Aranżacja recepcji – kierunek indywidualizm

Współczesne recepcje coraz rzadziej przypominają bezosobowe poczekalnie dla klientów lub partnerów biznesowych. W projektowaniu miejsc, gdzie oczekuje się na zameldowanie w hotelu lub ważne spotkanie biznesowe, dąży się obecnie do maksymalnego zindywidualizowania przestrzeni. Recepcja jest wizytówką hotelu, do którego przyjeżdżamy. Stąd coraz więcej zaskakuje oryginalnością wystroju. To wnętrza ciekawe, intrygujące, często zupełnie nie przypominające klasycznej […]

Czytaj dalej


Dźwignia operacyjna a dźwignia finansowa w hotelu

Sytuacja finansowa hotelu w dużej mierze zależy od relacji kosztów do przychodów. Od przewidywanej wielkości sprzedaży zależy wysokość planowanego zysku. W celu pomiaru tych zależności stosuje się dwa podstawowe wskaźniki analizy finansowej: dźwignię operacyjną i dźwignię finansową. Ze względu na przeważający udział kosztów stałych (około 70 proc.) w branży hotelowej, stosunek pomiędzy zmianą wielkości sprzedaży […]

Czytaj dalej


Od szkolenia do balu

Obecnie sala konferencyjna to nie tylko miejsce do przeprowadzania szkoleń. Klasyczny rzutnik został zastąpiony nowoczesnymi urządzeniami interaktywnymi, a proste systemy nagłośnieniowe zmieniają się w doskonałe systemy dźwięku przestrzennego. Wykorzystanie takiej sali rozpoczyna się od organizacji szkolenia, a granicę możliwości ustalają klienci, z listą swoich oczekiwań, włącznie z dużą salą balową czy halą, do której można […]

Czytaj dalej


Egzotyczne rytuały, egzotyczni pracownicy

Trudno oprzeć się wrażeniu, że wszystko co egzotyczne jest modne. Podróże do dalekich zakątków świata, tradycje innych kultur, a także egzotyczne rytuały. Czasami zafascynowani tymi doświadczeniami staramy się je „importować” do naszej kultury i oferować naszym gościom SPA. Od pewnego czasu nastała swoista moda na sprowadzanie do Polski terapeutów SPA, którzy posiadają umiejętności wykonywania zabiegów […]

Czytaj dalej


Marina Golf Club – hotel pośrodku jeziora

Marina Golf Club to miejsce, które łączy skandynawski design z pięknem natury. Atutem tego 5-gwiazdkowego hotelu jest jego unikatowe położenie na półwyspie Jeziora Wulpińskiego w Sile koło Olsztyna. Marina Golf Club to coś więcej niż baza noclegowa, centrum kongresowe czy Instytut Marina Spa i 5-gwiazdkowy standard. To przede wszystkim idea stworzenia hotelu bliżej natury, który […]

Czytaj dalej


Zmiany personalne w Novotelach

W hotelach Novotel w Polsce nastąpią od września zmiany kadrowe w hotelach marki Novotel. Loretta Neufeldt zostanie dyrektorem hotelu Novotel Poznań Centrum, zarządzenie hotelem Novotel Gdańsk Marina przejmie Krzysztof Arcyman, a fotel dyrektora Novotel Gdańsk Centrum – Renata Długaszek. Loretta Neufeldt jest absolwentką Uniwersytetu Gdańskiego, gdzie uzyskała stopień doktora nauk ekonomicznych z zakresu hotelarstwa. Swoje […]

Czytaj dalej


Meldować – nie trzeba, sprawdzać – należy

Jednym z podstawowych zagadnień, które budzi liczne wątpliwości hotelarzy, jest obowiązek meldunkowy. Funkcjonujący od lat 70. obowiązek zameldowania w hotelach (domach wczasowych, pensjonatach itp.) zakorzenił się w świadomości nie tylko hotelarzy, ale również wśród ich gości. Tymczasem od tego roku obowiązek meldunkowy został Pierwsza wizyta w recepcji hotelowej wiązała się dotychczas z koniecznością przedstawienia przez […]

Czytaj dalej


Kraków: ruszył drugi PURO Hotel

1 sierpnia ruszył w Krakowie drugi po Wrocławiu hotel marki PURO ze 138 pokojami, strefą konferencyjną, gastronomiczną i podziemnym parkingiem. Nowy hotel zlokalizowany jest na ul. Pawiej przy Galerii Krakowskiej i dworcu PKP. W 2014 sieć planuje uruchomienie kolejnych obiektów w Gdańsku i Poznaniu. PURO Hotels – polska sieć hotelarska stworzona przez norweską grupę kapitałową […]

Czytaj dalej