Bezpodstawne posługiwanie się nazwą „hotel” – konsekwencje prawne

Część przedsiębiorców prowadzących działalność związaną ze świadczeniem usług hotelarskich nie zdaje sobie sprawy, że nazwa „hotel”, tak samo jak „motel”, „pensjonat” czy „kemping”, podlega ochronie prawnej i może być stosowana wyłącznie do obiektów spełniających określone prawem warunki. Bezpodstawne posługiwanie się nazwą „hotel” może być niezwykle dotkliwe w skutkach, nie tylko ze względów wizerunkowych, ale przede […]

Czytaj dalej


Konferencja ekologiczna w Olandii

Ekologiczna konferencja „Zazieleniamy Polskę” w zabytkowym zespole dworsko- parkowym Olandia w wielkopolskim Prusimiu jest przykładem hotelowych działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu Olandię otaczają liczne tereny chronione, takie jak Puszcza Notecka, Sierakowski Park Krajobrazowy, Pojezierze Sierakowsko- -Międzychodzkie czy liczne obszary Natura 2000. Otoczenie zobowiązuje właścicieli obiektu do troski o środowisko naturalne tego unikatowego obszaru, ponieważ […]

Czytaj dalej


Outsourcing kompetencji i consulting – kiedy i jak z tego korzystać?

Co to jest outsourcing usług i consulting, wszyscy wiedzą. A czym jest outsourcing kompetencji? Czy jest to po prostu consulting? A może to inny model funkcjonowania dwóch światów: świata wewnątrzhotelowego i świata rozwijającego się know-how? 42 HOTELARZ Ponad 20 lat obserwacji rynku hotelarskiego w Polsce, zarówno od strony zarządzania obiektami hotelowymi, jak i od strony […]

Czytaj dalej


Wielka kolacja charytatywna w hotelu Mikołajki

Smakuj Życie” to kolacja dobroczynna zorganizowana w hotelu Mikołajki wspierająca akcję „Waleczne serduszko Jasia”. O oprawę kulinarną zadbali najlepsi polscy szefowie kuchni i cukiernicy. Podczas kolacji zbierano fundusze na pomoc Jasiowi, który jeszcze nie przyszedł na świat, a już wiadomo, że po narodzinach będzie musiał przejść kilka skomplikowanych i kosztownych operacji serca w Klinice Uniwersyteckiej […]

Czytaj dalej


Pre-opening hotelu – problemy i błędy

Profesjonalny proces pre-openingu z dużym prawdopodobieństwem doprowadzi do bezproblemowego otwarcia obiektu hotelowego, a także wspomoże późniejszą działalność operacyjną. Jakie są główne problemy i błędy w fazie przygotowania hotelu do otwarcia? • ZATRUDNIENIE KLUCZOWEGO PERSONELU Jednym z głównych błędów fazy pre-openingu jest zbyt późne zatrudnienie kluczowego personelu hotelowego. Najczęstszym powodem takiej sytuacji jest brak doświadczenia inwestora […]

Czytaj dalej


Nowa struktura organizacyjna Louvre Hotels Group w Polsce

W związku z rozwojem w Polsce sieci Louvre Hotels Group Sebastien Denier, wiceprezes ds. operacyjnych na Europę Środkową i Północną LHG, podzielił dotychczasową strukturę organizacyjną na trzy regiony: centralny, zachodni i południowy, którymi zarządzają dyrektorzy regionalni. Do ich obowiązków należy m.in. optymalizacja wyników finansowych hoteli, dbałość o dobrą jakość świadczonych przez nie usług, wspieranie motywacji […]

Czytaj dalej


Jak nie popełniać błędów przy inwestycjach hotelowych

Inwestycja w hotel może być dobrym pomysłem na życie, spełnieniem marzeń, ale także początkiem niekończącego się koszmaru. Jeśli inwestor chce cieszyć się powodzeniem w tej branży i uniknąć błędów, musi zadbać o szczegóły. W zależności od tego, jakie ryzyko i koszty może ponieść inwestor, są trzy główne drogi, aby zostać hotelarzem. Opcja zazwyczaj najdroższa, ale […]

Czytaj dalej


Grzegorz Uszycki – dyrektorem regionu centralnego

Grzegorzowi Uszyckiemu, dyrektorowi kompleksu hotelowego Golden Tulip – Campanile – Première Classe w Warszawie podlegają obecnie również hotele Campanile w Łodzi i Lublinie, a będzie podlegał otwierany wkrótce Golden Tulip Warszawa Airport. Z branżą hotelową związany jest ponad 25 lat. Zdobył bogate doświadczenie międzynarodowe, pracując w Kanadzie, Francji i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Przez wiele lat […]

Czytaj dalej