12 zasad bezpieczeństwa kluczy

Kirby D. Payne jest prezesemThe American Hospitality ManagementCompany, firmy consultingowej,zajmującej się wspomaganiemzarządzania hoteli Kontrola systemu kluczy do pokoi hotelowych jest jednym z fundamentalnych obowiązków hotelu, ponieważ najbardziej podstawowym wymogiem, którego oczekują goście jest spokój i bezpieczeństwo. Hotelarze są zobowiązani do jak największej odpowiedzialności w tym względzie, aby móc to zapewnić swoim gościom. 12poniższych zasad powinno […]

Czytaj dalej


Upgrade VAT

Podwyżka stawek VAT skomplikowała życie firmom z wszystkich branż, ale dla hotelarzy, którzy świadczą usługi w trybie ciągłym, była to operacja szczególnie uciążliwa. A nawet bardziej dla firm informatycznych, które obsługują hotele. Musiały one wprowadzić zmiany w odpowiednich systemach, które w Sylwestra działały jeszcze według starych zasad, a już w noworoczną sobotę musiały wystawiać faktury […]

Czytaj dalej


Wirtualna wycieczka

W branży hotelarskiej wizualna prezentacja obiektu odgrywa niezwykle istotną rolę. Strona www nie pełni już tylko funkcji nośnika danych kontaktowych i formularza rezerwacji, ale przekazuje indywidualny charakter obiektu i wnętrz, jego niepowtarzalny klimat. Jak pokazać obiekt dokładniej, atrakcyjniej i pełniej, podnosząc jednocześnie poziom zaufania? Wykreowanie indywidualnego stylu, wymaga odpowiednich inwestycji w wystrój, część SPA czy […]

Czytaj dalej


Zmiany w VAT, czyli hotelarze na 8 proc.

Nowelizacje ustawy o podatku od towarów i usług, które weszły w życie 1 stycznia 2011 r. wpłynęły na rozliczenia wszystkich podmiotów gospodarczych funkcjonujących na rynku polskim. Specyfika rynku hotelowego, którego usługi w znacznej mierze kierowane są do gości indywidualnych, tj. podmiotów ostatecznie ponoszących ciężar tego podatku, sprawia, że odbiorcy usług hotelowych efektywnie odczują fakt wzrostu […]

Czytaj dalej


Marketing dotyku na usługach hotelarstwa

Arnold Pabian jest profesorem nadzw. dr hab. na Wydziale Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, a Barbara Pabian doktorem na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach Marketing sensoryczny (sensory marketing), zwany też marketingiem pięciu zmysłów stanowi nową, całościową i bardzo użyteczną koncepcję. Jego celem jest wyposażanie produktów i usług w atrybuty będące źródłem bodźców sensorycznych (obraz, dźwięk, zapach, […]

Czytaj dalej


Vienna w Mińsku…

Austriacki operator Vienna International chce otworzyć hotel w stolicy Białorusi z 280 pokojami, 2,9 tys. mkw. powierzchni konferencyjnej i częścią SPA o pow. 2 tys. mkw. Hotel otwarty ma być w 2014 roku. 4-gwiazdkowy hotel zlokalizowany będzie w projektowanym właśnie najwyższym budynku miasta – Mińsk Tower, liczącym sobie 43 kondygnacje, w którym znajdą się też […]

Czytaj dalej


Qubus: nowy hotel w Bielsku

Wiosną otwarty zostać ma w Bielsku- Białej 14 hotel sieci Qubus. 4-gwiazdkowy obiekt ze 120 pokojami mieścił się będzie w rozbudowywanym kompleksie handlowo- hotelowo-mieszkaniowym Sfera. W działającej już Sferze, zlokalizowanej w centrum miasta na terenach dawnej fabryki włókienniczej, łącznie znajdzie się 250 sklepów, multipleks i 100 apartamentów mieszkalnych. Hotel zaoferuje część konferencyjną o pow. 280 […]

Czytaj dalej


… i Monachium

Do końca 2012 roku Vienna International chce otworzyć drugi hotel Angelo w Monachium w okolicach terenów, gdzie odbywa się Oktoberfest. Właścicielem 207-pokojowego hotelu będzie austriacki deweloper UBM, który jest też partnerem Vienny w jej innych hotelach. – Popyt na miejsca hotelowe i stałe, wysokie obłożenie naszego pierwszego Angelo w Monachium zachęcił nas do podpisania kolejnej […]

Czytaj dalej


…i nowe ceny

Pod koniec grudnia Qubus Hotel ogłosił nowy cennik w swoich hotelach. Wynika z niego, że najdroższym hotelem jest Qubus w Krakowie w sezonie od kwietnia do października. Pokoje 1- i 2-osobowe kosztują wówczas 153 euro. Poza sezonem ich cena spada do 112 euro i wówczas najdroższy staje się Qubus we Wrocławiu – 143 euro za […]

Czytaj dalej