Orbis: sprzedaje dwa hotele Mercure…

Grupa Orbis podpisała przedwstępną umowę sprzedaży dwóch 3-gwiazdkowych hoteli Mercure w Lublinie i Zamościu łącznie ze 164 pokojami za 21,5 mln zł (ok. 130 tys. zł za pokój) spółce DWP, należącej do trzech lubelskich przedsiębiorców z branży deweloperskiej. Obydwa hotele będą nadal działać pod marką Mercure na zasadzie franczyzy. Nabywcy wpłacili już 20 proc. ceny, […]

Czytaj dalej


Ruszył Royal Botanic w Lublinie

W sąsiedztwie Ogrodu Botanicznego w Lublinie ruszył Royal Botanic Hotel o 3-gwiazdkowym standardzie z 58 pokojami, trzema salami konferencyjnymi o pow. 330 mkw. i, jak deklarują właściciele, pierwszym w Polsce basenem z technologią oczyszczania wody jonami srebra i miedzi zamiast chloru. Właścicielami hotelu są Anna i Gustaw Król, którzy posiadają także obiekt hotelowy Młyn w […]

Czytaj dalej


Benchmarking konferencyjny – sposób na podniesienie wyników sprzedaży

Jak skutecznie pozyskiwać klientów konferencyjnych hotelu? Gdzie iść? Co robić? Z kim rozmawiać, by wypełnić sale wybudowane za niemałe środki? Jak w krótkim czasie zoptymalizować sprzedaż? Jakie działania będą najskuteczniejsze? Tym artykułem rozpoczynamy na łamach „Hotelarza” 12-odcinkowy cykl artykułów poświęcony różnym sposobom na zwiększenie przychodów hotelu. Załóżmy, że mamy hotel średniej wielkości z dwiema salami […]

Czytaj dalej


Kolejny Best Western w Krakowie

Pod koniec wakacji w sieci Best Western zacznie działać 4-gwiazdkowy hotel Efekt Expres w Krakowie ze 179 pokojami. Wraz z sąsiednim Best Western Premier funkcjonować będą jako kompleks Best Western Business Hotels & Conference Center, oferujący łącznie 348 pokoi i 15 sal konferencyjnych na tysiąc osób. To czwarty hotel pod marką Best Western w Krakowie […]

Czytaj dalej


Grupa Hoteli WAM za 132 mln zł

Ministerstwo Skarbu ogłosiło zaproszenie do negocjacji „w sprawie nabycia 350 546 udziałów o wartości nominalnej 377 zł każdy stanowiących 100% udziałów w spółce Grupa Hoteli WAM”, czyli razem za 132 155 tys. zł. W skład Grupy wchodzi 17 obiektów, w tym 15 hoteli z ponad 1,1 tys. pokoi oraz Zamek Czocha i ośrodek w Helu. […]

Czytaj dalej


Komunikacja w ramach recepcji – czynnik determinujący sprawność funkcjonowania hotelu

Klarowne i efektywne przekazywanie informacji przez pracowników recepcji traktowane jest jako coś oczywistego. Dlatego też umiejętność ta rzadko bywa weryfikowana i sprawdzana, chociaż w większości ogłoszeń rekrutacyjnych, dotyczących pracy na tzw. froncie, pojawia się aspekt komunikatywności, umiejętności komunikacyjnych czy łatwego nawiązywania kontaktów. Jest to niezbędne w codziennej pracy recepcjonisty – introwertyk będzie miał ogromne problemy […]

Czytaj dalej


Orbis zaczyna budowę ibisa w Gdańsku

Latem Grupa Orbis chce rozpocząć w Gdańsku budowę hotelu ibis Stare Miasto ze 120 pokojami na działce sąsiadującej z hotelem Mercure Stare Miasto. Hotel otwarty ma być pod koniec 2016 roku. Za projekt architektoniczny odpowiada Grupa Projektowo- Inwestycyjna BASS z Gdańska. Natomiast w drugiej połowie 2017 roku planowane jest otwarcie w Gdańsku przy ul. Pszennej […]

Czytaj dalej


Coraz większe wyzwania kadrowe cz.2

Zagadnienia związane z planowaniem polityki personalnej w hotelu oraz koniecznością prowadzenia poprawnego procesu rekrutacji często są pomijane. A przecież źle przeprowadzona rekrutacja to wymierne koszty poniesione przez hotel, nie rzadko sięgające tysięcy zł, a także koszty ukryte (często niepoliczalne) związane z utratą klientów w wyniku złej obsługi i spadkiem efektywności pracy (w tym czasie szkolimy […]

Czytaj dalej