Rezerwacje w hotelowych SPA – w pakietach i przez recepcję

Rezerwacje, rezerwacje, rezerwacje – to o nie toczy się nieustanna walka w hotelach. Nad tym, jak zdobyć więcej rezerwacji za wyższą cenę, głowią się całe sztaby ludzi. W hotelowych SPA sprawa wygląda podobnie, choć ich zadaniem bardziej jest utrzymanie pozyskanych przez hotel gości i zwiększenie przychodu na każdego z nich. Rezerwacje w departamentach SPA mogą […]

Czytaj dalej


Nowe wyzwania w hotelowych SPA po lockdownie. Jak wrócić do pracy?

Po miesiącach zamykania, otwierania, ograniczania zakresu działalności, zakazów itd. branży SPA & wellness przychodzi na nowo otwierać biznesy, które przez ponad rok, z małymi przerwami, były zamrożone. Branża staje przed nowymi wyzwaniami, z którymi wcześniej nie miała do czynienia. Nauczyliśmy się żyć w pandemii i pracować w reżimie sanitarnym. Hotelarze są doskonale przygotowani do stosowania […]

Czytaj dalej


Jakość usług w hotelowych SPA – potrzebna księga standardów

Jakość usług ma różne oblicza i wiele kryteriów, które należy wziąć pod uwagę. Jedno jest pewne: doskonały zabieg SPA wymaga zaprojektowania i opisania w księdze standardów. Tym bardziej że usługi SPA charakteryzują się niematerialnością, nierozdzielnością i, co sprawia największy kłopot, niejednorodnością wykonania. Te hotelowe SPA, które działają na wypracowanych i opisanych standardach, wygrywają batalię o […]

Czytaj dalej


Najczęstsze błędy inwestorów SPA

Budowa hotelowego SPA to spore wyzwanie. Jest wiele pytań, na które trzeba udzielić odpowiedzi już na etapie projektu. Zdarza się, że inwestor wie doskonale, czego chce, ma wizję takiego miejsca i realizuje ją według własnych upodobań. Czy to dobrze? I tak, i nie, bo nie wszystko, co podoba się inwestorowi, musi spodobać się gościowi SPA. […]

Czytaj dalej


Plan marketingowy dla hotelowego SPA

Plan marketingowy wyznacza cele i pokazuje, jak je osiągnąć w czasie poprzez konkretne działania. Czy hotele mają plany marketingowe i jest w nich uwzględnione hotelowe SPA? Opracowany plan mają zazwyczaj nowi inwestorzy. Inaczej sytuacja wygląda z obiektami już funkcjonującymi na rynku. A nawet jeśli taki plan istnieje, to mało kto go aktualizuje. A i tak […]

Czytaj dalej


Planowanie przestrzeni w hotelowych SPA

Jak zaprojektować strefę SPA i wellness w hotelu, aby potem mogła być w pełni funkcjonalna zarówno dla gości, jak i dla pracującego tam personelu? Są pracownie, które specjalizują się w projektowaniu hoteli i mają w tym zakresie spore osiągnięcia. Znacznie gorzej jest z projektowaniem przestrzeni hotelowych SPA. Najczęściej, jak wynika z mojej praktyki pracy z […]

Czytaj dalej


Ocena finansowa funkcjonowania hotelowego SPA

Organizacja pracy hotelowego SPA to nie tylko układanie grafików pracy pracowników. To sprawne zarządzanie finansami, promocjami, ceną i zapasami. Wynik powinien zawsze być na plusie. Co zrobić, kiedy tak się nie dzieje? Wprowadzić zmiany. Na ocenę finansową składa się wiele elementów, które należy wziąć pod uwagę. Najprościej rzecz ujmując można powiedzieć, że to nic innego […]

Czytaj dalej


Zabiegi anty-COVID-19 w hotelowym SPA, czyli jak zbudować ofertę na dzisiejsze czasy

Wirus nie przestaje dawać się we znaki. Mimo usilnych starań farmacja jeszcze nas nie wspiera w walce z COVID-19. Wiemy już, że nasza indywidualna odporność organizmu może znacznie złagodzić przebieg zakażenia, a niekiedy sprawić, że przechodzimy je bezobjawowo. Sprawny system odpornościowy to dzisiaj niebywały kapitał. Trzeba o niego dbać i budować odporność przez całe życie. […]

Czytaj dalej


Profesjonalna komunikacja w recepcji SPA

Recepcja SPA to miejsce, które koordynuje cały ruch. Jest pierwszym i ostatnim miejscem, gdzie gość ma kontakt z hotelowym SPA. Od tego, w jaki sposób zarządzamy informacjami w recepcji SPA, bardzo wiele zależy. Profesjonalna komunikacja nie tworzy się sama, trzeba ją dokładnie zaplanować i ustalić zasady, które będą przez wszystkich realizowane. Nad organizacją pracy recepcji […]

Czytaj dalej