Uczta świąteczna w hotelu

Wigilia i Boże Narodzenie to najważniejsze, najbardziej uroczyste i tradycyjne polskie święta. Kojarzą się z pięknie przyozdobioną, pachnącą lasem choinką oraz spotkaniami przy suto zastawionym stole. Szefom hotelarskich kuchni święta kojarzą się z wytężoną pracą i chęcią zaspokojenia smaków najwybredniejszych gości. Czy w świątecznym menu restauracji hotelowych dominują tradycyjne polskie potrawy, czy raczej międzynarodowe? Zapytaliśmy […]

Czytaj dalej


Sheraton otwarty na miękko

Sheraton Poznań Hotel 20 listopada przyjął pierwszych gości. Tego dnia oficjalnie zakończyła się trwająca od wiosny 2005 roku budowa hotelu. Obiekt już działa (jest po tzw. soft opening) chociaż wewnątrz trwają jeszcze prace wykończeniowe, m.in. w części restauracyjnej i rekreacyjnej. Z hotelowego basenu goście będą mogli korzystać dopiero od stycznia. Uroczyste otwarcie całkowicie ukończonego hotelu […]

Czytaj dalej


Słowo o lojalności

Spośród wielu odmian marketingu najtańszym, najefektywniejszym ale i najmniej jeszcze w Polsce docenianym, jest marketing partnerski Klasyczny marketing koncentruje się na doprowadzeniu do pojedynczej transakcji zakupu przez klienta określonego dobra lub usługi. W przypadku rynku hotelowego jest to zakup jednego, czy kilku z rzędu noclegów. Po dokonaniu transakcji obie jej strony, mniej lub bardziej zadowolone, […]

Czytaj dalej


Mierzenie udziału w rynku

Analizę efektywności hotelowych przedsięwzięć inwestycyjnych powinno się rozpocząć od prognozy popytu. Na niej można dopiero oprzeć dalsze wyliczenia. W poprzednim artykule zastanawialiśmy się, w jaki sposób ocenić potencjał rynku, na jakie elementy zwracać uwagę, badając konkurencję oraz jakie dodatkowe czynniki obserwować, żeby wyrobić sobie zdanie, czy rynek może rozwijać się, zapewniając popyt na dodatkową bazę […]

Czytaj dalej


Patronujemy imprezom branżowym

– mówi Beata Mularska, dyrektor marketingu firmy JohnsonDiversey Jaki klient z branży HoReCa interesuje firmę JohnsonDiversey najbardziej i w jaki sposób staracie się do niego dotrzeć? Ponieważ jesteśmy firmą o profilu biznes 2 biznes, nasz kontakt z klientem jest z reguły bezpośredni. Poza bezpośrednimi kontaktami z poszczególnymi klientami dział marketingu współpracuje z organizacjami zrzeszającymi hotelarzy […]

Czytaj dalej


Francuskie hotele i restauracje czekają na Polaków

Polacy będą mogli pracować we Francji już od 1 maja 2007 roku. Rząd francuski zezwala na podjęcie zatrudnienia w 61 zawodach w siedmiu branżach, m.in. w gastronomii i hotelarstwie. W sumie Francuzi oferują około 160 tys. miejsc pracy dla Polaków. Niestety Polacy wykazują słabe zainteresowanie wyjazdem do Francji w poszukiwaniu pracy. Zdecydowanie największą popularnością wśród […]

Czytaj dalej


Cztery gwiazdki pod Zamościem

W maju przyszłego roku pierwszych gości powinien przyjąć nowy hotel budowany w Sitańcu, na obrzeżach Zamościa, na terenie byłej siedziby Zespołu Zamojskich Parków Krajobrazowych. Nowy obiekt ma mieć 29 pokoi i 4 apartamenty, wyposażone w łącznie 67 łóżek. Hotel ma udostępniać dużą salę konferencyjną, kręgielnię, basen oraz centrum rekreacji SPA. Inwestor, którym jest łódzki przedsiębiorca […]

Czytaj dalej


Hoga z Jeleniej Góry inwestuje

W Zielonej Górze przy skrzyżowaniu ulic Moniuszki i al. Konstytucji 3 Maja ruszyła budowa nowego, trzygwiazdkowego hotelu. Budynek ma mieć cztery kondygnacje i 59 pokoi, w tym trzy apartamenty. Ma posiadać centrum biznesowe i minicentrum fitness. Inwestorem jest spółka Hoga z Zielonej Góry, zaś wykonawcą robót budowlanych firma Lanbud z űar, która w październiku tego […]

Czytaj dalej


Rekordowy kurs Interferii

Na przełomie listopada i grudnia wzrósł znacznie kurs akcji notowanej na giełdzie grupy hotelowej Interferie, co jest ściśle związane z planowaną przez spółkę sprzedażą nieruchomości. W ciągu dwóch tygodni papiery podwoiły swoją wartość. 29 listopada za jedną akcję lubińskiej spółki inwestorzy płacili blisko 14 złotych. Był to rekordowo wysoki kurs – w momencie emisji jeden […]

Czytaj dalej


Spokój dla właściciela hotelu i pewność dla jego gości

Każdemu z nas do prowadzenia biznesu potrzebne jest bezpieczeństwo i spokój. Jednak przy takiej działalności jak prowadzenie hotelu, motelu czy pensjonatu zawsze może coś nas zaskoczyć. Mimo to wiemy, że staracie się Państwo zapewnić swoim gościom usługi na najwyższym poziomie. Niestety pewnych zdarzeń nie da się uniknąć, ale żeby zminimalizować sytuacje, które mogą nas zaskoczyć, […]

Czytaj dalej