Gheorghe Cristescu przejmuje kraje bałtyckie

Tylko u nas Polski oddział sieci Best Western wzmacnia swoją pozycję w Europie. W związku z tym Gheorghe Marian Cristescu, dotychczasowy dyrektor Best Western na Polskę, objął stanowisko dyrektora na Polskę i kraje bałtyckie w ramach struktur Best Western International. Dotychczas Cristescu podlegał pod BW Hotels Osuuskunta, czyli siedzibę biura reprezentującego sieć Best Western w […]

Czytaj dalej


Nie zmienia się tylko gościnność

Patrząc z perspektywy na minione dziesięciolecia polskiego hotelarstwa można śmiało powiedzieć, że zmieniło się w nim wszystko, poza jednym – gościnnością, której oczekują od hotelu jego goście. Spełnianie ich oczekiwań, czyli właśnie gościnność, jest podstawą tej branży. Poza tym, wszystkie domeny działalności hotelarskiej uległy na przestrzeni ostatnich 50 lat bardzo dużym przemianom, szczególnie w Polsce. […]

Czytaj dalej


Kilka refleksji na temat rynku hotelarskiego

Kazimierz Kowalski – organizator uruchomienia w 1997 r. programu marketingowego Polish Prestige Hotels, skupiającego obecnie ok. 40 polskich hoteli i prezes Fundacji PPH. W latach 1994-2007 był dyrektorem generalnym hotelu Jan III Sobieski i prezesem zarządu. Wcześniej pracował w spółce Best Eastern Plaza Hotels jako wiceprezes ds. hoteli. W latach 1988-1991 zastępca dyrektora naczelnego Państwowego […]

Czytaj dalej


Ewolucja (polskiego) hotelarstwa

Ireneusz Węgłowski – Od ponad 20 lat pełni funkcję wiceprezesa Zarządu Orbis S.A. Doświadczony praktyk hotelarstwa, który specjalizuje się w inwestycjach i transakcjach w zakresie nieruchomości hotelowych. Przeprowadził wiele złożonych transakcji zbycia niestrategicznych dla spółki nieruchomości oraz brał udział m.in. w przygotowaniu spółki Orbis do debiutu na GPW w 1997 roku. Zawodowo nieprzerwanie związany z […]

Czytaj dalej


Wiek przejrzystości

Nie jestem Polakiem, w Polsce mieszkam tylko 12 lat, a na dodatek w hotelu z prawdziwego zdarzenia nigdy nie pracowałem. Jednak ostatnich, bardzo intensywnych 10 lat w systemie rezerwacyjnym StayPoland.com bardzo mnie do polskiego hotelarstwa zbliżyło. Moją ulubioną aktywnością stało się odwiedzanie i porównywanie polskich hoteli, a na końcu zastanawianie się jak dla nich znaleźć […]

Czytaj dalej


Pół wieku. Wow!

To tylko 18 250 dni, a tyle się zmieniło. Byłem wtedy 12-letnim chłopakiem, mieszkającym w Buenos Aires, który nie wiedział nawet o istnieniu hoteli. W 1962 roku przez myśl by mi nie przeszło, że w przyszłości zagrzeję miejsca w sektorze hotelowym. Ale tak się stało!   W 1973 roku jadąc z lotniska w Los Angeles […]

Czytaj dalej


NASZE KALENDARIUM 50 lat

50 lat historii „Hotelarza” to 50 lat historii polskiego hotelarstwa, którego rozwój wiernie opisywaliśmy na naszych łamach. I najlepiej o tym rozwoju można się przekonać śledząc kolejne wydarzenia, problemy i tematy, jakie pojawiały się na łamach naszego pisma od 1962 roku aż do 2012. WRZESIEŃ 1962 – Ewidencja zakładów hotelarskich Pod takim tytułem ukazuje się […]

Czytaj dalej


50 lat Hotelarza

Równo 50 lat temu, we wrześniu 1962 roku, ukazał pierwszy numer pisma tworzonego przez hotelarzy dla hotelarzy – „Biuletynu Informacyjnego Zrzeszenia Polskich Hoteli Turystycznych”. Od tego czasu zmieniło się wszystko – od ustroju po nazwę pisma, które od 1970 roku ukazuje się jako „Hotelarz”. Nie zmienił się tylko główny cel i sens istnienia tego magazynu […]

Czytaj dalej


Gratulują Hotelarzowi

Aleksander Pietyra, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego Od wieków podstawowe zasady hotelarstwa pozostają niezmienne jednak hotelarstwo ulega stałym zmianom. Największe dotyczą nowoczesnych technologii, które wkroczyły do hotelarstwa, stawiając nowe wyzwania hotelarzom. Informatyka, internet, systemy rezerwayjne dostępne dla klientów na całym świecie, nowe technologie w gastronomii, chemia dostosowana do potrzeb wszystkich dziedzin działalności, to tylko niektóre […]

Czytaj dalej


Na uczelni, w zrzeszeniu, w pracowni

W latach 70. prawie każdego roku Orbisowi przybywały nowe hotele, dzięki którym, poprzez licencyjne powiązania ze światowymi łańcuchami takimi jak InterContinental Hotels Corporation, Holiday Inns, czy Novotel, Polska mogła wejść ze swoją ofertą na światowe rynki turystyczne.   Te decyzje ówczesnych władz stały się dźwignią dla krajowego hotelarstwa, które przy strategicznej dominacji przemysłu ciężkiego w […]

Czytaj dalej