającym recepcjonistą w obiekcie. Jego pracodawca jest przekonany, że zagwarantował sobie właśnie kolejne trzy lata jego znakomitej pracy. […]

Czytaj dalej


PIT pokłócił się z POT o booking.com

„W związku z docierającymi do Izby głosami oburzenia ze strony naszych członków – przedstawicieli biur podróży, turystyki przyjazdowej i hotelarzy, chcielibyśmy wyrazić stanowczy protest dotyczący podpisania umowy o współpracy Polskiej Organizacji Turystycznej z portalem rezerwacyjnym booking. com”, napisal do prezesa POT Rafała Szmytke wiceprezes Polskiej Izby Turystycznej Dariusz Wojtal. „Zdaniem PIT zamieszczenie na Narodowym Portalu […]

Czytaj dalej


Straty ze sprzedaży przedawnionych wierzytelności kosztem podatkowym?

Sprzedaż wierzytelności (zarówno przedawnionych, jak i nie) jest powszechnie stosowanym elementem działalności gospodarczej. Wielu przedsiębiorców prowadzących działalność w branży hotelowej posługuje się tym instrumentem, aby zminimalizować straty poniesione w wyniku nieuregulowania wierzytelności przez dłużnika. Niestety, rozliczenie podatkowe transakcji zbycia wierzytelności, szczególnie przedawnionych, wciąż budzi wiele wątpliwości. Zgodnie z obowiązującymi przepisami (art. 15 ust. 1 Ustawy […]

Czytaj dalej


Wiceminister spotkał się z branżą

Nowy wiceminister sportu i turystyki Tomasz Jędrzejczak spotkał się z przedstawicielami branży hotelarskiej, którzy zasygnalizowali mu najważniejsze problemy związane z m.in. z VAT-em, podatkiem od nieruchomości i prawami autorskimi. Spotkania takie mają odbywać się cyklicznie. Wiceminister podkreślił znaczenie sektora hotelarskiego w rozwoju turystyki, przedstawił prezentację „Stan rozwoju polskiej turystyki” i zaprosił zebranych do dyskusji. W […]

Czytaj dalej