Kontrola jakości w Best Western

Nowo powołane w polskiej strukturze Best Western stanowisko managera ds. kontroli jakości, po ukończeniu międzynarodowego programu szkoleniowego Best Western International, objęła Kamila Marat z Orbisu. Kamila Marat ma wieloletnie doświadczenie w branży hotelarskiej. Wcześniej pracowała m.in. dla Grupy Hotelowej Orbis, gdzie pełniła funkcję managera ds. kontroli jakości w obiektach z segmentu business i leisure. W […]

Czytaj dalej


Za co odpowiada hotelarz

Hotelarze liczą na wysokie dochody w sezonie letnim, często zapominając o kosztownych szkodach, których prawdopodobieństwo wzrasta wraz z liczbą gości.   Wraz z weekendem majowym rozpoczął się letni sezon turystyczny. Chociaż w biurach podróży roi się od promocyjnych ofert na zagraniczne wycieczki, a Egipt czy Tunezja nie przestają być popularne, to większość Polaków wciąż zamierza […]

Czytaj dalej


Konkurs o nagrodę ministra za pracę magisterską

Ogłoszono XI edycję Konkursu o nagrodę Ministra Sportu i Turystyki za najlepszą pracę magisterską z zakresu gospodarki turystycznej. „Hotelarz” jest patronem tej nagrody.   Jest to już czwarta edycja, w której uczestniczy partner – Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego. Zobowiązała się ona do ufundowania: nagrody dla laureata konkursu i nagrody dla laureata najlepszej pracy magisterskiej na […]

Czytaj dalej


Dotacja na informatyzację

Działanie 8.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka jest szansą dla podmiotów działających w branży hotelarskiej na pozyskanie środków unijnych na inwestycje w infrastrukturę informatyczną. O dofinansowanie ubiegać się mogą mikro, mali lub średni przedsiębiorcy. Wartość dofinansowania może wynieść od 20 tys. do 2 mln zł. Najbliższy planowany nabór do Działania 8.2 prowadzony będzie w dniach od […]

Czytaj dalej


Sprzedawca zawód poszukiwany

Nieodzownym ogniwem w hotelowym łańcuchu jest pion sprzedaży. Pion sprzedaży to ludzie, a ludzie to określone kompetencje – nabyte i wyuczone, to osobowości i charaktery. Przedstawiciele działów sprzedaży, pracujący z tymi samymi grupami klientów, tymi samymi narzędziami, mający podobne doświadczenie zawodowe i przechodzący te same szkolenia, mogą mieć diametralnie inne wyniki. Dlaczego tak się dzieje? […]

Czytaj dalej


WINESTONE – nowa koncepcja w Mercure

2 maja w hotelu Mecure Warszawa Centrum otwarto nową restaurację Winestone. Nowa koncepcja obejmuje zmianę menu oraz wnętrz z uwzględnieniem najnowszych trendów kuchni, nowoczesnego stylu życia i oczekiwań gości.   Winestone to nowy koncept restauracji wprowadzany przez Mercure w Polsce. Koncepcja oparta jest na dwóch elementach. Po pierwsze, kolekcji win (wine), wyselekcjonowanych na podstawie wiedzy […]

Czytaj dalej


Bazar Smaków

Spółka Dobry Hotel, specjalizująca się w zarządzaniu obiektami hotelarsko-gastronomicznymi, została operatorem kolejnej restauracji: Bazaru Smaków w gdańskim biurowcu Alchemia. Zaoferuje ona cztery kuchnie: hinduską, azjatycką, włoską i polską, 170 miejsc i 555 mkw. powierzchni.     Oferta restauracji ukierunkowana będzie na zapewnienie zdrowej i różnorodnej kuchni opartej wyłącznie na świeżych produktach. Szefem kuchni został Anil […]

Czytaj dalej


Rynek kategoryzuje się sam. Przez ceny

5–gwiazdkowa kategoryzacja hoteli, choć jest przyjęta jako międzynarodowy standard, to jednak nie oddaje dobrze różnorodności oferty hotelowej. Bardziej sensowny wydaje się podział rynku stosowany przez sieci hotelowe, które grupują marki w siedem segmentów – od Luxury do Budget. A głównym kryterium jest osiągana średnia cena za pokój.   Podział hoteli na pięć kategorii gwiazdkowych odbywa […]

Czytaj dalej