Chcemy sprzedać sieć Hotele WAM

Rozmowa z Robertem Małłkiem, prezesem zarządu spółki działającej pod marką Hotele WAM, która przymierza się do prywatyzacji. Należące do wojska Hotele WAM to jedna z największych sieci hotelarskich w Polsce pod względem liczby obiektów, bo ma ich 17. Jednak na rynku hotelarskim ta sieć jest dość mało widoczna. Od pewnego czasu wiadomo, że właściciel chce […]

Czytaj dalej


Kosmetyki: ekologiczne i organiczne

Firma Lanwar od kilku lat wprowadza do swojej oferty kosmetyków hotelowych produkty ekologiczne i organiczne. Zgodnie z najnowszymi trendami na rynku takie kosmetyki są coraz bardziej pożądane przez hotelarzy. – Wprowadziliśmy również nowoczesne rozwiązania w procesie produkcji, zgodne z nowymi przepisami (nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 roku). Obserwujemy, że coraz więcej osób jest […]

Czytaj dalej


Franczyza z licencją na sukces

Pierwszym i podstawowym filarem sukcesu dobrej franczyzy jest przejrzysty dialog pomiędzy franczyzodawcą i franczyzobiorcą, zarówno podczas negocjacji i zawierania umowy, jak i całego określonego w warunkach umowy okresu współpracy. Drugim, nie mniej istotnym czynnikiem jest wzajemne poszanowanie, które uwzględnia fakt, iż to właściciel hotelu nadal sam nim zarządza i decyduje o wszystkich ważnych aspektach codziennej […]

Czytaj dalej


1&1 uruchamia Centrum Social Media

Firma 1&1 Internet wprowadziła na rynek 1&1 Centrum Social Media, rozwiązanie umożliwiające hotelowym użytkownikom pakietu 1&1 MyWebsite szerszą aktywność w mediach społecznościowych. Dzięki dostępnym w usłudze dwóm narzędziom – 1&1 Profil Social Media oraz 1&1 Menedżer Social Media – właściciele małych i średnich hoteli mogą tworzyć profile swoich firm na Facebooku, jak również zarządzać pojawiającymi […]

Czytaj dalej


Silna marka hotelu

Jednym z ważniejszych elementów decydujących o szeroko rozumianym sukcesie każdego obiektu jest jego marka. Oczywiście równie ważne są takie cechy hotelu, jak jego położenie, sezon, jakość usług czy polityka sprzedaży. Niemniej, to właśnie marka może stanowić „języczek u wagi”, dlatego warto głębiej zastanowić się nad jej znaczeniem. Na markę obiektu i jej postrzeganie składają się […]

Czytaj dalej


Nowy szef sprzedaży w Sheraton Sopot

Magdalena Rdzanek objęła stanowisko dyrektora sprzedaży i marketingu Sheraton Sopot Hotel, Conference Center & Spa. Do jej obowiązków będzie należała realizacja strategii sprzedażowej hotelu, który posiada największe w Trójmieście centrum konferencyjne, oraz koordynacja działań marketingowych. Magdalena Rdzanek ma ponad 12-letnie doświadczenie w branży hotelarskiej. Z siecią Starwood związana była przez pierwszych 10 lat swojej kariery […]

Czytaj dalej


Definicja terenów budowlanych a opodatkowanie VAT

„Najważniejszy w każdym działaniu jest początek”, jak pisał Platon. Maksyma ta odnosi się także do inwestycji hotelowych, dla których w wielu przypadkach pierwszym krokiem jest zabezpieczenie odpowiedniego terenu. Przy nabywaniu terenów niezabudowanych istotną kwestią jest określenie, czy będzie to opodatkowane VAT-em, czy z niego zwolnione. Decydujące jest to, czy dany teren ma status terenu budowlanego. […]

Czytaj dalej


Tomasz Schweda w Mamaison Hotels & Residences Warsaw

Tomasz Schweda objął stanowisko Cluster Sales Manager w sieci Mamaison Hotels & Residences, posiadającej w Warszawie dwa obiekty: hotel Le Regina na Starówce oraz rezydencję Diana w Centrum. Tomasz Schweda przez blisko cztery lata związany był z Grupą Hotelową Orbis i siecią Accor. Ostatnio jako kierownik działu sprzedaży w hotelu Orbis Magura Bielsko-Biała, gdzie był […]

Czytaj dalej


Leasing IT – 7 kroków

Profesjonalne rozwiązania IT nie są już zarezerwowane tylko dla wielkich firm i korporacji. W dzisiejszym świecie rosnących możliwości na profesjonalne rozwiązanie mogą pozwolić sobie już małe i średnie przedsiębiorstwa. Leasing IT jest idealnym rozwiązaniem dla firm, które: • chcą mieć szybki dostęp do nowoczesnych technologii, • posiadają ograniczony budżet na projekty IT, • chcą zmniejszyć […]

Czytaj dalej


Zmiany personalne w Novotelach

W hotelach Novotel w Polsce nastąpią od września zmiany kadrowe w hotelach marki Novotel. Loretta Neufeldt zostanie dyrektorem hotelu Novotel Poznań Centrum, zarządzenie hotelem Novotel Gdańsk Marina przejmie Krzysztof Arcyman, a fotel dyrektora Novotel Gdańsk Centrum – Renata Długaszek. Loretta Neufeldt jest absolwentką Uniwersytetu Gdańskiego, gdzie uzyskała stopień doktora nauk ekonomicznych z zakresu hotelarstwa. Swoje […]

Czytaj dalej