Największe targi dla hotelarzy

Anna Owczarek, dyrektor ds. rozwoju Międzynarodowych Targów Polska Artur Szuba, specjalista PR & Event, Międzynarodowe Targi PolskaBranża HoReCa jest jedną z najbardziej popularnych branż wśród organizatorów i uczestników imprez targowych. W 2008 roku w większości krajów europejskich odbyły się lub dopiero odbędą targi poświęcone produktom dla hoteli i gastronomii Targi dla branży HoReCa mają długą […]

Czytaj dalej


Czy potrzebny jest „bum” w stolicy?

Warszawa, w której zgrupowana jest obecnie ponad trzecia część hoteli o najwyższym pięciogwiazdkowym standardzie i niemal połowa miejsc noclegowych tej klasy w Polsce, nie powinna mieć kłopotów z ulokowaniem w łóżkach najważniejszych i najbogatszych gości Euro 2012 Może to wydawać się dziwne, ale w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy w Warszawie ubyło 829 miejsc noclegowych w […]

Czytaj dalej


Bajkowy hotel myśliwego

Mało jest w Polsce zabytków, których bryła i wnętrza przetrwały w niemal niezmienionej od chwili powstania formie, nie stały się muzeami i dziś pełnią funkcję komercyjnych obiektów noclegowych. Jednym z tych nielicznych jest ukryty w lasach Puszczy Pszczyńskiej Zameczek Myśliwski w Promnicach Nie każdy, kto pamięta leśną chatkę Gargamela z bajki Peyo pt. „Smurfy”, wie, […]

Czytaj dalej


Ergonomia hotelowego pokoju

Urządzając wnętrze pokoju czy raczej hotelowego zespołu mieszkalnego, bo w jego skład poza pokojem wchodzą również łazienka i przedsionek, warto znać podstawowe zasady jego aranżowania. Ich stosowanie sprawi, że wnętrze będzie nie tylko efektowne, ale przede wszystkim wygodne Prawidłowa aranżacja wnętrza to w pewnym uproszczeniu ergonomia, czyli nauka o odpowiednim rozmieszczaniu odpowiednio dobranych mebli i […]

Czytaj dalej


Szkolą się na potęgę

Zapotrzebowanie na szkolenia w branży hotelarskiej jest duże i to nie tylko ze względu na fakt, iż na rynku pojawia się coraz większa liczba obiektów hotelarskich. Zapotrzebowanie na szkolenia pracowników rośnie, bo rośnie konkurencja wśród obiektów noclegowych, rośnie liczba gości, a wraz z nimi rosną wymagania dotyczące standardu i jakości usług Już na pierwszy rzut […]

Czytaj dalej


Wózek, czyli drugie ręce

Dużą rolę w pracy służby pięter odgrywają narzędzia pracy. Jednym z podstawowych są wózki służące do przewożenia pościeli, ręczników, galanterii hotelowej. Spełniają one podstawową funkcję w odciążaniu pań w utrzymywaniu należytego porządku w hotelu. Przejmują wiele wysiłku, który muszą wydatkować panie w obiektach, gdzie brakuje windy, i muszą przenosić ciężary na piętra. Na co zwrócić […]

Czytaj dalej


Wiedza zbyt szeroka…

Co roku około 10 tysięcy osób w Polsce uzyskuje dyplomy szkół średnich i wyższych uprawniające ich posiadaczy do ubiegania się jako wykształconych pracowników o zatrudnienie w branży noclegowej. Jednak to praktyka, a nie szkoły weryfikują poziom ich przygotowania i predyspozycje do wykonywania zawodu Ile jest w Polsce szkół kształcących kadry dla polskiej branży noclegowej? Statystyki […]

Czytaj dalej


Służba pięter na sześć z plusem

Personel służby pięter może być atutem lub piętą achillesową każdego obiektu noclegowego. Jest on zazwyczaj najgorzej opłacany, przeciążony pracą, często również niedoszkolony i – być może – dlatego podlega stosunkowo dużej fluktuacji Ile zależy od fachowej, sprawnej i starannej pracy obsługi pięter, nie trzeba wyjaśniać ani właścicielom hoteli, ani menedżerom, ani tym bardziej gościom. Gdy […]

Czytaj dalej


Multimedialnie i symultanicznie

Oferując możliwość zorganizowania konferencji, należy zadbać, by nasz klient mógł swobodnie korzystać z nowoczesnych technologii wspomagających spotkanie biznesowe czy szkoleniowe. Jeśli nie dysponujemy odpowiednim wyposażeniem, warto pomyśleć o wynajęciu specjalnej firmy, która zadba za nas o techniczne zaplecze Jeszcze 20 lat temu organizacja spotkań biznesowych była dla hoteli zajęciem dodatkowym, urozmaicającym ofertę noclegową. Jednak dziś, […]

Czytaj dalej


„Język” a utrata spodziewanych zysków

Marek Piotrowski autor jest prawnikiem, doradcą podatkowym Warunkiem sankcjonującym zaliczenie poniesionych na naukę języka obcego wydatków w poczet kosztów uzyskania przychodów jest związek pomiędzy takim wydatkiem a osiąganym lub racjonalnie spodziewanym przychodem Obserwowany powszechnie wzrost odwiedzających Polskę gości zagranicznych, a także otwarcie polskich firm na europejskie rynki wymaga od osób prowadzących działalność gospodarczą w kraju […]

Czytaj dalej