W Monachium sieć Marriott International otworzyła swój pierwszy w Europie obiekt typu extended- stay pod marką Residence Inn. 122-pokojowy apart-hotel połączony jest z niedawno otwartym Courtyard by Marriott Munich City East z 227 pokojami. Obydwa hotele prowadzone są na podstawie umowy franczyzowej podpisanej ze szwajcarską SV Group. – Jeszcze w tym roku planujemy otwarcie drugiego […]
11/2011
Radisson – Blu lub Royal
Rezidor Hotel Group wydzieliła ze swojej marki Radisson Blu podmarkę Radisson Royal Hotel. Pierwszymi hotelami, którym nadano tytuł królewski są 497-pokojowy Radisson w Moskwie i 471-pokojowy Radisson w Dubaju. – Hotele te wyróżniają się spośród innych obiektów naszej marki pod względem luksusu, wyższego pozycjonowania, unikatowego designu i historycznej lokalizacji – tłumaczy Marko Hytonen, wiceprezes Rezidora.
Regionalny dyrektor sprzedaży Best Western na Polskę
Sieć Best Western ustworzyła nowe stanowisko regionalnego dyrektora sprzedaży na Polskę, które objął Gheorghe Cristescu. Ostatnio pełnił funkcję krajowego dyrektora sprzedaży w Orbis S.A. Jako regionalny dyrektor sprzedaży Best Western na Polskę, Cristescu będzie odpowiedzialny za współpracę z klientami korporacyjnymi i agentami. Do jego zadań należeć będzie wspieranie hoteli członkowskich Best Western w zakresie […]
IHG przyspiesza w Europie
IHG, największa sieć hotelarska na świecie, posiadająca takie marki jak InterContinental, Holiday Inn, Crowne Plaza czy Indigo planuje przyspieszenie swojego rozwoju w Europie. Głównym rynkiem ekspansji będzie Rosja, a także Polska i Turcja. Brytyjska sieć InterContinental Hotels Group, która posiada ok. 4,4 tys. hoteli z ponad 650 tys. pokojami ogłosiła właśnie plan uruchomienia 100 […]
DeSilva pod Mikołajkami
Sieć DeSilva podpisała umowę dzierżawy na prowadzenie 4-gwiazdkowego hotelu biznesowo-turystycznego w Jorze Wielkiej k. Mikołajek w okolicach jeziora Tałty. W hotelu znajdzie się 150 pokoi plus 10 wolnostojących apartamentów. Jego otwarcie planowane jest na pod koniec przyszłego roku. Położony na 5-hektarowej działce hotel wzbogacony ma być, w porównaniu ze standardowymi hotelami biznesowymi sieci DeSilva, […]
Gdzie szukać przewagi konkurencyjnej?
Kluczową rolę w budowaniu marki hotelu odgrywa dobrze zmotywowany personel i konsekwentnie realizowany marketing — tak wynika z badania przeprowadzonego w hotelach, które wzięły udział w pierwszym etapie programu Złoty Standard w Obsłudze Klienta. Obiekty biorące udział w programie zostały poddane ocenie „tajemniczych gości” oraz audytorów, którzy badali osiem obszarów: witryna internetowa, funkcjonowanie recepcji, […]
Hotel z polisą
Pensjonat, w którym gość hotelowy łamie nogę na korytarzu; hotel w adaptowanym dworku, w którym spaliła się instalacja elektryczna, zatrucie setki gości na sali bankietowej. To śni się w koszmarach menedżerom hoteli. Ale ponad połowa hotelarzy nie ma polisy ubezpieczeniowej. Raporty i dane ubezpieczycieli wskazują, że świadomość ubezpieczeniowa właścicieli i menedżerów firm rośnie. – Polscy […]
My musimy być bardziej elastyczni
Rozmowa z Piotrem Kwiatkowskim, dyrektorem zarządzającym sieci DeSilva i Anną Głąbińską, dyrektorem ds. sprzedaży i marketingu sieci. Pierwszy hotel pod marką DeSilva otwarty został w 2008 roku w podwarszawskim Piasecznie. Drugi w 2009 roku przy lotnisku Katowice – Pyrzowice zaczął działać pod niżej pozycjonowaną marką DeSilva Inn. W 2010 roku otwarto hotel DeSilva w Warszawie. […]
Piłkarze wybierają hotele
Wraz ze zbliżającym się końcem eliminacji do Euro 2012, coraz więcej reprezentacji ogłasza decyzje, które hotele wybierze na swoją bazę podczas imprezę. Nad zamianą Grodziska na warszawski hotel zastanawia się też reprezentacja Polski. Jako pierwsi już we wrześniu zdecydowali się Niemcy, którzy wybrali położony na obrzeżach Gdańska wśród lasu 5-gwiazdkowy Dwór Oliwski. Z kolei […]
GUS: było lepiej, jest jeszcze lepiej
Trzy spośród 379 powiatów i miast na prawach powiatów udzielają blisko 20 proc. wszystkich noclegów w Polsce. Przyciągają one też ponad jedną trzecią wszystkich obcokrajowców korzystających z takich obiektów. Te miejsca to Warszawa, powiat kołobrzeski i Kraków. Tam skupiają się, jak w soczewce wszystkie plusy i minusy polskiego rynku noclegowego. Rok 2010, który był jeszcze […]