Cost Controls: 25 Keys to Profitable Success (wydana w serii Restaurant Manager’s Pocket Handbook Series) jest krótką i łatwą w lekturze książką przeznaczoną do codziennej pracy. W sposób przejrzysty i przystępny wyjaśnia, jak zmniejszyć tzw. food costs w biznesie restauracyjnym. Jest to prosty podręcznik o tym, jak uczynić restauracyjny biznes bardziej dochodowym. Według zapewnień autora […]
10/2005
10/2005
Szybko i dobrze
Inwestowanie czasu i pieniędzy po to, by hotel świadczył usługi na najwyższym poziomie, jest niepotrzebne, a nawoływania niektórych ekspertów do niekończącego się podwyższania jakości usług to czysta demagogia – tak twierdzą amerykańscy specjaliści z Uniwersytetu Cornell. Podkreślają, że gościom wystarcza serwis zaledwie „dobry” i „szybki” Wbadaniach przeprowadzonych przez specjalistów od hotelarstwa z Uniwersytetu Cornell w […]
Hotel z księżną Anną
Andrzej Dowgiałło Właściciel Anders Group (Biuro Podróży Traveland, hotele Anders i Miłomłyn, osada Guzowy Piec, Karczma Warmińska). Z turystką związany jest od kilkudziesięciu lat, członek organizacji branżowych.Był czas, kiedy wydawało mi się, że tylko ja wierzęw ten projekt – o swojej najnowszej, realizowanej obecnie,inwestycji hotelowej w Zamku w Rynie opowiada Andrzej Dowgiałło, prezes i właściciel […]
Rialto w Prefered Hotels
Warszawski pięciogwiazdkowy Hotel Rialto wystąpił z grupy Design Hotels i został członkiem prestiżowej sieci The Preferred Hotel Group. Organizacja ta skupia ponad 300 niezależnych luksusowych hoteli i ośrodków wypoczynkowych w 51 krajach na świecie. Główna siedziba grupy, której prezesem jest John Ueberroth, znajduje się w Chicago.
The Waiter & Waitress Staff Training Handbook
A Complete Guide To The Proper Steps in ServiceFor Food & Beverage EmployeesKsiążka została zredagowana w taki sposób, aby mogli z niej korzystać wszyscy pracownicy food-servisu w hotelu lub restauracji. Szczególnie polecana jest tym menedżerom działów food&beverage, którzy chcą wdrożyć program szkoleń. Przewodnik opisuje każdy aspekt działalności obsługi gościa w restauracji, począwszy od dyrektora całego […]
O szpaku i bocianie …czyli przypowiastka ze sponsorem i szwagrem
Autor jest hotelarzem.W latach 1992-2004był prezesemzarządu spółki ORBIS SAMiało być naukowo i prawie poważnie. Moim zamiarem było zaprezentowanie zagadnienia określanego w literaturze jako „zarządzanie jakością”, i to w turystyce, a w szczególności w hotelarstwie. Będzie jednak niepoważniei o czymś zupełnie innym. Wkolorowych tygodnikach niezwykłą popularnością cieszą się felietony środowiskowe. Są to przeważnie relacje z tzw. […]
Na efekty pracują najlepsi
Autor jest analitykiem w firmie PONT-Info zajmującej się analizą statystyczną wybranych sektorów gospodarki. Jest także pracownikiem naukowym Katedry Zarządzania Strategicznego w Szkole Głównej Handlowej w WarszawieZysk netto w 2004 r. w sektorze usług hotelarskich był 30-krotnie większy od zysku netto z roku 2003! Warto zauważyć bardzo dobry trend: najpierw zmniejszania się straty przedsiębiorstw hotelarskich, a […]
Hotel Spa Dr Irena Eris – otwarcie w kwietniu 2006
Już wkrótce, na początku kwietnia 2006 r., nastąpi uroczyste otwarcie Hotelu SPA Dr Irena Eris Wzgórza Dylewskie na Mazurach. Hotel będzie miał 10 tys. mkw. powierzchni, na których miejsce znalazło 97 pokoi – w tym 88 w budynku głównym i dziewięć w „Domu Leśnym”, ekskluzywnym miejscu oddalonym od całości kompleksu. Goście będą mogli odprężyć się […]
Successful Restairant Design
Successful Restaurant Design jest drugą edycją książki, która osiągnęła spory sukces na europejskim rynku wydawnictw specjalistycznych. Prezentuje ona projektowanie restauracji jako proces, który rozpoczyna się od solidnego zrozumienia wielu współzależności: od głównego wejścia dla gości po magazyn, którym dostarczane są towary. Książka wyjaśnia, jak funkcjonują różne komponenty restauracji – zarówno same w sobie, jak i […]
Co z tą franczyzą? Finansowanie inwestycji w hotelarstwie – cz. V
Autor jest właścicielem firmy HOTELON świadczącej usługi w zakresie hotel project managment. Twórca i realizator projektu budowy sieci hoteli tranzytowych IDEAL; ekspert Instytutu Turystyki; akredytowany przez PARP do świadczenia usług w zakresie działania 2.1. Inwestor hotelowy, który stara się w banku o kredyt, bardzo szybko spotka się z pytaniem, czy nawiązał już współpracę z jednym […]