Milenium w Legnicy z 84 pokojami

W Legnicy na zrewitalizowanym terenie po Armii Radzieckiej rozpoczął działalność 3-gwiazdkowy hotel Milenium z 85 pokojami i czterema salami konferencyjnymi o pow. 220 mkw. Koszt uruchomienia obiektu wyniósł 14,2 mln zł, z czego 4 mln pochodziły z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Inwestorem jest lokalny deweloper PHPiU Grzegorz Chajec. Standardowe pokoje mają po 17 mkw. i […]

Czytaj dalej


Tyle zarabia się w Hotelach

(wszystkie sumy w zł, chyba że zaznaczono inaczej; w opisach przyjęliśmy, że mały hotel ma do 40 pokoi, średni do 100, a duży powyżej 100, w przypadku hoteli sieciowych, jeżeli nie jest opisane inaczej, chodzi o duży hotel; jeżeli hotel nie jest opisany jako sieciowy to – zazwyczaj – chodzi o hotel niezależny) TOP MANAGEMENT […]

Czytaj dalej


Ruszył COURTYARD BY Marriott Waterfront w Gdyni

4 czerwca w nowym kompleksie Gdynia Waterfront otwarty został hotel Courtyard by Marriott z 200 pokojami, centrum konferencyjnym o łącznej powierzchni blisko 1,1 tys. mkw. i restauracją GaRD z kuchnią skandynawską. W ramach pierwszego etapu budowy kompleksu, oprócz hotelu powstał też biurowiec. Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront zlokalizowany jest na nabrzeżu Basenu Prezydenta między Sea […]

Czytaj dalej


20 lat Logosa w Krakowie

3-gwiazdkowy hotel Logos w Krakowie należący do Biura Turystyki ZNP LogosTour w czerwcu obchodził swoje 20-lecie i stworzył na dziedzińcu Logos Patio. A w grudniu do czterech obiektów Logosa dołączyć ma kolejny w Zakopanem. Obiekty sieci Logos działają w Warszawie, Gdańsku, Suwałkach i Krakowie, a obecnie budowany jest następny w Zakopanem. Hotel Logos w Krakowie […]

Czytaj dalej


Obowiązki hotelarza w zakresie przetwarzania danych osobowych

Hotel jest szczególnym przedsiębiorstwem, w którym przetwarza się dane osobowe, bo dotyczą one jednocześnie pracowników, kontrahentów i gości. Ustawa o ochronie danych osobowych obowiązuje od 1997 roku, ale cały czas pozostaje spora grupa hotelarzy, którzy odkładają wykonanie obowiązkowej dokumentacji i wprowadzenie procedur z powodu złożoności problemu oraz niewielkiej liczby firm specjalizujących się we wdrożeniach ochrony […]

Czytaj dalej


Orbis: sprzedaje dwa hotele Mercure…

Grupa Orbis podpisała przedwstępną umowę sprzedaży dwóch 3-gwiazdkowych hoteli Mercure w Lublinie i Zamościu łącznie ze 164 pokojami za 21,5 mln zł (ok. 130 tys. zł za pokój) spółce DWP, należącej do trzech lubelskich przedsiębiorców z branży deweloperskiej. Obydwa hotele będą nadal działać pod marką Mercure na zasadzie franczyzy. Nabywcy wpłacili już 20 proc. ceny, […]

Czytaj dalej


Ruszył Royal Botanic w Lublinie

W sąsiedztwie Ogrodu Botanicznego w Lublinie ruszył Royal Botanic Hotel o 3-gwiazdkowym standardzie z 58 pokojami, trzema salami konferencyjnymi o pow. 330 mkw. i, jak deklarują właściciele, pierwszym w Polsce basenem z technologią oczyszczania wody jonami srebra i miedzi zamiast chloru. Właścicielami hotelu są Anna i Gustaw Król, którzy posiadają także obiekt hotelowy Młyn w […]

Czytaj dalej


Benchmarking konferencyjny – sposób na podniesienie wyników sprzedaży

Jak skutecznie pozyskiwać klientów konferencyjnych hotelu? Gdzie iść? Co robić? Z kim rozmawiać, by wypełnić sale wybudowane za niemałe środki? Jak w krótkim czasie zoptymalizować sprzedaż? Jakie działania będą najskuteczniejsze? Tym artykułem rozpoczynamy na łamach „Hotelarza” 12-odcinkowy cykl artykułów poświęcony różnym sposobom na zwiększenie przychodów hotelu. Załóżmy, że mamy hotel średniej wielkości z dwiema salami […]

Czytaj dalej


Kolejny Best Western w Krakowie

Pod koniec wakacji w sieci Best Western zacznie działać 4-gwiazdkowy hotel Efekt Expres w Krakowie ze 179 pokojami. Wraz z sąsiednim Best Western Premier funkcjonować będą jako kompleks Best Western Business Hotels & Conference Center, oferujący łącznie 348 pokoi i 15 sal konferencyjnych na tysiąc osób. To czwarty hotel pod marką Best Western w Krakowie […]

Czytaj dalej