Przykładowe produkty wybranych ubezpieczycieli

Ubezpieczenia majątkowe Odpowiedzialność cywilna Ubezpieczenia pracownicze Ubezpieczenia dla branży hotelarskiej Allianz Polska www.allianz.pl Ubezpieczenie przedsiębiorstw od pożaru i innych zdarzeń losowych Ubezpieczenie przedsiębiorstwod wszystkich ryzyk Ubezpieczenie przedsiębiorstw od utrary zysku Ubezpieczenie od utraty zysku w wyniku wszystkich ryzyk Allianz Biznes Plus Budynki dla biznesu Elektronika ubezpieczana od wszelkiego ryzyka Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia […]

Czytaj dalej


Faktury dewizowe

Regulacje prawa podatkowego niezbyt jasno określają zasadę wystawiania faktur w walutach obcych. Wątpliwości budzi sama dopuszczalność jej wystawiania, a także sposób przeliczania waluty obcej na złotówki. Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. nakłada dyspozycją zawartą w art. 106 obowiązek wystawiania faktur stwierdzających dokonanie sprzedaży, datę sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i […]

Czytaj dalej


Polisa na hotel

Jak wybrać korzystny pakiet ubezpieczeniowy… Ubezpieczenie mienia firmy, jej pracowników oraz klientów od skutków wszelkich wydarzeń losowych to niezmiernie istotny problem dla właścicieli oraz menedżerów obiektów noclegowych, takich jak hotele. Na rynku ubezpieczeniowym istnieje co najmniej kilka produktów, które powinny zostać wzięte pod uwagę przez hotelarzy W pierwszej kolejności zastanówmy się, jak możemy ubezpieczyć od […]

Czytaj dalej


Hotel może być odpowiedzialny (cz. 1)

Katarzyna Karasiewicz Autorka jest pracownikiem Katedry Prawa Europejskiego Uniwersytetu Warszawskiego „Hotel nie odpowiada za rzeczy pozostawione przez gości bez opieki” – na takie informacje wciąż się natykamy w recepcjach wielu hoteli. Warto więc może zapytać o charakter prawny tego typu ostrzeżeń. Zagadnienie odpowiedzialności cywilnej właściciela hotelu za rzeczy wniesione przez gościa zostało uregulowane w Tytule […]

Czytaj dalej


Hotel przyjazny dla wszystkich

Nowoczesny i legalnie wybudowany hotel musi być przystosowany do obsługi gości niepełnosprawnych. Choć w naszym kraju wiele obiektów spełnia normy prawne w tej materii, to wciąż istnieje grupa hoteli nie traktujących równo swoich gości.Inwestorzy chcący wybudować hotel w Polsce zobowiązani są do przestrzegania przepisów zawartych w kilku dokumentach prawnych. Mowa tu o prawie budowlanym, rozporządzeniu […]

Czytaj dalej


Obowiązek meldunkowy w hotelu

Od wejścia Polski do UE regularnie otrzymuję od hotelarzy różnego szczebla zapytania dotyczące obowiązku meldunkowego. Czasami przytaczają argumenty klientów, czasami własne: a to, że już nie obowiązuje, a to, że jest dobrowolny, a to, że go komuniści wymyślili i już nie trzeba, bo komunizm się w Polsce skończył. Zdarza się, że goście stwierdzają, iż już […]

Czytaj dalej


Hotel może być odpowiedzialny (cz. 2)

Gdy gość utraci wartościowe rzeczy Zdarza się, że goście gubią rzeczy wniesione do hotelu, zapominają o nich lub padają ofiarami kradzieży. Kiedy odpowiedzialność ponoszą właściciele obiektu, a kiedy goście? W pierwszej części materiału dotyczącego odpowiedzialności hotelu za rzeczy pozostawione przez gości bez opieki przedstawiono podstawowe przepisy i terminologię związaną z zawieraniem umów o korzystaniu z […]

Czytaj dalej