8P podstawy marketingu hotelu

W marketingu hoteli, podobnie jak w każdej innej branży, zastosowanie ma najbardziej powszechna definicja marketingu, mówiąca że jest to mix 4P (product, price, promotion, place). Ale przez lata rozwoju sektora usług te podstawowe elementy zostały rozszerzone o kolejne cztery P: people, process, physical evidence, pleasure. Jak poszczególne pojęcia rozumieć w odniesieniu do branży hotelarskiej? PRODUKT […]

Czytaj dalej


Port-Hotel zmienia nazwę i strategię

Spółka Port-Hotel zmieniła nazwę na Chopin Airport Development i rozszerza dzialalność. Przestaje być wyłącznie spółką hotelową, a staje się również operatorem i administratorem nowo powstających komercyjnych nieruchomości Grupy PPL. Spółka Chopin Airport Development realizuje hotelowe inwestycje okołolotniskowe w sąsiedztwie portów lotniczych. Projekty hotelowe są nadal istotnym elementem podstawowej działalności, jednak w wyniku modyfikacji strategii Chopin […]

Czytaj dalej


Czym kierują się klienci, wybierając salę konferencyjną?

Bogactwo ofert powierzchni konferencyjnych do wynajęcia może przyprawić o zawrót głowy. Podejmując decyzję organizatorzy nie skupiają się wyłącznie na lokalizacji, choć jest ona jednym z kluczowych kryteriów. Równie ważne, a czasem najważniejsze, będą dla nich elementy dodatkowe związane z charakterem spotkania szkoleniowego, edukacyjnego czy biznesowego. I o tym powinni pamiętać hotelarze, chcący przyciągnąć do siebie […]

Czytaj dalej


Trzech chętnych nadal walczy o hotele WAM

Louvre Hotels Group, Griffin i SWAN International zostały dopuszczone przez Ministerstwo Skarbu do dalszego etapu prywatyzacji Grupy Hoteli WAM. Przedmiotem transakcji jest 12 obiektów. Kolejny etap obejmuje przeprowadzenie ograniczonego badania dokumentów spółki i jej przedsiębiorstwa (tzw. due diligence) oraz złożenie wiążących warunków umowy nabycia udziałów WAM. Prywatyzacja obejmuje 12 z 17 obiektów Grupy Hoteli WAM, […]

Czytaj dalej


Wygraj dzięki silnej marce

Osoby odpowiedzialne za marki zastanawiają się, jak trafić do klienta z przekazem marketingowym. Co zrobić, żeby wyróżnić dany produkt czy usługę na tle konkurencji i zostać zapamiętanym. I czy prawdą jest, że można osiągnąć sukces rynkowy dzięki silnej, unikatowej marce? Żyjemy w czasach przesytu informacji. Codziennie powstaje tak wiele przekazów, że większość z nas nie […]

Czytaj dalej


Noclegguru.pl – nowy gracz na rynku OTA

W połowie lipca rozpoczął działalność portal Noclegguru.pl, w którym można dokonać rezerwacji obiektu noclegowego w jednym ze 174 krajów na całym świecie. Właścicielem projektu jest szallas.hu – lider na rynku OTA w Europie Wschodniej. Atutem serwisu Noclegguru.pl ma być duży wybór miejsc noclegowych – od luksusowych hoteli po apartamenty i kwatery prywatne, a także dostępność […]

Czytaj dalej


Prospecting i zarządzanie bazą klientów

Jak uporządkować i podnieść efektywność proaktywnych działań sprzedażowych, żeby nie dzwonić do każdej firmy, której dane kontaktowe wpadną nam w ręce? Pierwszą odpowiedzią na to pytanie jest prospecting, a drugą – właściwa budowa i zarządzanie bazą klientów. Prospecting to proaktywne działanie, mające na celu wyszukanie i pozyskanie nowych klientów. Rozpoczynając tę pracę trzeba wiedzieć, że […]

Czytaj dalej


Nowe obiekty w sieci Silfor

Do polskiej sieci marketingowej Silfor Polskie Hotele skupiającej kilkanaście niezależnych obiektów przystąpiło pięć nowych hoteli 3-gwiazdkowych: Senator w Starachowicach, Neapol w Ciechocinku, Sonata w Dusznikach Zdroju, Relaks w Woli Duckiej pod Warszawą i Hugo w Kędzierzynie- Koźlu. Sieć stworzona przez spółkę COHM, właściciela wrocławskich hoteli Europejski, Polonia i Piast, to rodzaj programu lojalnościowego skierowanego do […]

Czytaj dalej


Rozliczenie opłat eksploatacyjnych a moment rozpoznania przychodu

Przedsiębiorcy prowadzący działalność hotelarską niekiedy podnajmują powierzchnię hoteli pod punkty usługowe (sklepy, gastronomię, SPA). Zgodnie z umowami najmu, najemcy są zazwyczaj obciążani, poza podstawową kwotą czynszu, także tzw. opłatami eksploatacyjnymi w zryczałtowanej kwocie. Po zakończeniu roku naliczana jest często dodatkowa opłata kalkulowana na podstawie wydatków faktycznie poniesionych przez wynajmującego. Podatkowe rozliczenie dodatkowych opłat budzi w […]

Czytaj dalej


EFH upadł

Ogłoszona zostala upadłość likwidacyjna EFH. „Spółka Europejski Fundusz Hipoteczny S.A. zawiadamia, iż w dniu 30 lipca 2015 roku Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy wydał postanowienie w sprawie ogłoszenia upadłości obejmującej likwidację majątku Emitenta”. EFH był notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Niegdyś należały do niego hotele Król Kazimierz w Kazimierzu Dolnym, Masuria w Worlinach, Łeba […]

Czytaj dalej