Strategia ustalania i zarządzania ceną w SPA

Branża wellness & SPA to przemysł, który generuje roczne obroty na świecie sięgające bilionów dolarów. Czy zatem przekłada się to na sukces finansowy hotelowego SPA? To zależy od umiejętności zarządzania ceną za oferowane usługi. Cena musi pokryć koszty jednostkowe wykonanej usługi, ale również gwarantować zysk, który będzie satysfakcjonował i dawał szanse na rozwój. Strategia cenowa […]

Czytaj dalej


Ireneusz Węgłowski ponownie prezesem IGHP

Walne Zgromadzenie Członków Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, które odbyło się 15 listopada w hotelu Narvil w Serocku, powołało Radę Izby na nową kadencję. Nowo wybrana rada wyłoniła zarząd, którego prezesem ponownie został Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Orbisu. Nową twarzą w zarządzie jest Tomasz Pieniążek, partner w firmie consultingowej Mumotive Group, trener Akademii Hotelarza. W 17-osobowej Radzie […]

Czytaj dalej


Louvre Hotels Group otworzyło Centrum Rezerwacji na Polskę

Sieć Louvre Hotels Group zdecydowała się na poszerzenie portfela usług dla swoich klientów w Polsce poprzez otwarcie nowego Centrum Rezerwacji, obsługującego wyłącznie hotele w naszym kraju. Jest to odpowiedź na rosnący popyt na usługi hotelarskie w Polsce oraz docenienie potencjału dalszego rozwoju gospodarczego. Nowa jednostka będzie zarządzać rezerwacjami dla hoteli Golden Tulip, Campanile i Premiére […]

Czytaj dalej


Wellness zawładnął hotelarstwem

Jeżeli prowadząc hotel, ktoś uważa, że hotelowy wellness to sauny, gabinety i dobrze wyposażona sala fitness, to czas najwyższy, aby zweryfikował swój stan wiedzy. Dlaczego? Bo wkrótce może się okazać, że traci gości na rzecz konkurencji, która już wie, że branża hospitality zamienia się w branżę wellness hospitality. Na początek dla przypomnienia kilka liczb. Przemysł […]

Czytaj dalej


Wyniki hoteli miejskich we wrześniu

Wrzesień uchodzi za najlepszy miesiąc pod względem wyników w hotelach biznesowych. W Krakowie, według danych STR, średnia cena w obiektach najwyższej kategorii osiągnęła w tym roku 586 zł przy 93 proc. obłożenia, a w Warszawie 527 zł przy 88 proc. Średnia cena ADR dla hoteli wszystkich kategorii w tych miastach kształtowała się na poziomie blisko […]

Czytaj dalej


General Manager Day dla polskich hoteli sieci Best Western

Wodpowiedzi na potrzeby zrzeszonych hoteli sieć Best Western Hotels & Resorts postanowiła wprowadzić na rynek polski General Manager Day. Poczynając od 2018 r. sieć będzie organizować cykliczne warsztaty, w których będzie uczestniczyć Saija Kekkonen, dyrektor zarządzająca na Finlandię, Kraje Bałtyckie, Polskę i Rosję. Formuła wydarzenia ma mieć charakter networkingowy i stanowić narzędzie do wymiany spostrzeżeń, […]

Czytaj dalej


HOTELOWA ŁAZIENKA: geometria i minimalizm

Geometryczne kształty, minimalistyczna forma, zacieranie granicy dzielącej ją od pokoju – to główne trendy panujące obecnie w projektowaniu i wyposażaniu hotelowych łazienek. Przestają one być już jedynie ciasnym dodatkiem do pokoju, a stają się jego równoprawną częścią estetyczną. Fot.: Unicus Palace, Kraków Łazienka należy do strefy najbardziej prywatnej ze wszystkich pomieszczeń, w związku z tym […]

Czytaj dalej


Hotel Marketing Conference 2017

26-27 września na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich oraz 9-10 listopada w Warszawie w Multikinie w Złotych Tarasach odbyła się największa konferencja marketingowa dla hotelarzy w Polsce – Hotel Marketing Conference. Motywem przewodnim tegorocznej konferencji był „Direct Booking, ludzie, procedury, automatyzacja sprzedaży i marketingu hoteli”. Hotel Marketing Conference to największa konferencja marketingowa dla hotelarzy organizowana przez […]

Czytaj dalej


Pierwsze posiedzenie Rady Hoteli po połączeniu PPH i Heritage Hotels Poland

Od 5 do 7 listopada w hotelu Krasicki w Lidzbarku Warmińskim odbyło się pierwsze posiedzenie Rady Hoteli połączonych Fundacji Polish Prestige Hotels i Heritage Hotels Poland, które skupiają 60 obiektów z 3,3 tys. pokoi. Program obejmował przedstawienie skonsolidowanej Fundacji, członków Rady Hoteli, podsumowanie działań wspierających hotele członkowskie, prezentację aplikacji mobilnej oraz rozwój programu lojalnościowego Prestige […]

Czytaj dalej