SEASIDE PARK HOTEL KOŁOBRZEG

MIASTO: Kołobrzeg GWIAZDKI: 4**** POKOJE: 210 / MIEJSCA: 450 SALE GASTRONOMICZNE: 2 / MIEJSCA: 200 SALE KONFERENCYJNE: 3 / MIEJSCA: 100 BIURO ARCHITEKTONICZNE: RDZ-A Jacek Sudak PROJEKT WNĘTRZ: Piotr Bujnowski – Architekt oraz Biuro Projektów i Realizacji Maciej Ryba DATA OTWARCIA: sierpień 2019 r. POMYSŁ: Hotel wypoczynkowy z bogatym zapleczem sportowo-rekreacyjnym, skierowanym do rodzin z […]

Czytaj dalej


Sezon bez mokrych atrakcji?

Zaledwie w ciągu dwóch tygodni marca cała polska branża usług kosmetycznych i SPA stanęła w miejscu. Rynek wart 1,5 mld zł rozpłynął się. A to wszystko z powodu jednego koronawirusa. Oznacza to, że kiedy wyjdziemy z domów, będziemy musieli się zmierzyć z zupełnie inną rzeczywistością. Także w branży SPA, którą ogrania największy w historii kryzys. […]

Czytaj dalej


Restart hotelowego SPA w nowej rzeczywistości

Usługi osobiste, w tym zabiegi SPA, są dzisiaj zakazane. Czy słusznie? Po kilku tygodniach, od kiedy patogen zamknął SPA, wiemy o nim znacznie więcej niż na początku. Również to, że dopóki nie pojawi się szczepionka, trzeba nauczyć się z nim żyć. Niezbędne więc jest znalezienie sposobów bezpiecznego wykonywania zabiegów. Można i trzeba to zrobić jak […]

Czytaj dalej


Środki czystości do walki z zarazkami. Czym dezynfekować ręce, a czym czyścić powierzchnie?

Żyjemy w nowej przestrzeni, ukształtowanej przez pandemię. Uczymy się nowych zachowań, wpajamy dobre nawyki. Jednym z nich jest dezynfekcja – i rąk, i przedmiotów. Preparaty służące do tego obecne są na każdym kroku – w domach i przestrzeniach publicznych. Do czego służą? Co to jest PH? Czy można dezynfekować powierzchnie tym samym preparatem co dłonie? […]

Czytaj dalej


Jak zabezpieczyć instalację wodną przed bakteriami Legionella w czasie okresowego zamknięcia hotelu?

Brak gości – oprócz utrudnienia płynności finansowej – jest również przyczyną braku przepływu wody w instalacjach w budynku. Takie warunki sprzyjają rozwojowi bakterii, które mogą szybko mnożyć się w stagnującej (pozostającej w bezruchu) wodzie. Chcąc uniknąć sytuacji, gdy po zakończeniu kryzysu i otwarciu hotelu zostanie on ponownie zamknięty z powodu występujących w wodzie bakterii Legionella, […]

Czytaj dalej


Jak ochrona czystości będzie wyglądała (będzie musiała wyglądać) w hotelach w epoce postkoronawirusowej

To, co się wydarzyło w ciągu ostatnich tygodni, zmiany, jakie dotknęły gospodarki światowe, kryzys w branżach, które niedawno działały na wysokich obrotach, było często tematem filmów science lub political fiction. Było, bo w tej chwili stało się rzeczywistością. Niedziałające różne gałęzie przemysłu, zamknięte zakłady usługowe, puste hotele i ośrodki wypoczynkowe. Czy ktoś z nas kilka […]

Czytaj dalej


Wykładziny a bezpieczeństwo mikrobiologiczne

Zakaz przyjmowania gości wiele obiektów wykorzystuje na niezbędne remonty, które dotychczas odkładano na później. Dziś wymieniając wykładziny i okładziny do pokoi, hotele szczególną wagę muszą przykładać do tego, aby umożliwiały bezproblemowe zadbanie o higienę i bezpieczeństwo mikrobiologiczne. Funkcjonowanie hotelu w nowej rzeczywistości to dziś przede wszystkim aspekt bezpieczeństwa, bo właśnie tego będą oczekiwać osoby decydujące […]

Czytaj dalej


COVID-19 vs. procedury administracyjne

W trakcie naszych prac architektonicznych nad stworzeniem projektu hotelu, oprócz designu i projektowania wielobranżowego, zderzamy się z tematem procedur administracyjnych niezbędnych przed uzyskaniem pozwolenia na budowę oraz będących załącznikami do pozwolenia na budowę. Możemy podzielić się naszym doświadczeniem oraz wytycznymi otrzymanymi dzięki uprzejmości Wydziału Architektury Urzędu m.st. Warszawy (artykuł powstał na podstawie informacji o tymczasowych […]

Czytaj dalej


Marketing hotelu w czasach pandemii koronawirusa

W związku z obecną trudną sytuacją w branży hotelarskiej wiele obiektów szuka oszczędności. Częstym wyborem jest wówczas marketing obiektu. Tymczasem zaniechanie dotychczas prowadzonych działań reklamowych może przynieść negatywne konsekwencje. Jest kilka powodów, dla których warto cały czas dbać o marketing swojego hotelu: • zachowanie widoczności brandu w sieci (wizerunek), • podtrzymanie ruchu na stronie internetowej, […]

Czytaj dalej