Marketing automation – wirtualny recepcjonista

Nowe technologie mają za zadanie odpowiadać na wyzwania biznesu. Hotelarze borykają się obecnie z problemami kadrowymi, rotacją, wielozadaniowością oraz rosnącymi kosztami. Jak sobie z tym poradzić? Wystarczy skorzystać z marketing automation, narzędzia klasy CRM, które wyręcza ze żmudnych obowiązków. Ostatnie dwa lata to czas dostosowywania się do ciągłych zmian. Zmieniające się w błyskawicznym tempie otoczenie […]

Czytaj dalej


RAPORT NOWE TECHNOLOGIE Wielka nadzieja hotelarstwa

Pandemia napędza cyfryzację, ale co to w praktyce oznacza dla hoteli? Jak zmieniły się oczekiwania gości pod tym względem? Czy są jakieś technologie i produkty, które szczególnie sprawdziły się podczas pandemii? Na jakie największe bariery przy wdrożeniu napotykają hotele? O tym między innymi rozmawiali hotelarze i dostawcy rozwiązań technologicznych na naszej konferencji Hotel Trends Poland […]

Czytaj dalej


Dyrektorzy dużych hoteli konferencyjnych o tym jakich sposobów szukają na wypełnienie swoich obiektów

Duże hotele konferencyjne, które przed pandemią cieszyły się najlepszymi przychodami w branży, teraz mają najwięcej problemów. Segment MICE, w znacznym stopniu oparty na kliencie zagranicznym, ucierpiał najbardziej i najdłużej będzie się odbudowywał. Hotele zostały ze swoimi pustymi powierzchniami konferencyjnymi i muszą szukać sposobów, aby w jakiś sposób je wypełnić. W największych miastach i hotelach pojawił […]

Czytaj dalej


Konferencje i wydarzenia – nowe otwarcie

W ramach prowadzonego przez Z-Factor monitoringu rynku spotkań, w 2019 r. w Polsce udało się dotrzeć do informacji o 42 349 wydarzeniach. Jeszcze w pierwszym kwartale 2020 r. było ich 8190. Estymowana liczba uczestników wydarzeń z ostatniego przedpandemicznego kwartału wynosiła ponad 650 tys. osób. Spotkania stanowiły istotny (dla wielu hoteli kluczowy) segment gwarantujący rentowność biznesu. […]

Czytaj dalej


Firmy przenoszą dane do chmury

Pandemia przyspieszyła transfer danych na zewnętrzne serwery chmurowe. Dane przechowywane w takich miejscach nie tylko są bezpieczniejsze, ale także pozwalają na szybszą reakcję w razie konieczności zmian w funkcjonowaniu obiektów. Zwiększa to efektywność energetyczną. Systemy takie jak BMS – Building Management System, czyli automatyka budynkowa, przechodzą transformację cyfrową. Według ekspertów pandemia może zwiększyć zaufanie do […]

Czytaj dalej


W jaki sposób technologia pomoże branży hotelarskiej zaadaptować się do postpandemicznych warunków?

Technologia odgrywa kluczową rolę w czasie zmian, ale także może pomóc hotelom w przystosowaniu się do postpandemicznej rzeczywistości. Kwestia ta była głównym tematem dyskusji panelowej będącej elementem inicjatywy Sabre Campus. Liderzy branży hotelarskiej rozmawiali na temat tego, jak dopasować różne rozwiązania technologiczne do zmieniających się realiów Normy i wzorce znane w branży hotelarskiej przed wybuchem […]

Czytaj dalej


Witaj w przyszłości! O technologiach, które zmienią komunikację z klientem

Agnieszka Majewska-Kunat Dzięki nowym technologiom na naszych oczach zmienia się świat. Zmiany dotyczą również branży hotelarskiej, której nie ominie kolejny etap cyfrowej rewolucji. Aby zachować konkurencyjność, hotele wdrażają już, albo będą musiały wdrożyć, nowatorskie rozwiązania z zakresu technologii. Wkrótce zmienią one sposób, w jaki funkcjonuje cała branża. Zoptymalizowane zostaną kluczowe procesy biznesowe, zmianie ulegnie proces […]

Czytaj dalej


Większość procedur organizacji pracy uległa całkowitej zmianie

Pandemia wstrzymała wiele inwestycji w hotelach. Jedno cześnie okazało się, jak ważne dla hotelarzy są szeroko rozu miane technologie. Większość procedur związanych z organizacją pracy w hotelach uległa całkowitej zmianie. Obserwujemy duży stopień automatyzacji niektórych procesów. Te z kolei do poprawnego działania wymagają dostępu do szybkiej i bezpiecznej sieci o bardzo wysokiej przepustowości. Do tego […]

Czytaj dalej


Technologie pomagają rozwiązywać problem braku pracowników

Ponad rok pandemii przyniósł branży hotelarskiej wiele niespodziewanych wyzwań. Jednak pomimo wszystkich negatywnych skutków, ten niezwykły rok zainspirował też wielu hotelarzy do podjęcia kroków w kierunku nowych technologii, które poprawią pobyt gości teraz i w przyszłości. Poniżej przedstawiamy trzy przy kłady takich rozwiązań, pokazu jące, jak można poradzić sobie z dużym obecnie problemem, jakim jest […]

Czytaj dalej


MEDIA W HOTELU – rok po wybuchu pandemii

Czy rok pandemii spowodował zmiany w funkcjonowaniu mediów w hotelu od strony zarządzania nimi, ich funkcji, nowych rozwiązań, oczekiwań gości? Pojawiły się zmiany, trendy, rozwiązania, które są zaskakujące, i nie spodziewano się ich rok temu, zaraz po wybuchu pandemii? O to zapytaliśmy ekspertów w zakresie mediów i technologii przeznaczonych dla hoteli. Lockdowny, zamknięte hotele i […]

Czytaj dalej