Tomasz Matusiak

Od lipca br. pracuje w warszawskim czterogwiazdkowym Hotelu Holiday Inn jako Food&Beverage Manager. Nadzoruje działalność całej hotelowej gastronomii. Z hotelarstwem związany jest od 1998 r., kiedy to rozpoczął pracę w Hotelu Novotel Airport w Warszawie, gdzie spędził blisko siedem lat. Początkowo był kierownikiem sali, później kierownikiem działu gastronomii, a następnie kierownikiem restauracji i baru. Zanim […]

Czytaj dalej


Dworskie spotkania ze sztuką

W dniach 30 września–11 października br., w Hotelu Dwór Oliwski w Gdańsku, odbył się wyjątkowy, pierwszy plener malarski, zatytułowany „Barwy Oliwy”. Współorganizatorami tego niezwykłego wydarzenia byli: Galeria Klucznik oraz Hotel Dwór Oliwski. W przedsięwzięciu wzieło udział 12 artystów, m.in. Michel Lensky, Tomasz Sętowski, Uta Gnatowska, Ryszard Patzer, Czesław Tumilewicz. Była to niepowtarzalna okazja dla mieszkańców […]

Czytaj dalej


Bezpieczne światło

Światło w hotelu musi dawać gościom poczucie bezpieczeństwa. Powinno być również tak zaprojektowane, by personel obiektu miał w zasięgu wzroku możliwie największą przestrzeń, a złodzieje i włamywacze nie mieli ułatwionego zadania. Oświetlenie nie tylko zdobi, ale i zwiększa poczucie bezpieczeństwa. Na drodze z hotelowego parkingu do wejścia jest w tym kontekście wręcz niezbędne. Żeby oświetlenie […]

Czytaj dalej


Agnieszka Mazurkiewicz

Została zastępcą dyrektora czterogwiazdkowego Grand Hotelu Lublinianka w Lublinie. W hotelu tym pracuje od momentu jego otwarcia w maju 2002 r. (była kierownikiem działu marketingu). Wcześniej, od marca 2002 r do sierpnia 2002 r., pracowała w spółce Sorat Hotels jako regionalny menedżer sprzedaży (tworzyła strategię sprzedaży otwieranego Hotelu Lublinianka). Jeszcze wcześniej była przedstawicielem regionalnym firmie […]

Czytaj dalej


Grand Hotel do remontu

Długo oczekiwany kapitalny remont sopockiego Grand Hotelu wkrótce się rozpocznie. Hotel zostanie zamknięty 1 listopada br. Po zakończeniu remontu na przełomie 2006/2007 roku dyrekcja będzie się starać o przyznanie obiektowi kategorii pięciu gwiazdek. Zewnętrzny wygląd budynku pozostanie bez zmian. Kuchnia zostanie unowocześniona i przeniesiona na piętro. W miejscu, w którym obecnie funkcjonuje, będzie basen z […]

Czytaj dalej


Liczymy na wynik Jak analizować wyniki operacyjne hotelu? – rachunkowość zarządcza, cz. XII

Autorka, doktor nauk ekonomicznych, jest dyrektorem Działu Rozwoju w biurze zarządu Orbis SA, przewodniczącą Rady Nadzorczej Wioski Turystycznej Wilkasy i członkiem Rady Nadzorczej spółki Hekon – Hotele Ekonomiczne SA. Wykłada rachunkowość zarządczą w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie W poprzednim odcinku cyklu na przykładzie gastronomii pokazaliśmy, jak stosować analizę wrażliwości i w jaki sposób wykorzystywać […]

Czytaj dalej


Poznaj Poznań

W Poznaniu, o dziwo, nie wybudowano jeszcze hotelu pięciogwiazdkowego. Obiekt tej klasy – w postaci Sheratona – dopiero powstaje. W buty luksusu wchodzą więc hotele czterogwiazdkowe. I tych jednak nazbyt wiele – zwłaszcza jak na miasto typowo targowe – nie ma. Wszystkie one mają za tobardzo stylowe i reprezentacyjne nazwy, takie jak: Royal, Trawiński, czy […]

Czytaj dalej


Buduje się hotel w łódzkiej Manufakturze

Na terenie centrum handlowo-rozrywkowego Manufaktura Łódzka, powstającego w obiektach dawnej fabryki Poznańskiego zostanie otwarty czterogwiazdkowy Hotel Radisson SAS. W Manufakturze prowadzone są właśnie prace wykończeniowe w budynkach wokół tzw. rynku. Zdaniem inwestora, francuskiej firmy Apsys, termin otwarcia Manufaktury – przewidziany na wiosnę 2006 r. – zostanie dotrzymany.

Czytaj dalej


Cost Controls 25 Keys To Profitable Succes

Cost Controls: 25 Keys to Profitable Success (wydana w serii Restaurant Manager’s Pocket Handbook Series) jest krótką i łatwą w lekturze książką przeznaczoną do codziennej pracy. W sposób przejrzysty i przystępny wyjaśnia, jak zmniejszyć tzw. food costs w biznesie restauracyjnym. Jest to prosty podręcznik o tym, jak uczynić restauracyjny biznes bardziej dochodowym. Według zapewnień autora […]

Czytaj dalej


Szybko i dobrze

Inwestowanie czasu i pieniędzy po to, by hotel świadczył usługi na najwyższym poziomie, jest niepotrzebne, a nawoływania niektórych ekspertów do niekończącego się podwyższania jakości usług to czysta demagogia – tak twierdzą amerykańscy specjaliści z Uniwersytetu Cornell. Podkreślają, że gościom wystarcza serwis zaledwie „dobry” i „szybki” Wbadaniach przeprowadzonych przez specjalistów od hotelarstwa z Uniwersytetu Cornell w […]

Czytaj dalej