12 zasad bezpieczeństwa kluczy

Kirby D. Payne jest prezesemThe American Hospitality ManagementCompany, firmy consultingowej,zajmującej się wspomaganiemzarządzania hoteli Kontrola systemu kluczy do pokoi hotelowych jest jednym z fundamentalnych obowiązków hotelu, ponieważ najbardziej podstawowym wymogiem, którego oczekują goście jest spokój i bezpieczeństwo. Hotelarze są zobowiązani do jak największej odpowiedzialności w tym względzie, aby móc to zapewnić swoim gościom. 12poniższych zasad powinno […]

Czytaj dalej


Upgrade VAT

Podwyżka stawek VAT skomplikowała życie firmom z wszystkich branż, ale dla hotelarzy, którzy świadczą usługi w trybie ciągłym, była to operacja szczególnie uciążliwa. A nawet bardziej dla firm informatycznych, które obsługują hotele. Musiały one wprowadzić zmiany w odpowiednich systemach, które w Sylwestra działały jeszcze według starych zasad, a już w noworoczną sobotę musiały wystawiać faktury […]

Czytaj dalej


Wirtualna wycieczka

W branży hotelarskiej wizualna prezentacja obiektu odgrywa niezwykle istotną rolę. Strona www nie pełni już tylko funkcji nośnika danych kontaktowych i formularza rezerwacji, ale przekazuje indywidualny charakter obiektu i wnętrz, jego niepowtarzalny klimat. Jak pokazać obiekt dokładniej, atrakcyjniej i pełniej, podnosząc jednocześnie poziom zaufania? Wykreowanie indywidualnego stylu, wymaga odpowiednich inwestycji w wystrój, część SPA czy […]

Czytaj dalej


Zmiany w VAT, czyli hotelarze na 8 proc.

Nowelizacje ustawy o podatku od towarów i usług, które weszły w życie 1 stycznia 2011 r. wpłynęły na rozliczenia wszystkich podmiotów gospodarczych funkcjonujących na rynku polskim. Specyfika rynku hotelowego, którego usługi w znacznej mierze kierowane są do gości indywidualnych, tj. podmiotów ostatecznie ponoszących ciężar tego podatku, sprawia, że odbiorcy usług hotelowych efektywnie odczują fakt wzrostu […]

Czytaj dalej


Marketing dotyku na usługach hotelarstwa

Arnold Pabian jest profesorem nadzw. dr hab. na Wydziale Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, a Barbara Pabian doktorem na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach Marketing sensoryczny (sensory marketing), zwany też marketingiem pięciu zmysłów stanowi nową, całościową i bardzo użyteczną koncepcję. Jego celem jest wyposażanie produktów i usług w atrybuty będące źródłem bodźców sensorycznych (obraz, dźwięk, zapach, […]

Czytaj dalej


Hotelarski przewodnik targowy 2011

Targi są ważnym elementem funkcjonowania branży. Hotelarze, w zależności od charakteru imprezy, mogą na nich zapoznać się z najnowszą ofertą dostawców wyposażenia i usług dla swoich obiektów, lub szerzej zaprezentować własną ofertę biurom podróży i konsumentom. Przedstawimy przewodnik po najważniejszych krajowych imprezach targowych w tym roku. Imprezy targowe istotne z punktu widzenia branży hotelarskiej można […]

Czytaj dalej


Młyn Klekotki & SPA w stodole

Hotel Młyn Klekotki Resort & SPA na Warmii mieszczący się w zaadaptowanym kompleksie zabudowań XVII-wiecznego młyna, w tym roku zostanie rozbudowany o nowe centrum odnowy biologicznej. Powstaje ono w budynku przeniesionej i zrekonstruowanej stodoły. Mając na uwadze historyczny charakter kompleksu hotelowego zdecydowano, że powstający budynek nie będzie całkowicie nowym obiektem. Inwestycja zakłada dostosowanie na potrzeby […]

Czytaj dalej


Nowi szefowie w Condohotels Group

Do zespołu Condohotels Management, odpowiedzialnego za zarządzanie obiektami Condohotels Group (Platinum SPA & Business i Willa Port Conference Resort & SPA w Ostródzie) dołączyli: Rafał Abramczyk, który objął stanowisko dyrektora generalnego i Jarosław Majstat – dyrektor ds. sprzedaży i marketingu.Rafał Abramczyk wcześniej był wicedyrektorem kompleksu hotelowego Louvre Hotels obejmującego: Premiere Classe, Kyriad Prestige i Campanile […]

Czytaj dalej


Nowy udziałowiec w hotelu przy Piotrkowskie

Warszawska spółka DiM Hotele objęła połowę udziałów w 4-gwiazdkowym projekcie hotelowym ze 130 pokojami, który powstaje na rogu ul. Piotrkowskiej i Radwańskiej w Łodzi. Irlandzki inwestor od dłuższego czasu poszukiwał partnera do tej inwestycji, przerwanej w pierwszej połowie 2009 roku. Budynek ukończony jest w 75 proc. w standardzie deweloperskim. Po wznowieniu prac na budowie otwarcie […]

Czytaj dalej