Budowanie relacji z gośćmi wymaga uwagi i zaangażowania. Strategia check in i check out, powinna być ubrana w procedury i ściśle kontrolowana. Dlaczego? Bo w recepcji SPA pracują ludzie, których trzeba nauczyć, w jaki sposób mają pracować, co im wolno, a czego nie. Inaczej zrobią to według własnego uznania. Zameldowanie gościa w hotelu ma bardzo […]
SPA
6
Profesjonalna komunikacja w recepcji SPA
Recepcja SPA to miejsce, które koordynuje cały ruch. Jest pierwszym i ostatnim miejscem, gdzie gość ma kontakt z hotelowym SPA. Od tego, w jaki sposób zarządzamy informacjami w recepcji SPA, bardzo wiele zależy. Profesjonalna komunikacja nie tworzy się sama, trzeba ją dokładnie zaplanować i ustalić zasady, które będą przez wszystkich realizowane. Nad organizacją pracy recepcji […]
Jak zrekrutować najlepszego pracownika SPA
W obecnych czasach, gdy wydaje się, że rynek pracownika zmieni się w rynek pracodawcy, wbrew pozorom proces rekrutacji wcale nie stanie się łatwiejszy. Wprost przeciwnie, może i więcej kandydatów będzie się zgłaszało, ale to tylko oznacza, że jeszcze więcej pracy trzeba będzie wykonać, aby wyłonić najodpowiedniejszego. Właśnie teraz ten temat nabiera jeszcze większego znaczenia. Wiele […]
Wyzwania w SPA w czasach COVID-19
Koronawirus jeszcze nas nie opuścił, choć pewnie bardzo byśmy sobie tego życzyli. Po kilku miesiącach wracamy do pracy w hotelowych SPA, pełni zapału i wiary, że będzie lepiej. A jak jest? Czy i kiedy odrobimy straty? To pytanie zadajemy sobie często, ale odpowiedź nie jest prosta. Przez kilka miesięcy, hotele, w tym departamenty SPA, były […]
Strefy wellness, kiedy wracamy?
Covid-19 mocno skomplikował wszystkim życie. Dzisiaj, powoli, trochę nieśmiało, ale jednak wracamy do normalności. Problemy z jakimi dzisiaj się mierzymy są zgoła inne niż wcześniej. Trzeba dostosować się do nowej rzeczywistości. Usługi SPA, kosmetyczne, a niebawem i masaże wrócą do hoteli. Ale strefy wellness jeszcze czekają… Z dużą ulgą biznes wellness przyjął decyzję o uruchomieniu […]
Sezon bez mokrych atrakcji?
Zaledwie w ciągu dwóch tygodni marca cała polska branża usług kosmetycznych i SPA stanęła w miejscu. Rynek wart 1,5 mld zł rozpłynął się. A to wszystko z powodu jednego koronawirusa. Oznacza to, że kiedy wyjdziemy z domów, będziemy musieli się zmierzyć z zupełnie inną rzeczywistością. Także w branży SPA, którą ogrania największy w historii kryzys. […]
Restart hotelowego SPA w nowej rzeczywistości
Usługi osobiste, w tym zabiegi SPA, są dzisiaj zakazane. Czy słusznie? Po kilku tygodniach, od kiedy patogen zamknął SPA, wiemy o nim znacznie więcej niż na początku. Również to, że dopóki nie pojawi się szczepionka, trzeba nauczyć się z nim żyć. Niezbędne więc jest znalezienie sposobów bezpiecznego wykonywania zabiegów. Można i trzeba to zrobić jak […]
Wyzwania w budowaniu zespołu SPA
Jak budować motywację i cementować zespół SPA w tak dynamicznie zmieniających się czasach – to pytanie, na które próbuje znaleźć odpowiedź wielu managerów. Nie ma jednej recepty na sukces, ponieważ nie ma identycznych zespołów. Każdy z pracowników jest inny i ma inną osobowość, a te trzeba zespoić w jeden monolit. To wyzwanie, z jakim trzeba […]
Partnerzy w biznesie SPA – jak wybierać, czego oczekiwać
Branża SPA & wellness to ogromny przemysł dostawców, których można podzielić na tych dostarczających wyposażenie, kosmetyki do zabiegów oraz usługi dodatkowe, np. konsultingowe, szkoleniowe, audytorskie itd. Wzajemne relacje nie mogą kończyć się na zakupie produktów, czyli na wystawieniu faktury. Nie każdy dostawca oferuje te same warunki współpracy, ceny i serwis pogwarancyjny. Czego oczekiwać od nich, […]
Doznania zmysłowe w strefach SPA & wellness – wszystkich zmysłów
Oile na muzykę w strefach relaksu i ciągach komunikacyjnych hotelowego SPA, a także na aromatyczne świece goście mogą liczyć, to już na czystą karafkę z wodą czy ład w recepcji nie zawsze. W poczekalni można natknąć się na filiżanki po kawie, którą poprzedni goście już wypili, w połowie pełne kubki po wodzie czy podczas masażu […]