Zmiany w poznańskim HP Park

Tomasz Droszcz został dyrektorem hotelu HP Park w Poznaniu. Wcześniej był dyrektorem ds. marketingu hoteli HP Park we Wrocławiu, Poznaniu i Olsztynie oraz jednocześnie zastępcą dyrektora poznańskiego hotelu 49-letni Droszcz jest absolwentem Wydziału Turystyki i Rekreacji AWF w Poznaniu. Karierę zawodową rozpoczął w 1982 roku w biurze turystycznym Harctur. Po czterech latach został kierownikiem oddziału […]

Czytaj dalej


Adam Milanowski prezesem Interferii

Nowym prezesem spółki giełdowej Interferie został Adam Milanowski, jej dotychczasowy wiceprezes i dyrektor finansowy. Jego poprzednik Wojciech Kudera sprawował swoją funkcję przez pół roku Adam Milanowski ma 42 lata. Jest absolwentem Wydział Zarządzania i Informatyki Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Pierwszą pracę rozpoczął w Urzędzie Skarbowym w Lubinie na stanowisku inspektora ds. podatkowych, następnie przez trzy […]

Czytaj dalej


Villa z hrabalowskim klimatem

Sedan, od łacińskiego sedatus, oznacza miejsce spokojne i ciche. Nazwę tę nosi niewielkie miasto w północnej Francji, w którego pobliżu 1 września 1870 roku wojska niemieckie, dowodzone przez feldmarszałka Helmuta von Moltke, zmusiły do kapitulacji 83-tysięczną armię Napoleona III, rozstrzygając tym samym o losach wojny francusko-pruskiej Nazwa otwartego kilka lat później w Sopocie pensjonatu, przy […]

Czytaj dalej


Jak technologia może pomóc przetrwać trudne czasy?

Grzegorz Arent System Engineer Poland Polycom Branża hotelarska jest szczególnie wrażliwa na obecną, niewesołą sytuację ekonomiczną. Firmy na całym świecie poszukując sposobów na przetrwanie, ograniczają budżety na podróże służbowe i noclegi. Zwykli turyści również oszczędzają na wyjazdach wakacyjnych i szukają alternatywnych miejsc zakwaterowania. Wyzwanie, przed którym stają obecnie hotele, brzmi: jak utrzymać lub nawet zwiększyć […]

Czytaj dalej


Ten sam pokój, różna cena

Janusz Mitulski Autor jest doradcą hotelowym i konsultantem inwestycji hotelowych www.jmpromotions.pl Revenue management – to pojęcie w ostatnich latach robi zawrotną karierę w hotelarstwie. Dlaczego jego wprowadzenie daje takie korzyści hotelarzom? Revenue management to proces, którego celem jest maksymalizowanie przychodów, a w efekcie zysków ze sprzedaży produktu, którego dostępność jest ograniczona ilościowo i czasowo (pokój w […]

Czytaj dalej


Nowa misja SPA kształtowanie postaw klientów

Dr Paweł F. Nowak Autor jest wykładowcą, ekspertem w zakresie zdrowego stylu życia SPA traktowane jest często jako jednorazowy zabieg mający być remedium na problemy ciała. Tymczasem powinno być postrzegane przez pryzmat cyklicznej walki z wszechobecnym w życiu współczesnego człowieka stresem, swoiste katharsis w nerwowym życiu. Aby przywiązać ludzi do ośrodka SPA, należy kształtować w […]

Czytaj dalej


Dobra rada: dbaj o higienę

Czystość w hotelu to element, na który gość zwraca uwagę najbardziej. Nawet jeśli wybaczy tandetne umeblowanie pokoju, zbyt twarde łóżko, mały wybór potraw na śniadanie czy niedoinformowaną stażystkę na recepcji, to brudu nie wybaczy nigdy. I jeszcze podzieli się tą informacją ze znajomymi i nieznajomymi na forach internetowych. Dlatego odpowiedni dobór i stosowanie chemicznych środków […]

Czytaj dalej


Sukces Twojego Spa w 2009. Sprostać wyzwaniom trudnych czasów

Już 25-27 maja br. Dori Soukup poprowadzi kolejne warsztaty dla kadry zarządzającej ośrodkami Spa. Są to kolejne warsztaty organizowane są w ramach projektu Supernova Akademia Spa, z udziałem tej wybitnej specjalistki. Zeszła edycja warsztatów spotkała się z dużym uznaniem w branży. W czasach recesji, która objawia się spadkami sprzedaży i zysków, szansę na rozwój i […]

Czytaj dalej


Manager SPA także potrzebuje gabinetu

Ośrodki Wellness & SPA składają się najczęściej z kilku różnych gabinetów: kosmetycznych, pedicure – manicure, do zabiegów na ciało oraz z części rekreacji ruchowej, jaką jest fitness, siłownia czy basen. Nikt nie zapomina też o pięknej, zachęcającej do zagłębienia się w menu zabiegów recepcji. Ale czy każdy, kto jest na etapie planowania swojego Wellness & […]

Czytaj dalej


Pieniądze dla małych hoteli i pensjonatów

Jan Kordasiewicz Autor jest wspólnikiem w Kancelarii Doradztwa Gospodarczego Cieślak & Kordasiewicz. Specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw w zakresie pozyskiwania dofinansowania zewnętrznego, ze szczególnym uwzględnieniem sektora turystycznego oraz sportowo-rekreacyjnego Pensjonaty, motele, zajazdy, małe hotele zatrudniające mniej niż 10 osób uzyskają niedługo możliwość składania wniosków w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich (w skrócie PROW). Pozwala na […]

Czytaj dalej