Na świątecznym sianie, czyli wódka-bez z colą-zero

Właśnie wróciłem ze Szwajcarii, gdzie inflacji nie ma i gdzie udało mi się pochodzić po górach w ostatnich promieniach złotej jesieni oraz pokosztować złocistej raclette oraz fondue, obficie podlanych kirschem oraz znakomitym fendant. Tyle że tam po kieliszku można na legalu wrócić autem, co poniekąd po górskich drogach nad przepaścią jest sztuką przetrwania. W Szwajcarii […]

Czytaj dalej


Premiera polskiego systemu do zarządzania hotelem – hotellion

W warszawskim hotelu Sheraton Grand odbyła się premiera nowego polskiego systemu do zarządzania hotelem – hotellion, stworzonego przez firmę PMS Labs. Wydarzenie „hotellion WELLcomes” zgromadziło blisko 100 przedstawicieli branży hotelarskiej. Tematem przewodnim wieczoru było hasło „hotellion – maestria zarządzania”, a całość utrzymana w klimacie koncertu muzyki klasycznej. Wieczór w formie gali rozpoczął się spektakularnie już […]

Czytaj dalej


King Salomon Kraków.Na bazie kultury judaistycznej – mezuza, mykwa, winda szabatowa

Hotel King Salomon na Kazimierzu ma dwie elewacje frontowe, ponieważ inwestycja obejmowała przebudowę kamienicy przy ul. Dietla oraz stworzenie nowego budynku przy ul. Podbrzezie na miejscu byłej XIX-wiecznej kamienicy z odtworzoną historyczną elewacją, licznymi zdobieniami i charakterystycznym balkonem. Od tej strony sąsiaduje bezpośrednio z synagogą Tempel. Pozostając w zgodzie z lokalizacją i tradycją, hotel bazuje […]

Czytaj dalej


AC by Marriott Kraków. Elegancko i przytulnie

Otwarty w sierpniu przy Błoniach hotel AC by Marriott Kraków charakteryzuje się dynamiczną antracytową bryłą zaprojektowaną przez biuro B2 Studio na planie litery U, wtopioną w otaczającą zieleń oraz prostymi, jasnymi, ponadczasowymi wnętrzami, jednocześnie eleganckimi i przytulnie domowymi zaprojektowanymi przez Tremend. Wisienką na torcie są detale i dodatki. AC HOTEL BY MARRIOTT MIEJSCOWOŚĆ: Kraków KATEGORIA: […]

Czytaj dalej


HOTELOWA ŁAZIENKA – na co obecnie zwracać uwagę

W obiektach hotelowych obowiązują ścisłe zasady czyszczenia i dezynfekcji, i to nie tylko od czasu pojawienia się COVID-19. Miejsca szczególnie narażone na przenoszenie zanieczyszczeń, takie jak klamki lub dozowniki mydła, stanowią optymalne środowisko, w którym mogą namnażać się patogeny. Zwłaszcza we wrażliwej strefie łazienki i wellness potrzeba ochrony jest szczególnie bliska skórze gości. W społeczeństwie […]

Czytaj dalej


Marketing, który działa na zmysły. Jak budować siłę marki hotelu dzięki wykorzystaniu zasad marketingu sensorycznego

Agnieszka Majewska-Kunat Marketing nieustannie szuka sposobów na podniesienie atrakcyjności marki. A w czasach, kiedy tak dużo mówi się o przesycie reklamami, potrzebne są subtelniejsze sposoby na dotarcie z komunikatem do odbiorcy. Gdy widzimy, że tradycyjne przekazy marketingowe przestają być już tak skuteczne, warto zastanowić się, jak można wzbogacić proces percepcji gościa hotelowego poprzez wykorzystanie bodźców, […]

Czytaj dalej


POMYSŁY na hotelowe lobby

AGATA FRĄTCZAK, pracownia Madama.pl. Hotelowe lobby to miejsce, z którego goście od razu zawrócą lub w którym staną jak wryci, by następnie jak najszybciej zarezerwować nocleg. Projektowanie takich przestrzeni to subtelna sztuka, łącząca aspekty praktyczne z efektem „wow”. Lobby to zwykle najpiękniejsze miejsce w całym hotelu – aż chciałoby się wyciągnąć materac i w nim […]

Czytaj dalej


Obecne koszty budowy hotelu. I jak je zoptymalizować

RAFAŁ ABRAMCZYK, hotelAG. Nowa rzeczywistość powoduje, że budżet budowy hotelu zmienia się praktycznie co chwilę. Projekt hotelowy w obecnych czasach wymaga niestandardowego podejścia i odpowiednich optymalizacji praktycznie na każdym etapie. Posłużymy się realnym projektem, nad którym w ostatnim czasie pracujemy, hotelu 4-gwiazdkowego, w dużym mieście, pod międzynarodową marką, ze strategią inwestora polegającą na wyjściu po […]

Czytaj dalej