Aranżacja recepcji – kierunek indywidualizm

Współczesne recepcje coraz rzadziej przypominają bezosobowe poczekalnie dla klientów lub partnerów biznesowych. W projektowaniu miejsc, gdzie oczekuje się na zameldowanie w hotelu lub ważne spotkanie biznesowe, dąży się obecnie do maksymalnego zindywidualizowania przestrzeni. Recepcja jest wizytówką hotelu, do którego przyjeżdżamy. Stąd coraz więcej zaskakuje oryginalnością wystroju. To wnętrza ciekawe, intrygujące, często zupełnie nie przypominające klasycznej […]

Czytaj dalej


Dźwignia operacyjna a dźwignia finansowa w hotelu

Sytuacja finansowa hotelu w dużej mierze zależy od relacji kosztów do przychodów. Od przewidywanej wielkości sprzedaży zależy wysokość planowanego zysku. W celu pomiaru tych zależności stosuje się dwa podstawowe wskaźniki analizy finansowej: dźwignię operacyjną i dźwignię finansową. Ze względu na przeważający udział kosztów stałych (około 70 proc.) w branży hotelowej, stosunek pomiędzy zmianą wielkości sprzedaży […]

Czytaj dalej


Od szkolenia do balu

Obecnie sala konferencyjna to nie tylko miejsce do przeprowadzania szkoleń. Klasyczny rzutnik został zastąpiony nowoczesnymi urządzeniami interaktywnymi, a proste systemy nagłośnieniowe zmieniają się w doskonałe systemy dźwięku przestrzennego. Wykorzystanie takiej sali rozpoczyna się od organizacji szkolenia, a granicę możliwości ustalają klienci, z listą swoich oczekiwań, włącznie z dużą salą balową czy halą, do której można […]

Czytaj dalej


Egzotyczne rytuały, egzotyczni pracownicy

Trudno oprzeć się wrażeniu, że wszystko co egzotyczne jest modne. Podróże do dalekich zakątków świata, tradycje innych kultur, a także egzotyczne rytuały. Czasami zafascynowani tymi doświadczeniami staramy się je „importować” do naszej kultury i oferować naszym gościom SPA. Od pewnego czasu nastała swoista moda na sprowadzanie do Polski terapeutów SPA, którzy posiadają umiejętności wykonywania zabiegów […]

Czytaj dalej


Marina Golf Club – hotel pośrodku jeziora

Marina Golf Club to miejsce, które łączy skandynawski design z pięknem natury. Atutem tego 5-gwiazdkowego hotelu jest jego unikatowe położenie na półwyspie Jeziora Wulpińskiego w Sile koło Olsztyna. Marina Golf Club to coś więcej niż baza noclegowa, centrum kongresowe czy Instytut Marina Spa i 5-gwiazdkowy standard. To przede wszystkim idea stworzenia hotelu bliżej natury, który […]

Czytaj dalej


REWITA – nowa marka WAM

Celem tej zmiany jest dostosowanie się do oczekiwań klientów oraz dynamicznych zmian zachodzących na rynku usług turystycznych. Ośrodki Rewita zlokalizowane są w miejscowościach wypoczynkowych na terenie całego kraju, m.in. w Zakopanem, Międzyzdrojach, Sopocie czy Juracie, a także Waplewie, Rogowie, Pieczyskach czy Solinie. W ośmiu obiektach przygotowano zaplecze konferencyjne, pozwalające zorganizować wydarzenia biznesowe, szkoleniowe i integracyjne. […]

Czytaj dalej


Pierwszy Hard Rock Hotel w Europie

Sieć Hard Rock Cafe ogłosiła plany uruchomienia swojego pierwszego hotelu w Europie – Hard Rock Hotel Ibiza, który ruszyć ma w maju przyszłego roku. Spółka Palladium Hotel Group, która zawarła umowę licencyjną z siecią Hard Rock, zamierza przekształcić dwa budynki po Fiesta Hotels w jeden obiekt z 480 pokojami połączony lobby i publiczna przestrzenią wielofunkcyjną […]

Czytaj dalej


Jak budować lojalność wśród pracowników hotelu?

Hotelowy rynek pracy rozwija się i zmienia. Pojawiają się nowe hotele, a wraz z nimi… trudności ze znalezieniem atrakcyjnych kandydatów do pracy. To powoduje, że pracodawcy coraz częściej konkurują między sobą o utrzymanie w hotelu doświadczonych i wykwalifikowanych pracowników, którzy w dużej mierze decydują o sukcesie hotelu. Jak zatrzymać wartościowych pracowników, aby chcieli związać się […]

Czytaj dalej