W zgodzie z naturą. Podkowa SPA & Wellness

4-gwiazdkowy hotel Podkowa SPA & Wellness chce stworzyć coś więcej niż hotel. W swoich działaniach kieruje się zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu i konsekwentnym pomysłem na to jak być „zielonym hotelem” koło Górnego Śląska. Po kilkuletniej przerwie hotel Podkowa ponownie otworzył dla gości swoje drzwi. Po przebudowie powiększona została baza noclegowa, rozszerzono ofertę o centrum konferencyjne […]

Czytaj dalej


Intercontinental za 103 mln euro

To największa transakcja na polskim rynku hotelarskim w historii. Austriaccy właściciele hotelu InterContinental Warszawa – Warimpex i UBM, sprzedają go za ok. 420 mln zł niemieckiemu funduszowi inwestycyjnemu należącemu do grupy DekaBank. Dotychczasowi właściciele będą go teraz dzierżawić.   Deka Immobilien GmbH oraz UBM i Warimpex SA podpisały umowę przedwstępną sprzedaży hotelu InterContinental. Ostateczne zamknięcie […]

Czytaj dalej


W hotelu przed końcem świata

Koniec kalendarza Majów, w którym ostatnią datą jest 21 grudnia 2012, spowodował boom na pokoje hotelowe w okolicach stolicy Majów – Tikal w Gwatemalii. 95 proc. pokoi jest już zarezerwowanych. Poza końcem świata atrakcją tych dni ma być światowy szczyt New Dawn for Humanity organizowany przez rząd Gwatemali. Ma przywitać nową erę, a udział w […]

Czytaj dalej


Otwarcie Hilton Garden Inn w Rzeszowie

18 października odbyło się oficjalne otwarcie Hilton Garden Inn w Rzeszowie. W wydarzeniu wzięło udział blisko 200 osób ze świata polityki, kultury i biznesu. Otwarcie poprowadził Tomasz Kammel, a motywem przewodnim wydarzenia był „czas”, co nawiązywało do filozofii Hilton Garden Inn: „Twój czas, Twój dzień, Twój biznes”. Spektakl artystyczny, który powstał we współpracy ze Studiem […]

Czytaj dalej


Jak prowadzić spójną politykę cenową hotelu?

Koniecznością w nowoczesnym obiekcie hotelowym jest efektywne prowadzenie spójnej polityki cenowej. Nie ma jednak jednej, najlepszej, metody zarządzania ceną w przedsiębiorstwie hotelarskim, gdyż ta musi być dopasowana do aktualnego popytu na usługi obiektu. Każdy hotel powinien wypracować własną politykę, uwzględniając przy tym szereg zmieniających się czynników, jak i pamiętając o hotelarskim powiedzeniu, że „najdroższy pokój, […]

Czytaj dalej


Preferencje użytkowników hoteli

Hotele stanowią szczególną grupę budynków użyteczności publicznej, m.in. ze względu na silne uwarunkowanie ich działalności zmianami zachodzącymi w gospodarce, a w szczególności w branży budowlanej. Poddane są również subtelniejszym wpływom trendów w architekturze i we współczesnym wzornictwie. W związku z tymi zmianami wzrasta potrzeba na częstsze monitorowanie preferencji użytkowników bazy noclegowej.   Zaprezentowane poniżej badania […]

Czytaj dalej


Z Accoru do Louvre Hotels

Sébastien Denier objął stanowisko wiceprezesa ds. operacyjnych na Europę Środkową i Wschodnią hoteli Louvre Hotels Group. Jest odpowiedzialny za wszystkie obiekty w Niemczech, Polsce, Czechach, Austrii, a także na rozwijających się rynkach Europy Wschodniej. Wcześniej zarządzał w Polsce m.in. hotelami ibis, Novotelem Kraków i Holiday Inn w Warszawie oraz był odpowiedzialny za rozwój franczyzy w […]

Czytaj dalej


Rynek produktów hotelowych

Wywiad z Adamem Koniecznym, głównym managerem na Polskę i Ukrainę w firmie doradczejChristie + Co, która weszła właśnie na polski rynek.   Patrząc na firmy doradcze świadczące usługi w branży hotelarskiej widać dwa modele. Pierwszy to działy hotelowe przy agencjach zajmujących się całym rynkiem nieruchmości jak Colliers, Cushman & Wakefiled czy DTZ, w którym pan […]

Czytaj dalej


Ofensywa ibis Styles

29 października w Redzie koło Gdyni ruszył pierwszy w Polsce hotel nowej marki ibis Styles z 86 pokojami. Wcześniej działał pod nazwą Wasko. W przyszłym roku otwarty ma być ibis Styles w Sosnowcu, a w 2014 – w Białymstoku (130 pokoi). Do 2015 roku w Polsce działać ma 10 hoteli tej marki. ibis Styles (wcześniej […]

Czytaj dalej