W Sopocie powstaje Radisson Blu

W I kwartale 2019 roku w Sopocie otwarty zostanie hotel Radisson Blu z 230 pokojami. Inwestorem obiektu powstającego naprzeciwko hotelu Mera SPA (który w połowie tego roku wejdzie pod markę Marriott) jest trójmiejski deweloper Grupa Inwestycyjna Hossa. To już szósty hotel sieci Rezidor Group planowany w Polsce. Sopocki Radisson zaoferuje ponad 900 mkw. powierzchni konferencyjnej, […]

Czytaj dalej


Zmotywować pracownika – mity i fakty, czyli jak uchronić się przed błędami niedoświadczonego menedżera

Jednym z najistotniejszych zadań każdego menedżera jest motywowanie pracowników do pracy. Czy raczej – zarządzanie czynnikami mającymi wpływ na motywację pracowników. Jaka jest różnica między tymi dwoma stwierdzeniami? Otóż pierwsze zdanie, zwyczajowo używane, zakłada, że oto jeden człowiek ma wpływ na drugiego tak duży, że może spowodować, iż ten coś zrobi albo nie. Prawda? Nie […]

Czytaj dalej


Best Western Plus Hotel Podklasztorze Sulejów

BEST WESTERN PLUS HOTEL PODKLASZTORZE KATEGORIA: 3*** MIEJSCOWOŚĆ: Sulejów POKOJE: 53 / MIEJSCA: 125 SALE GASTRONOMICZNE: 1 / MIEJSCA: 40 SALE KONFERENCYJNE: 4 / MIEJSCA: 200 POMYSŁ: Hotel pośród XII-wiecznych budowli opactwa Cystersów nawiązuje wystrojem, klimatem i ofertą do średniowiecznej historii miejsca i mnichów. W XII-wiecznym opactwie Cystersów W XII-wiecznych budowlach opactwa Cystersów podkreślonych pięknem […]

Czytaj dalej


Otwarto Best Western w opactwie Cystersów

Z końcem lutego otwarty został Best Western Plus Hotel Podklasztorze z 53 pokojami w XII-wiecznym opactwie Cystersów koło Piotrkowa Trybunalskiego. To 26. hotel Best Western w Polsce i szósty w podwyższonej kategorii Plus. Hotel w Sulejowie (woj. łódzkie) ulokowany jest w byłych budynkach gospodarczych opactwa Cystersów – zespołu klasztornego, będącego zabytkiem architektury romańskiej, jednego z […]

Czytaj dalej


Chcemy zwiększyć skalę przez dzierżawę

Rozmowa z Andrzejem Wójcikiem, prezesem Satoria Group O Satoria Group ostatnio najczęściej słychać w kontekście waszej spółki córki VHM Hotel Management, która podpisuje kolejne umowy dzierżawy i zarządzania na hotele sieciowe. Natomiast nie słychać nic o kolejnych inwestycjach własnych. Sześć lat temu w wywiadzie dla „Hotelarza” mówił pan m.in. o planach otwarcia 4-gwiazdkowego hotelu na […]

Czytaj dalej


Baltic Park Fort – kolejna inwestycja Zdrojowej w Świnoujściu

Zdrojowa Invest rozpoczęła w Świnoujściu budowę Baltic Park Fort ze 132 apartamentami sprzedawanymi w systemie condo. Położony między plażą a główną promenadą kompleks apartamentowców zostanie otwarty latem 2018 roku i połączony podziemnym przejściem z aquaparkim powstającym w Baltic Park Molo Zdrojowa Invest zaczęła już komercjalizację jednostek condo w Baltic Park Fort. W budynkach zaprojektowano apartamenty […]

Czytaj dalej


Airbnb czy hotele są na straconej pozycji?

Choć serwis Airbnb powstał już osiem lat temu, dopiero ostatnio stał się przedmiotem naprawdę gorących dyskusji. Wszystko z powodu dynamicznie rosnącej popularności tzw. ekonomii współdzielenia – czy może mieć ona wpływ na branżę hotelarską w przyszłości? Pytanie wydaje się retoryczne. Wystarczy spojrzeć, z jakim aplauzem witani byli założyciele Airbnb podczas organizowanej przez siebie konferencji w […]

Czytaj dalej


Wyniki hoteli w lutym

W lutym najlepsze wyniki, według danych STR, odnotował rynek warszawski, gdzie RevPAR w porównaniu do lutego 2016 roku wzrósł o blisko 12 proc. Za to w Poznaniu spadł o 5,5 proc. z powodu dużo niższego obłożenia. Wlutym w Poznaniu odbywały się targi turystyczne Tour Salon, dzięki czemu hotele odnotowały najwyższe średnie ceny spośród dużych miast, […]

Czytaj dalej


Pracownik wyrządził gościowi szkodę, czyli jak kształtuje się odpowiedzialność i czego możesz dochodzić od pracownika

Czasami zdarza się, że nasz pracownik wyrządzi gościowi hotelowemu szkodę (np. uszkodzi bagaż). W takim przypadku, zgodnie z zasadami ogólnymi kodeksu cywilnego, pracodawca jest obowiązany do jej naprawienia. Warto jednak pamiętać o tym, że w takiej sytuacji pracodawca może dochodzić naprawienia swojej szkody (tego, co sam zapłacił gościowi) od pracownika Zasady odpowiedzialności pracownika za szkodę […]

Czytaj dalej