Rezerwacje, rezerwacje, rezerwacje – to o nie toczy się nieustanna walka w hotelach. Nad tym, jak zdobyć więcej rezerwacji za wyższą cenę, głowią się całe sztaby ludzi. W hotelowych SPA sprawa wygląda podobnie, choć ich zadaniem bardziej jest utrzymanie pozyskanych przez hotel gości i zwiększenie przychodu na każdego z nich. Rezerwacje w departamentach SPA mogą […]
SPA
6
Nowe wyzwania w hotelowych SPA po lockdownie. Jak wrócić do pracy?
Po miesiącach zamykania, otwierania, ograniczania zakresu działalności, zakazów itd. branży SPA & wellness przychodzi na nowo otwierać biznesy, które przez ponad rok, z małymi przerwami, były zamrożone. Branża staje przed nowymi wyzwaniami, z którymi wcześniej nie miała do czynienia. Nauczyliśmy się żyć w pandemii i pracować w reżimie sanitarnym. Hotelarze są doskonale przygotowani do stosowania […]
Jakość usług w hotelowych SPA – potrzebna księga standardów
Jakość usług ma różne oblicza i wiele kryteriów, które należy wziąć pod uwagę. Jedno jest pewne: doskonały zabieg SPA wymaga zaprojektowania i opisania w księdze standardów. Tym bardziej że usługi SPA charakteryzują się niematerialnością, nierozdzielnością i, co sprawia największy kłopot, niejednorodnością wykonania. Te hotelowe SPA, które działają na wypracowanych i opisanych standardach, wygrywają batalię o […]
Najczęstsze błędy inwestorów SPA
Budowa hotelowego SPA to spore wyzwanie. Jest wiele pytań, na które trzeba udzielić odpowiedzi już na etapie projektu. Zdarza się, że inwestor wie doskonale, czego chce, ma wizję takiego miejsca i realizuje ją według własnych upodobań. Czy to dobrze? I tak, i nie, bo nie wszystko, co podoba się inwestorowi, musi spodobać się gościowi SPA. […]
Plan marketingowy dla hotelowego SPA
Plan marketingowy wyznacza cele i pokazuje, jak je osiągnąć w czasie poprzez konkretne działania. Czy hotele mają plany marketingowe i jest w nich uwzględnione hotelowe SPA? Opracowany plan mają zazwyczaj nowi inwestorzy. Inaczej sytuacja wygląda z obiektami już funkcjonującymi na rynku. A nawet jeśli taki plan istnieje, to mało kto go aktualizuje. A i tak […]
Planowanie przestrzeni w hotelowych SPA
Jak zaprojektować strefę SPA i wellness w hotelu, aby potem mogła być w pełni funkcjonalna zarówno dla gości, jak i dla pracującego tam personelu? Są pracownie, które specjalizują się w projektowaniu hoteli i mają w tym zakresie spore osiągnięcia. Znacznie gorzej jest z projektowaniem przestrzeni hotelowych SPA. Najczęściej, jak wynika z mojej praktyki pracy z […]
Ocena finansowa funkcjonowania hotelowego SPA
Organizacja pracy hotelowego SPA to nie tylko układanie grafików pracy pracowników. To sprawne zarządzanie finansami, promocjami, ceną i zapasami. Wynik powinien zawsze być na plusie. Co zrobić, kiedy tak się nie dzieje? Wprowadzić zmiany. Na ocenę finansową składa się wiele elementów, które należy wziąć pod uwagę. Najprościej rzecz ujmując można powiedzieć, że to nic innego […]
Zabiegi anty-COVID-19 w hotelowym SPA, czyli jak zbudować ofertę na dzisiejsze czasy
Wirus nie przestaje dawać się we znaki. Mimo usilnych starań farmacja jeszcze nas nie wspiera w walce z COVID-19. Wiemy już, że nasza indywidualna odporność organizmu może znacznie złagodzić przebieg zakażenia, a niekiedy sprawić, że przechodzimy je bezobjawowo. Sprawny system odpornościowy to dzisiaj niebywały kapitał. Trzeba o niego dbać i budować odporność przez całe życie. […]
Strategie check in i check out w hotelowym SPA w czasach koronawirusa
Budowanie relacji z gośćmi wymaga uwagi i zaangażowania. Strategia check in i check out, powinna być ubrana w procedury i ściśle kontrolowana. Dlaczego? Bo w recepcji SPA pracują ludzie, których trzeba nauczyć, w jaki sposób mają pracować, co im wolno, a czego nie. Inaczej zrobią to według własnego uznania. Zameldowanie gościa w hotelu ma bardzo […]
Profesjonalna komunikacja w recepcji SPA
Recepcja SPA to miejsce, które koordynuje cały ruch. Jest pierwszym i ostatnim miejscem, gdzie gość ma kontakt z hotelowym SPA. Od tego, w jaki sposób zarządzamy informacjami w recepcji SPA, bardzo wiele zależy. Profesjonalna komunikacja nie tworzy się sama, trzeba ją dokładnie zaplanować i ustalić zasady, które będą przez wszystkich realizowane. Nad organizacją pracy recepcji […]