Trendy w marketingu i sprzedaży hoteli w 2015 roku

Rok 2014 okazał się dla Hotelarzy bardzo dobry, spotykaliśmy się nawet z opiniami, że był to najlepszy rok w historii. Analizując wszystkie rezerwacje z systemu rezerwacyjnego UPPER zauważyliśmy przeciętny wzrost ADR o 6 proc. A jak będzie w tym roku? 10-osobowy zespół ekspertów PROFITROOM zidentyfikował 16 czynników, które będą mocno wpływać na sprzedaż i marketing […]

Czytaj dalej


Ibis w Gdańsku, ale nie w Sosnowcu

Orbis podpisał umowę franczyzową ze spółką Four Hotel na otwarcie hotelu ibis Budget ze 120 pokojami w centrum Gdańska w drugiej połowie 2017 roku. Z kolei spółka Eska, franczyzobiorca hoteli Mercure i ibis Styles w Sosnowcu, wstrzymała prace przy budowie tego 200-pokojowego kompleksu, który według początkowych zapowiedzi ruszyć miał w połowie 2013 roku. ibis Budget […]

Czytaj dalej


Nocleg ze śniadaniem – jak opodatkować dietę pracownika z tytułu podróży służbowej

Pracownicy zatrudniani przez hotelarzy nierzadko odbywają podróże służbowe – jako uczestniczy konferencji, targów, szkoleń, czy w ramach obowiązków sprzedażowych. Problem rozliczenia podróży służbowych dotyczy zatem nie tylko gości hotelowych, ale w równej mierze zatrudnianych przez hotel pracowników. Pixabay Analizując kwestię rozliczenia diet z tytułu podróży służbowych, w pierwszej kolejności należy zastanowić się, co właściwie kryje […]

Czytaj dalej


Nowa sieć – Silfor Polskie Hotele

Spółka COHM, właściciel wrocławskich hoteli Europejski, Polonia i Piast, stworzyła program lojalnościowy skierowany do obiektów niezależnych w standardzie od dwóch do czterech gwiazdek: Silfor – Polskie Hotele. Skupia on już kilkanaście obiektów. Korzystający z niego goście uzyskują 10-procentową zniżkę na usługi noclegowe i gastronomiczne. Dla hoteli uczestnictwo w programie nie wiąże się z żadnymi opłatami […]

Czytaj dalej


Idealny manager SPA

Zdefiniowanie profilu idealnego managera SPA jest zadaniem niełatwym. Może zbudowanie takiej matrycy pozwoli na łatwiejsze znalezienie kandydatów, których ewidentnie na rynku hotelarskim brakuje, co widać w stale ponawianych ogłoszeniach na te stanowiska. Czasami odnosi się wrażenie, że te same obiekty stale szukają managerów i przez kilkanaście miesięcy nie mogą ich znaleźć. Dlaczego hotelowe SPA mają […]

Czytaj dalej


Griffin kupuje Qualię

PKO BP, właściciel spółki Qualia Development, do której należą m. in. hotele Golden Tulip w Gdańsku i Międzyzdrojach, podpisał list intencyjny z funduszem zarządzanym przez Griffin Group, określający warunki sprzedaży Quali. Warunkiem zawarcia transakcji, która obejmuje również budynki biurowe przy ul. Nowogrodzkiej i Sienkiewicza w Warszawie, jest m.in. uzyskanie przez Griffin zgody UOKiK. Ostateczna sprzedaż […]

Czytaj dalej


W stronę pokoju interaktywnego

Hotele konkurują między sobą przede wszystkim ceną, co jest zgubne, ponieważ przy niskiej cenie nie da się utrzymać odpowiedniego standardu usług. Gości zdobywają hotele, które konkurują ze sobą wyposażeniem, ofertą, atrakcjami pobytu i przede wszystkim poziomem świadczonych usług oraz jakością obsługi. A żeby gości zdobyć, trzeba ich zaskakiwać i szukać nowych rozwiązań. Gości już nie […]

Czytaj dalej


Orbis przejął hotele od Accoru

7 stycznia Orbis podpisał ze swoim partnerem strategicznym Accor i podmiotami z jego grupy kapitałowej umowy dotyczące zakupu 46 hoteli w Europie Środkowej. Został też wyłącznym licencjodawcą wszystkich marek Accoru w 16 krajach regionu. Całkowita kwota transakcji wyniosła 142,3 mln euro (ok. 600 mln zł), z czego 480 mln zł pochodzi z kredytu. Orbis przejął […]

Czytaj dalej