Tu wszystko kończy się i zaczyna

Gdańsk, Sopot, Gdynia ­w oczach zagranicznych turystów (według opinii umieszczonych na znanych światowych portalach podróżniczych) To, że tak niewielu Europejczyków wie o tych trzech miastach cokolwiek, jest dziejową niesprawiedliwością. Ukryte przez ponad 50 lat za żelazną kurtyną od pewnego czasu są celem weekendowych wypadów sąsiadów z zagranicy (zwłaszcza Skandynawów i Niemców). Pomogli w tym tani […]

Czytaj dalej


Bankowe widzimisię. Finansowanie inwestycji w hotelarstwie – cz. III

Jerzy MiklewskiAutor jest właścicielem firmy HOTELON świadczącej usługi w zakresie hotel project managment. Twórca i realizator projektu budowy sieci hoteli tranzytowych IDEAL; ekspert Instytutu Turystyki; akredytowany przez PARP do świadczenia usług w zakresie działania 2.1. Odmowa udzielenia kredytu może spotkać także bardzo dobrze przygotowany projekt. Często wynika ona z przyczyn wewnętrznych banku, jego strategii, sytuacji […]

Czytaj dalej


Hotel Raffles sprzedany

Singapurska spółka Raffles Holdings sprzedała (za 1,72 mld dolarów) własną sieć 40 hoteli ze słynnym singapurskim Hotelem Raffles. Nabywcą jest amerykański fundusz inwestycyjny Colony Capital. 118-letni Hotel Raffles ma w Singapurze status ikony – w 1987 r. został wpisany na listę dziedzictwa narodowego. Fundusz Colony Capital zainwestował w hotelarstwo na całym świecie od 1991 r. […]

Czytaj dalej


Centrum w Wałbrzychu

Prezydent Wałbrzycha zdecydował o budowie kompleksu sportowo-hotelowego „Ratuszowa” w Wałbrzychu. Miasto chce wydać na tę inwestycję około 50 mln zł. W kompleksie znajdzie się kryta pływalnia, hala widowiskowa na 1900 miejsc (będzie mogła pomieścić nawet do 3 tys. widzów), a także hotel dla 120 gości, restauracja, gabinety odnowy biologicznej, sauna i fitness. Zgodnie z uchwałą […]

Czytaj dalej


Przegląd stron internetowych

Najbardziej oczywisty adres internetowy w anglojęzycznym świecie wina. Poza bramkami, które można znaleźć na stronach tego typu („learn about wine”), są również takie, jak „ask an expert”, czyli zapytaj eksperta. Można zadać własne pytanie, ale także znaleźć odpowiedź na blisko 9 tys. pytań, jakie zdążyli zadać inni odnośnie wszelakich kwestii związanych z winem. Witryna nie […]

Czytaj dalej


Las Vegas w średniej skali. Refleksja na temat tureckich inwestycji

Maciej GrelowskiAutor jest hotelarzem.W latach 1992-2004był prezesemzarządu spółki ORBIS SA W Belek w Turcji na powierzchni ponad 40 hektarów wybudowano w dziewięć miesięcy ogromny kompleks hotelowy Wakacje… Każdemu, kto może pozwolić sobie na wyjazd (możliwie tak daleko, by nie oglądać i nie słuchać tej naszej politycznej histerii), polecam Turcję. Tak się złożyło w geografii moich […]

Czytaj dalej


Amerykanie wykupili Société du Louvre

Starwood Capital, amerykańska grupa inwestycyjna z branży hotelowej i nieruchomości, kupiła za 2,5 mld dolarów 65 proc. akcji francuskiej firmy Taittinger i 21 proc. akcji jej spółki zależnej Société du Louvre. Ta ostatnia zarządza w Polsce siecią hoteli Campanile. Amerykanie odkupili akcje od rodziny Peugeot oraz belgijskiego inwestora Alberta Frère. Dzięki tej transakcji będą kontrolowali […]

Czytaj dalej


Jest aula, będzie hotel

Uniwersytet Jagielloński w Krakowie zakończył prace nad budową swojej auli. Auditorium Maximum UJ może przyjąć 1200 osób. W razie potrzeby ogromną główną salę można podzielić na dwie mniejsze (po 500 osób plus 100 na balkonie). Oprócz tego, oddano także do użytku cztery mniejsze sale na kilkaset miejsc. Pod auditorium znajduje się podziemny parking na około […]

Czytaj dalej


The World Atlas of Wine

The World Atlas of Wine jest lekturą obowiązkową dla fanów książek o winach. Nazwiska Hugh Johnson i Jancis Robinson same w sobie są wystarczającą rekomendacją. Kolejną niech będzie fakt, że jest to już piąta edycja tej pozycji wydawniczej w ciągu ostatnich 30 lat. Przerasta jednak jakością wszystkie poprzednie! Na 350 kartach książki zmieszczono wszystko to, […]

Czytaj dalej


Rola recepcji w sprzedaży

Recepcja jest nie tylko miejscem rejestracji gości. To „serce hotelu” pełni bardzo ważną rolę jako punkt sprzedaży. Z doświadczeń zachodnioeuropejskich hotelarzy wynika, że recepcjoniści są wyjątkowo skuteczni w sprzedawaniu pokoi o najwyższym standardzie Niemal każdy hotel (niezależnie od swojej kategorii oraz wielkości) dysponuje pokojami o podwyższonym standardzie. Oczywistym jest, że za wynajem tych pokoi każdy […]

Czytaj dalej