Odtwarzanie muzyki w hotelowym lobby jest standardem i ma niewątpliwie wpływ na budowanie atmosfery hotelu. Trzeba jednak pamiętać, że każdy przedsiębiorca odtwarzający publicznie muzykę zobowiązany jest do płacenia tantiem na rzecz organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi. Odtwarzanie muzyki w częściach wspólnych hotelu to jedynie mały wycinek zagadnienia związanego z opłatami za prawa […]
11/2013
ABC LEASINGU – Negocjowanie umów leasingowych, cz. 1
Jak negocjować warunki umowy leasingowej? Co można negocjować? Jakie techniki zastosować, by negocjacje z firmą były skuteczne? Czy podejmowanie prób negocjowania umowy leasingowej ma w ogóle sens, a nasze uwagi zostaną rozpatrzone przez firmę leasingową? Najkrótsza odpowiedź brzmi: tak, trzeba, warto i można negocjować umowy leasingowe w swoim dobrze pojętym interesie, bo na straży interesów […]
HOTELOWE PODATKI – Nieodpłatne przekazanie żywności bez VAT
1 października weszły w życie zmiany dotyczące nieodpłatnego przekazywania produktów spożywczych na rzecz organizacji pożytku publicznego. Do tej pory tylko producenci żywności mogli korzystać ze zwolnienia takich czynności z VAT. Inni, w tym hotelarze prowadzący działalność gastronomiczną, którzy chcieli bezpłatnie oddać produkty na cele charytatywne, musieli rozliczać VAT. Nowe przepisy (zawarte w nowelizacji ustawy o […]
Franczyza a poziom sprzedaży
Jednym z najtrudniejszych zadań w procesie sprzedaży usług hotelarskich jest utrzymanie stabilnego poziomu tej sprzedaży i ograniczenie wahań popytu. Wahania te mogą mieć charakter sezonowy, a poziom może dodatkowo zacząć spadać np. w przypadku pojawienia się konkurencji na rynku. Tymczasem niezależni hotelarze często mają niewielką wiedzę na temat revenue managementu, polityki cenowej i sprzedażowej, o […]
Hotel to łóżko
Bez wielu rzeczy można sobie wyobrazić obiekt noclegowy, ale bez jednej nie można: bez łóżka z pościelą. To one definiują pojęcie hotelu, bo zaspokajają główną potrzebę gości – potrzebę dobrego snu. Dlatego należy zwracać szczególną uwagę na ich jakość, co często jest trudne, gdyż zazwyczaj ich zakup znajduje się na końcu wydatków inwestycyjnych, gdy okazuje […]
11/2013
Upadłość właściciela hotelu Francuski
Sąd ogłosił upadłość spółki Emir 19, która dwa lata temu kupiła od Orbisu Hotel Francuski w Krakowie za 20,5 mln zł. W jej kasie i na rachunkach syndyk nie znalazł żadnej gotówki – informuje „Puls Biznesu”. Po połowie udziałów w spółce mają: niewypłacalna, ale wciąż notowana na GPW spółka inwestycyjna Alterco i cypryjska firma Rodes […]
Czym się różni Hilton od by Hilton
Rozmowa z Magdaleną Sekutowską, dyrektor ds. rozwoju Hilton Worldwide w Europie Wschodniej W tym roku ruszył pierwszy w Polsce hotel pod marką DoubleTree w Łodzi. W przyszłym roku ruszyć ma hotel tej marki w Wawrze. Wznowiona też została inwestycja w kompleksie OVO we Wrocławiu, w ramach której wcześniej zapowiadano uruchomienie hotelu Hilton, ale ostatecznie stanęło […]
Velaves w upadłości
Spółka Velaves założona przez przedsiębiorcę w celu zarządzania hotelem Velaves we Władysławowie znajduje się w stanie upadłości likwidacyjnej. Część wyposażenia obiektu miała zostać zlicytowana niedawno przez komornika, jednak w ostatniej chwili wstrzymano procedurę – donosi serwis Trójmiasto.pl „Stało się tak na wniosek wierzyciela, który złożył do nas takie żądanie. Kolejne działania w tej sprawie będą […]
Dwór Oliwski dołącza do sieci IBB
5-gwiazdkowy Dwór Oliwski w Gdańsku wszedł do międzynarodowej sieci IBB Hotel Collection i działać będzie pod nazwą IBB Dwór Oliwski City Hotel & SPA. Obecnie sieć zarządza w Polsce dwoma hotelami: Andersia w Poznaniu i Grand Hotel Lublinianka w Lublinie. Umowę franczyzową na wejście pod markę IBB podpisał operator Dworu Oliwskiego, firma DeLight z Poznania, […]