Czytam „HOTELARZA” bo…

Jacek Czepczyk dyrektor hotelu Europejski w Krakowie, prezes Małopolskiej Izby Hotelarskiej Gremium: „Hotelarz” nie jest jedynym pismem skierowanym do branży noclegowej. Ale we wspaniały, najlepszy sposób, wpływa na integrację środowiska, na interaktywność branży. Nie „blokuje” żadnych wypowiedzi. Jest pismem komercyjnym, ale nie przemyca treści reklamowych. Ma ambicje edukowania. Czy wiecie Państwo, że Gospodarz, właściciel hotelu […]

Czytaj dalej


Najważniejszy jest serwis

Obiekty noclegowe, zarówno już istniejące, jak i oddawane właśnie do użytku, prześcigają się (przynajmniej marketingowo) w ofercie dotyczącej SPA&wellness lub możliwości konferencyjnych. W październikowej sondzie postanowiliśmy zapytać Czytelników, co – ich zdaniem – w większym stopniu podnosi atrakcyjność hoteli Tym razem pytanie sondy było nieco przewrotne, ponieważ do dwóch czynników z grupy wyposażenia i technologii, […]

Czytaj dalej


Sonda z sond

Ponad dwa lata temu, w „HOTELARZU”, zaczęły regularnie ukazywać się sondy redakcyjne. Te (przeprowadzane najpierw wyłącznie pocztą elektroniczną, a potem drogą mailowo-internetową) sondy, nie są regularnymi badaniami opinii. I do roli takich nie aspirują. Ideą sond jest poznanie i przedstawienie na łamach czasopisma opinii właścicieli i pracowników obiektów noclegowych, w różnych ważkich dla branży sprawach. […]

Czytaj dalej


Zostawmy „gwiazdki” w spokoju

Tematem sierpniowej sondy „Hotelarza” jest problematyka związana z ewentualną modyfikacją przepisów kategoryzacyjnych obiektów noclegowych. Zastanawialiśmy się, czy złagodzenie przepisów ułatwiających przyznanie obiektom standardu 1 gwiazdki pomogłoby w wyjściu takich obiektów z „szarej strefy”. Jak wynika z odpowiedzi, uczestnicy sondy są zdecydowanymi przeciwnikami takiego rozwiązania. Swoje zdanie uzasadniają w różny sposób, jednak przeważa troska o zachowanie […]

Czytaj dalej


Gości niemal przybyło

Szacunki instytucji zajmujących się badaniem ruchu turystycznego, a przede wszystkim Instytutu Turystyki wskazują, że w pierwszym kwartale tego roku zmniejszyła się liczba turystów zagranicznych przyjeżdżających do Polski. Dlatego w lipcowej sondzie „Hotelarza” postanowiliśmy zapytać właścicieli i pracowników obiektów noclegowych o wykorzystanie ich potencjału w pierwszej połowie 2008 roku. Na pytanie zadane Czytelnikom drogą e-mailową oraz […]

Czytaj dalej


Mało odpowiednich ofert i korzyści

Tematem czerwcowej sondy redakcyjnej „Hotelarza” jest uczestnictwo obiektów noclegowych w sieciowych programach marketingowych. Na pytania zadane Czytelnikom drogą elektroniczną oraz ze strony www.e-hotelarz.pl odpowiedziało 186 respondentów. Wyniki przedstawiliśmy na wykresie. W drugiej części sondy zadaliśmy hotelarzom pytanie o przynależność do kilku wybranych sieci marketingowych lub podanie innych sieci, do których należą ich obiekty. Najwięcej, bo […]

Czytaj dalej


Sprzedajemy przez internet

Tematem majowej sondy redakcyjnej jest wykorzystanie internetu do rezerwacji miejsc w obiektach noclegowych. Na pytania zadane Czytelnikom drogą elektroniczną oraz za pośrednictwem strony www.e-hotelarz.pl odpowiedziało 147 obiektów. Wyniki przedstawia wykres Na pogłębione pytanie: Jeśli tak, to czy jest to tylko własna strona internetowa, czy strony sieci marketingowych lub portali rezerwacyjnych – ponad 80 proc. z […]

Czytaj dalej


Zbyt drodzy pracownicy

Polski rynek noclegowy należy obecnie do najbardziej dynamicznie rozwijających się w Europie. Wskazuje na to nie tylko liczba realizowanych i planowanych inwestycji, ale również wzrost liczby osób korzystających z noclegów. Czy rynek ten mógłby się rozwijać jeszcze szybciej? Oczywiście, że mógłby. W kwietniowej sondzie zadaliśmy pytanie, jakie z podanych (patrz wykres) rozwiązań prawnych najbardziej ułatwiłoby […]

Czytaj dalej


Winne prawo, urzędnicy, brak pieniędzy i pogoda

W poprzednim numerze magazynu obiecaliśmy Państwu opublikowanie komentarzy, jakie otrzymaliśmy do zadanego w lutowej sondzie pytania o to, co Państwa zdaniem w decydujący sposób wpływa na ograniczenia w rozwoju polskiego rynku noclegowego. Według większości respondentów największy wpływ (53,1 proc.) ma prawo i biurokracja, zaś dla jednej trzeciej (32,3 proc.) ograniczeniem jest niedostateczny ruch turystyczny Komentarze […]

Czytaj dalej


Przeważa biurokracja

W styczniowym numerze „Hotelarza” w debacie „Rozwój, ale nie bez hamulców” przedstawiliśmy ograniczenia wzrostu rynku widziane oczami ekspertów oraz wybranych reprezentantów branży. Chcąc poznać opinie Państwa na ten temat, w lutowej sondzie redakcyjnej „Hotelarza” zadaliśmy pytanie dotyczącego tego, co w opinii naszych Czytelników najbardziej krępuje rozwój rynku noclegowego w Polsce. Na przesłane drogą elektroniczną pytanie […]

Czytaj dalej