Skuteczny oręż – regulamin hotelu i karta meldunkowa

Jacek PiastaAutor jest doświadczonym dyrektorem hoteli. Obecnie wiceprezes zarządu spółki INVESTON będącej właścicielem hoteli sieci Ideal Regulamin hotelu i karta meldunkowa, czyli: hotelarzu, broń się sam (przed nierzetelnymi i kłopotliwymi klientami) Karta meldunkowa jest dowodem potwierdzającym fakt, że konkretny gość, w określonym terminie, mieszkał w hotelu. By był to dowód bezsporny, gość własnoręcznie powinien kartę […]

Czytaj dalej


Reklama nie kłamie

Jakiś czas temu w jednej z gazet przeczytałam opis zdarzenia, które tak naprawdę może dotyczyć każdego obiektu hotelowego. Otóż niezadowolony klient zażądał odszkodowania, ponieważ jego zdaniem standard hotelu różnił się w rzeczywistości od tego, co pokazano na fotografiach w drukowanych materiałach reklamowych. Klient uznał, że został wprowadzony w błąd. Dowodził, że pobyt w hotelu nie […]

Czytaj dalej


Polisy na hotel

Autor jest dziennikarzem Gazety BankowejCo może się przydarzyć prowadzącemu hotelu? Właściwie wszystko. Od drobnej kradzieży, poprzez zalanie piętra wodą, pożar, aż po… przypadki niemal niewyobrażalne, takie jak na przykład zderzenie budynku z samolotemTen ostatni przypadek nie jest bynajmniej anegdotą, bo kilka lat temu uszkodzony concorde linii Air France spadł właśnie m.in. na obiekt hotelowy. A […]

Czytaj dalej


Daję i donoszę?!Obowiązek wystawiania informacji PIT-8C

Paweł Rybarczyk Autor jest prawnikem, doradcą podatkowym, partnerem w Spółce Doradztwa Podatkowego Modzelewski Mularczyk Rybaczyk Sp. z o. o.Jeżeli przychodów nie można zakwalifikować do żadnego konkretnego źródła, to uznaje się, że jest on zaliczany do przychodów z „innych źródeł” Obowiązek wystawienia informacji rocznej PIT-8C formalnie spoczywa na wszelkich podmiotach gospodarczych, a jednocześnie zakres tego obowiązku […]

Czytaj dalej


Umowy handlowe

Jacek PiastaAutor jest doświadczonym dyrektorem hoteli. Obecnie wiceprezes zarządu spółki INVESTON będącej właścicielem sieci hoteli Ideal Umowa o współpracy pozwoli zabezpieczyć się przed skutkami kooperacji z nieuczciwym klientem Od lat otrzymuję pytania od osób, które w obiektach hotelowych odpowiadają za współpracę z klientami: „W jaki sposób zabezpieczyć się przed nieuczciwym klientem? Jak zagwarantować sobie bezpieczeństwo […]

Czytaj dalej


Agenda i kosztorys Umowy handlowe – cz. II

Autor jest doświadczonym dyrektorem hoteli. Obecnie wiceprezes zarządu spółki INVESTON będącej właścicielem sieci hoteli IdealW ubiegłym miesiącu zachęcałem, by w treści umowy, bez względu na czas jej obowiązywania, nie umieszczać elementów zmiennych, które nie mają wpływu na zasadnicze postanowienia umowne, a służą parametryzacji przedmiotu umowy. Dla większości Czytelników „Hotelarza” oczywistym jest, że rzecz będzie o […]

Czytaj dalej


Nieproszeni goście w pokoju

Anna Sęktas Autorka jest radcą prawnym w Kancelarii Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy w Warszawie Wtargnięcie do pokoju hotelowego gościa możemy w najprostszy sposób zdefiniować jako bezprawne, nieuzasadnione żadnymi nadzwyczajnymi okolicznościami najście gościa hotelowego w jego pokoju, dokonane bez jego wiedzy i zgody. Umowa świadczenia usług hotelowych jest umową, która łączy w sobie elementy umowy najmu, […]

Czytaj dalej


Hotel płaci pełny podatek od podwykonawców

Obiekt noclegowy, który sam organizuje swym gościom dodatkowe atrakcje płaci podatek od wartości całej usługi, a nie jedynie od marży Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie odpowiadając na zapytanie spółki prowadzącej usługi noclegowe, która kupowała od innych firm usługi rehabilitacyjne, transportowe, bilety wstępu na basen i do jaskini solnej oraz korzystała z pracy przewodników turystycznych, stwierdził, […]

Czytaj dalej


Ograniczmy to palenie

Tematem marcowej sondy redakcyjnej „Hotelarza” było wprowadzenie całkowitego zakazu palenia tytoniu w miejscach publicznych w tym w lokalach. Odpowiednia ustawa jest przygotowywana przez parlament, jednak nie należy się spodziewać jej wejścia w życie w najbliższych miesiącach. Drogą e-mailową zadaliśmy pracownikom hoteli trzy pytania i otrzymaliśmy 102 odpowiedzi. Czy w lokalach gastronomicznych powinien zostać wprowadzony całkowity […]

Czytaj dalej


Żeby kasa była pełna

Małgorzata Alicja Dudekautorka jest dziennikarką„Gazety Bankowej”Inwestowanie nadwyżek finansowych należy zacząć od poszukania wolnych środków w firmie. Przedsiębiorcy zazwyczaj krzywią się na wspomnienie wolnych środków, tłumacząc, że mają faktury do zapłacenia, wierzyciele płacą nieterminowo, a utrzymanie pracowników jest w Polsce wyjątkowo kosztowne. Nie inaczej jest w branży hotelarskiej.I nstytucje finansowe, w tym banki, oferują swoim klientom […]

Czytaj dalej