Odtwarzanie muzyki w hotelu – kiedy można nie płacić

Odtwarzanie muzyki w hotelowym lobby jest standardem i ma niewątpliwie wpływ na budowanie atmosfery hotelu. Trzeba jednak pamiętać, że każdy przedsiębiorca odtwarzający publicznie muzykę zobowiązany jest do płacenia tantiem na rzecz organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi.   Odtwarzanie muzyki w częściach wspólnych hotelu to jedynie mały wycinek zagadnienia związanego z opłatami za prawa […]

Czytaj dalej


ABC LEASINGU – Negocjowanie umów leasingowych, cz. 1

Jak negocjować warunki umowy leasingowej? Co można negocjować? Jakie techniki zastosować, by negocjacje z firmą były skuteczne? Czy podejmowanie prób negocjowania umowy leasingowej ma w ogóle sens, a nasze uwagi zostaną rozpatrzone przez firmę leasingową? Najkrótsza odpowiedź brzmi: tak, trzeba, warto i można negocjować umowy leasingowe w swoim dobrze pojętym interesie, bo na straży interesów […]

Czytaj dalej


HOTELOWE PODATKI – Nieodpłatne przekazanie żywności bez VAT

1 października weszły w życie zmiany dotyczące nieodpłatnego przekazywania produktów spożywczych na rzecz organizacji pożytku publicznego. Do tej pory tylko producenci żywności mogli korzystać ze zwolnienia takich czynności z VAT. Inni, w tym hotelarze prowadzący działalność gastronomiczną, którzy chcieli bezpłatnie oddać produkty na cele charytatywne, musieli rozliczać VAT. Nowe przepisy (zawarte w nowelizacji ustawy o […]

Czytaj dalej


Franczyza a poziom sprzedaży

Jednym z najtrudniejszych zadań w procesie sprzedaży usług hotelarskich jest utrzymanie stabilnego poziomu tej sprzedaży i ograniczenie wahań popytu. Wahania te mogą mieć charakter sezonowy, a poziom może dodatkowo zacząć spadać np. w przypadku pojawienia się konkurencji na rynku. Tymczasem niezależni hotelarze często mają niewielką wiedzę na temat revenue managementu, polityki cenowej i sprzedażowej, o […]

Czytaj dalej


Hotel to łóżko

Bez wielu rzeczy można sobie wyobrazić obiekt noclegowy, ale bez jednej nie można: bez łóżka z pościelą. To one definiują pojęcie hotelu, bo zaspokajają główną potrzebę gości – potrzebę dobrego snu. Dlatego należy zwracać szczególną uwagę na ich jakość, co często jest trudne, gdyż zazwyczaj ich zakup znajduje się na końcu wydatków inwestycyjnych, gdy okazuje […]

Czytaj dalej


Przywracają blask hotelom we Wrocławiu

Rozpoczął się generalny remont hotelu Piast we Wrocławiu przy Dworcu Głównym PKP, który zakończyć ma się do sierpnia przyszłego roku. Zmodernizowany został też Hotel Europejski, a w trakcie modernizacji jest hotel Polonia. Wszystkie należały do państwowej spółki Odra Tourist, którą przejęła potem grupa Dexpol. Piast to jeden z najstarszych hoteli we Wrocławiu, uruchomiony w 1908 […]

Czytaj dalej


Nowe trendy w sprzedaży usług

Nowym trendom w sprzedaży usług hotelowych poświęcone było kolejne szkolenie w ramach Akademii Hotelarza, które odbyło się 5 listopada w warszawskim hotelu Best Western Felix. Poprowadził je Krzysztof Stęplowski, ekspert z zakresu marketingu online. Przedstawił on blisko 30 uczestnikom szkolenia nowości, zmiany i trendy w promocji hoteli. Omówił m.in. jak wygląda proces podejmowania decyzji o […]

Czytaj dalej


Centrum w Sosnowcu

Wgrudniu otwarty ma zostać 3-gwiazdkowy hotel Centrum w Sosnowcu zlokalizowany w 130-letniej kamienicy po generalnym remoncie. Hotel zaoferuje 30 pokoi, a w kolejnym etapie powiększyć ma się o dodatkowe 20. Trzy sale konferencyjne mogą przyjąć 100 osób. Ich nazwy: Austriacka, Pruska i Rosyjska, nawiązują do czasów zaborów, gdy w Sosnowcu zbiegały się ich granice. W […]

Czytaj dalej


Global Review Index – zarządzanie reputacją online

Firma ReviewPro zajmująca się analizą reputacji hoteli w internecie wprowadziła na polski rynek narzędzie Global Review Index. Służy ono do badania opinii gości z ponad 100 serwisów internetowych i dostarcza hotelom informacje, które mogą być przydatne w zarządzaniu ich wizerunkiem. Ostatnio przeanalizowano opinie o obiektach w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Zakopanem. Global Review […]

Czytaj dalej