Kompendium wiedzy o turystyce

Autorzy książki podjęli próbę kompleksowego, a jednocześnie encyklopedycznego przedstawienia roli i znaczenia turystyki w skali makro, w skali przedsiębiorstwa i regionu oraz ukazania złożoności produktu turystycznego i sposobu zarządzania tym produktem. Poszczególne rozdziały, napisane przez specjalistów w swoich dziedzinach, „porządkują” dotychczasową wiedzę i terminologię z zakresu ekonomiki, geografii i socjologii turystyki. Jednak dominującą koncepcją ujęcia […]

Czytaj dalej


ISO dla DIPSERVICE

Przyznanie certyfikatu ISO 9001: 2000 jest potwierdzeniem wysokiego standardu usług, jakie, także w dziedzinie hotelarstwa, świadczy Przedsiębiorstwo Obsługi Cudzoziemców w Warszawie. Po zakończonym w maju generalnym remoncie wspaniale prezentuje się 51 apartamentów hotelowych pensjonatu Zgoda. W większości klimatyzowanych pomieszczeń jedno- lub dwupokojowych znajdują się aneksy kuchenne wyposażone w lodówkę, płytę grzewczą, kuchenkę mikrofalową, sztućce i […]

Czytaj dalej


Piąta nagroda dla Holiday Inn

Wybrany spośród 600 hoteli systemu InterContinental Hotels Group w całej Europie, Środkowym Wschodzie i Afryce (EMEA), Holiday Inn Warszawa został już po raz piąty z rzędu zdobywcą nagrody Torchbearer Award. Nagroda ta jest przyznawana hotelom uzyskującym najwyższe oceny w rankingu Guests Satisfaction Score w regionie EMEA, w ramach wszystkich czterech marek InterContinental Hotels Group, w […]

Czytaj dalej


Hotel w sercu miasta

Stolica Pomorza Zachodniego – Szczecin – jest często nazywany Paryżem Północy. Wynika to z niemal bliźniaczo podobnego do stolicy Francji układu urbanistycznego centrum miasta, tworzonego przez wielkie ronda i ulice, wzdłuż których stoją kilkukondygnacyjne, eklektyczne kamienice. Nadzwyczaj duża liczba parków i skwerów czyni ze Szczecina jedno z najbardziej zielonych miast Polski. W jednym z nich, […]

Czytaj dalej


Rynek inwestycji hotelarskich

Polski rynek hotelarski rozwija się. Co miesiąc rozpoczynają działalność trzy nowe obiekty i przybywa ponad 380 łóżek. Jak przy takim rozwoju bazy noclegowej wygląda rynek inwestycji hotelarskich w Polsce? W którym województwie powstaje najwięcej hoteli, kto do tej pory zainwestował najwięcej, ile kosztuje hotel, jakie są plany inwestycyjne największych na rynku sieci i inwestorów niezależnych, […]

Czytaj dalej


Golf i basen nad zalewem

Osada Turystyczna Czorsztyn wzbogaci w przyszłym roku swą część rekreacyjno-sportową o basen i pole golfowe. Prace rozpoczną się po uzyskaniu niezbędnych zezwoleń, czyli najprawdopodobniej wczesną wiosną 2007 r. Osada położona jest na półwyspie Stylchyn nad Jeziorem Czorsztyńskim, we wsi Kluszkowce. Składa się m.in. z 9 zabytkowych drewnianych pensjonatów i willi, 11 wiejskich chałup i budynków […]

Czytaj dalej


Nowy hotel w Ostrowcu

Świętokrzyskie, które obok opolskiego należy do województw dysponujących najmniejszą liczbą obiektów i miejsc noclegowych, wzbogaci się w najbliższym czasie o nowy hotel dysponujący co najmniej kilkunastoma miejscami noclegowymi. Władze gminy Ostrowiec Świętokrzyski zdecydowały, że wyremontowany niedawno pałacyk myśliwski, wybudowany pod koniec XIX wieku przez Zygmunta Wielkopolskiego, zamiast na prywatną przychodnię lekarską zostanie przeznaczony na obiekt […]

Czytaj dalej


Emanuele Dalnodar

HOTEL SHERATON WARSZAWA Pierwszego czerwca został powołany na stanowisko dyrektora zarządzającego w warszawskim hotelu Sheraton. Dalnodar był wcześniej związany zawodowo z warszawskim hotelem Westin, gdzie od marca 2003 r. do maja 2006 r. piastował funkcję zastępcy dyrektora i szefa działu gastronomii. Chociaż z wykształcenia jest geodetą, przez całe swoje życie zawodowe był związany z hotelarstwem. […]

Czytaj dalej


Najwyższa jakość usług nagrodzona

Dwór Oliwski, jako pierwszy hotel w Trójmieście, otrzymał 7 czerwca certyfikat ISO 9001: 2000 i DS 3027 E: 2002. Przygotowania do wprowadzenia systemu zarządzania jakością trwały rok. Opierały się przede wszystkim na dokładnej analizie mechanizmów funkcjonujących w firmie, opracowaniu dokumentacji obejmującej procedury postępowania, opisy standardów jakościowych. Odbyły się też specjalne szkolenia pracowników. Wdrożenie tego systemu […]

Czytaj dalej


Joanna Mońko

HOTEL IDEAL PRUSZKÓW Od 1 maja br. pełni obowiązki dyrektora Hotelu Ideal w Pruszkowie. Z Idealem jest związana od 2005 roku. Pracę rozpoczynała jako główny specjalista ds. rozliczeń, szybko jednak została kierownikiem hotelu. Karierę w hotelarstwie rozpoczęła w 2001 roku w hotelu Best Western Mazurkas, gdzie zdobywała szlify recepcjonistki. Po krótkim czasie objęła jednak stanowisko […]

Czytaj dalej