Szacowanie ryzyka nowy wymóg RODO

Od 25 maja przyszłego roku zaczną obowiązywać nowe zasady ochrony danych osobowych osób fizycznych, które zostały określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679. Jedną z podstawowych zmian wprowadzanych przez RODO (rozporządzenie o ochronie danych osobowych) jest inne od dotychczasowego podejście do zabezpieczeń oraz do prowadzenia dokumentacji w zakresie ochrony danych osobowych. Wynika to […]

Czytaj dalej


Boom hotelowy w Gdańsku trwa

Na koniec października planowane było otwarcie hotelu Hampton by Hilton w Gdańsku-Oliwie ze 101 pokojami (ale jego otwarcie zapewne się opóźni). Latem otwarty został Craft Beer Central Hotel z 39 pokojami i własnym browarem przy Dworcu Głównym PKP. Wiosną na Wyspie Spichrzów ruszył Number One ze 172 pokojami, a w najbliższych miesiącach otwarty ma zostać […]

Czytaj dalej


Akademia Hotelarza – o skutecznej sprzedaży usług konferencyjnych

Kolejne szkolenie w Akademii Hotelarza, tym razem poświęcone skutecznej sprzedaży usług konferencyjnych, prowadzone przez Wojciecha Liszkę, właściciela firmy Z-Factor, odbyło się 20 października w hotelu Courtyard by Marriott w Warszawie. Uczestnicy szkolenia dowiedzieli się, jak odpowiadać na zapytania ofertowe, by budować przewagę nie tylko dzięki niższej cenie, i jak wyróżnić ofertę swojego hotelu podczas sprzedaży […]

Czytaj dalej


Kołobrzeg nie narzeka na obłożenie, narzeka na ceny poza sezonem

Kolejna debata z cyklu Śniadanie „Hotelarza” poświęcona była charakterystyce i specyfice rynku hotelarskiego w Kołobrzegu. Udział w niej wzięli: Adam Hok, dyrektor hotelu Wellness ProVita Marcin Jarząb, dyrektor Ikar Plaza i Ikar Centrum Jerzy Piskozub, członek zarządu Arka Medical Spa Bartosz Suchorzewski, zastępca dyrektora hotelu Leda SPA Anna Szelinger, dyrektor obiektów Olymp Tomasz Waściński, dyrektor […]

Czytaj dalej


400 prac polskich artystów we wnętrzach. Raffles Europejski Warszawa

W pierwszym kwartale przyszłego roku pierwszych gości przyjmie długo oczekiwany Raffles Europejski w Warszawie ze 106 pokojami, z czego ponad 40 stanowiły będą apartamenty. We wnętrzach zawiśnie ok. 400 prac polskich artystów z XX i XXI w. Będzie to jedna z największych tego typu prywatnych kolekcji dostępnych publicznie. We wnętrzach będzie można odnaleźć nawiązania do […]

Czytaj dalej


Wybrano dyrektora Raffles Europejski Warszawa

Thomas Guss, związany z branżą hotelarską od ponad 20 lat, został dyrektorem generalnym powstającego hotelu Raffles Europejski Warszawa, którego otwarcie planowane jest wiosną przyszłego roku. Ma to być najbardziej luksusowy hotel w Polsce. Thomas Guss, urodzony w Stuttgarcie, wychowany w Paryżu, absolwent French Military School w Niemczech, zaczynał swoją karierę w działach F&B hoteli sieci […]

Czytaj dalej


Hotel przyjazny osobom niepełnosprawnym

Dostosowanie obiektu hotelarskiego do potrzeb gości niepełnosprawnych wymaga zastosowania konkretnych rozwiązań architektonicznych. Znajomość obowiązujących aktów prawnych pozwoli uniknąć już na etapie projektowania i realizacji inwestycji hotelarskiej błędów utrudniających osobom z niepełnosprawnością korzystanie z usług hotelu. Podstawowym aktem prawnym regulującym m.in. problematykę dostosowania obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych jest Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. […]

Czytaj dalej


Maciej Miazek dyrektorem Rezidora na Rosję i WNP

Maciej Miazek został dyrektorem regionalnym sieci Carlson Rezidor na Rosję i państwa Wspólnoty Niepodległych Państw (większość byłych krajów ZSRR bez nadbałtyckich i Gruzji). Wcześniej przez 1,5 roku pełnił funkcję dyrektora dystryktu Petersburg, gdzie sieć Rezidor posiada sześć hoteli. Do Petersburga trafił w 2014 r., zostając dyrektorem generalnym blisko 600-pokojowego hotelu Park Inn by Radisson Pribaltiyskaya. […]

Czytaj dalej


Analiza efektywności kampanii Google Adwords

Kampanie Google AdWords w czasach, gdy ruch na stronie coraz częściej jest kupowany, stały się jednym z głównych źródeł pozyskiwania użytkowników. Dzięki tej platformie można zarówno budować duży zasięg kampanii, jak i sprowadzać na stronę bardzo precyzyjny ruch użytkowników korzystających z wyszukiwarki Google. Ponadto dla hotelarzy przygotowano innowacyjne formaty reklamowe w GMailu czy na YouTube. […]

Czytaj dalej