Aranżacja recepcji – kierunek indywidualizm

Współczesne recepcje coraz rzadziej przypominają bezosobowe poczekalnie dla klientów lub partnerów biznesowych. W projektowaniu miejsc, gdzie oczekuje się na zameldowanie w hotelu lub ważne spotkanie biznesowe, dąży się obecnie do maksymalnego zindywidualizowania przestrzeni. Recepcja jest wizytówką hotelu, do którego przyjeżdżamy. Stąd coraz więcej zaskakuje oryginalnością wystroju. To wnętrza ciekawe, intrygujące, często zupełnie nie przypominające klasycznej […]

Czytaj dalej


Dźwignia operacyjna a dźwignia finansowa w hotelu

Sytuacja finansowa hotelu w dużej mierze zależy od relacji kosztów do przychodów. Od przewidywanej wielkości sprzedaży zależy wysokość planowanego zysku. W celu pomiaru tych zależności stosuje się dwa podstawowe wskaźniki analizy finansowej: dźwignię operacyjną i dźwignię finansową. Ze względu na przeważający udział kosztów stałych (około 70 proc.) w branży hotelowej, stosunek pomiędzy zmianą wielkości sprzedaży […]

Czytaj dalej


Od szkolenia do balu

Obecnie sala konferencyjna to nie tylko miejsce do przeprowadzania szkoleń. Klasyczny rzutnik został zastąpiony nowoczesnymi urządzeniami interaktywnymi, a proste systemy nagłośnieniowe zmieniają się w doskonałe systemy dźwięku przestrzennego. Wykorzystanie takiej sali rozpoczyna się od organizacji szkolenia, a granicę możliwości ustalają klienci, z listą swoich oczekiwań, włącznie z dużą salą balową czy halą, do której można […]

Czytaj dalej


Egzotyczne rytuały, egzotyczni pracownicy

Trudno oprzeć się wrażeniu, że wszystko co egzotyczne jest modne. Podróże do dalekich zakątków świata, tradycje innych kultur, a także egzotyczne rytuały. Czasami zafascynowani tymi doświadczeniami staramy się je „importować” do naszej kultury i oferować naszym gościom SPA. Od pewnego czasu nastała swoista moda na sprowadzanie do Polski terapeutów SPA, którzy posiadają umiejętności wykonywania zabiegów […]

Czytaj dalej


Marina Golf Club – hotel pośrodku jeziora

Marina Golf Club to miejsce, które łączy skandynawski design z pięknem natury. Atutem tego 5-gwiazdkowego hotelu jest jego unikatowe położenie na półwyspie Jeziora Wulpińskiego w Sile koło Olsztyna. Marina Golf Club to coś więcej niż baza noclegowa, centrum kongresowe czy Instytut Marina Spa i 5-gwiazdkowy standard. To przede wszystkim idea stworzenia hotelu bliżej natury, który […]

Czytaj dalej


Kosmetyki: ekologiczne i organiczne

Firma Lanwar od kilku lat wprowadza do swojej oferty kosmetyków hotelowych produkty ekologiczne i organiczne. Zgodnie z najnowszymi trendami na rynku takie kosmetyki są coraz bardziej pożądane przez hotelarzy. – Wprowadziliśmy również nowoczesne rozwiązania w procesie produkcji, zgodne z nowymi przepisami (nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 roku). Obserwujemy, że coraz więcej osób jest […]

Czytaj dalej


Franczyza z licencją na sukces

Pierwszym i podstawowym filarem sukcesu dobrej franczyzy jest przejrzysty dialog pomiędzy franczyzodawcą i franczyzobiorcą, zarówno podczas negocjacji i zawierania umowy, jak i całego określonego w warunkach umowy okresu współpracy. Drugim, nie mniej istotnym czynnikiem jest wzajemne poszanowanie, które uwzględnia fakt, iż to właściciel hotelu nadal sam nim zarządza i decyduje o wszystkich ważnych aspektach codziennej […]

Czytaj dalej


1&1 uruchamia Centrum Social Media

Firma 1&1 Internet wprowadziła na rynek 1&1 Centrum Social Media, rozwiązanie umożliwiające hotelowym użytkownikom pakietu 1&1 MyWebsite szerszą aktywność w mediach społecznościowych. Dzięki dostępnym w usłudze dwóm narzędziom – 1&1 Profil Social Media oraz 1&1 Menedżer Social Media – właściciele małych i średnich hoteli mogą tworzyć profile swoich firm na Facebooku, jak również zarządzać pojawiającymi […]

Czytaj dalej