Liczymy na wynik Jak analizować wyniki operacyjne hotelu? – rachunkowość zarządcza, cz. XII

Autorka, doktor nauk ekonomicznych, jest dyrektorem Działu Rozwoju w biurze zarządu Orbis SA, przewodniczącą Rady Nadzorczej Wioski Turystycznej Wilkasy i członkiem Rady Nadzorczej spółki Hekon – Hotele Ekonomiczne SA. Wykłada rachunkowość zarządczą w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie W poprzednim odcinku cyklu na przykładzie gastronomii pokazaliśmy, jak stosować analizę wrażliwości i w jaki sposób wykorzystywać […]

Czytaj dalej


Poznaj Poznań

W Poznaniu, o dziwo, nie wybudowano jeszcze hotelu pięciogwiazdkowego. Obiekt tej klasy – w postaci Sheratona – dopiero powstaje. W buty luksusu wchodzą więc hotele czterogwiazdkowe. I tych jednak nazbyt wiele – zwłaszcza jak na miasto typowo targowe – nie ma. Wszystkie one mają za tobardzo stylowe i reprezentacyjne nazwy, takie jak: Royal, Trawiński, czy […]

Czytaj dalej


Buduje się hotel w łódzkiej Manufakturze

Na terenie centrum handlowo-rozrywkowego Manufaktura Łódzka, powstającego w obiektach dawnej fabryki Poznańskiego zostanie otwarty czterogwiazdkowy Hotel Radisson SAS. W Manufakturze prowadzone są właśnie prace wykończeniowe w budynkach wokół tzw. rynku. Zdaniem inwestora, francuskiej firmy Apsys, termin otwarcia Manufaktury – przewidziany na wiosnę 2006 r. – zostanie dotrzymany.

Czytaj dalej


Cost Controls 25 Keys To Profitable Succes

Cost Controls: 25 Keys to Profitable Success (wydana w serii Restaurant Manager’s Pocket Handbook Series) jest krótką i łatwą w lekturze książką przeznaczoną do codziennej pracy. W sposób przejrzysty i przystępny wyjaśnia, jak zmniejszyć tzw. food costs w biznesie restauracyjnym. Jest to prosty podręcznik o tym, jak uczynić restauracyjny biznes bardziej dochodowym. Według zapewnień autora […]

Czytaj dalej


Szybko i dobrze

Inwestowanie czasu i pieniędzy po to, by hotel świadczył usługi na najwyższym poziomie, jest niepotrzebne, a nawoływania niektórych ekspertów do niekończącego się podwyższania jakości usług to czysta demagogia – tak twierdzą amerykańscy specjaliści z Uniwersytetu Cornell. Podkreślają, że gościom wystarcza serwis zaledwie „dobry” i „szybki” Wbadaniach przeprowadzonych przez specjalistów od hotelarstwa z Uniwersytetu Cornell w […]

Czytaj dalej


Hotel z księżną Anną

Andrzej Dowgiałło Właściciel Anders Group (Biuro Podróży Traveland, hotele Anders i Miłomłyn, osada Guzowy Piec, Karczma Warmińska). Z turystką związany jest od kilkudziesięciu lat, członek organizacji branżowych.Był czas, kiedy wydawało mi się, że tylko ja wierzęw ten projekt – o swojej najnowszej, realizowanej obecnie,inwestycji hotelowej w Zamku w Rynie opowiada Andrzej Dowgiałło, prezes i właściciel […]

Czytaj dalej


Rialto w Prefered Hotels

Warszawski pięciogwiazdkowy Hotel Rialto wystąpił z grupy Design Hotels i został członkiem prestiżowej sieci The Preferred Hotel Group. Organizacja ta skupia ponad 300 niezależnych luksusowych hoteli i ośrodków wypoczynkowych w 51 krajach na świecie. Główna siedziba grupy, której prezesem jest John Ueberroth, znajduje się w Chicago.

Czytaj dalej


The Waiter & Waitress Staff Training Handbook

A Complete Guide To The Proper Steps in ServiceFor Food & Beverage EmployeesKsiążka została zredagowana w taki sposób, aby mogli z niej korzystać wszyscy pracownicy food-servisu w hotelu lub restauracji. Szczególnie polecana jest tym menedżerom działów food&beverage, którzy chcą wdrożyć program szkoleń. Przewodnik opisuje każdy aspekt działalności obsługi gościa w restauracji, począwszy od dyrektora całego […]

Czytaj dalej


O szpaku i bocianie …czyli przypowiastka ze sponsorem i szwagrem

Autor jest hotelarzem.W latach 1992-2004był prezesemzarządu spółki ORBIS SAMiało być naukowo i prawie poważnie. Moim zamiarem było zaprezentowanie zagadnienia określanego w literaturze jako „zarządzanie jakością”, i to w turystyce, a w szczególności w hotelarstwie. Będzie jednak niepoważniei o czymś zupełnie innym. Wkolorowych tygodnikach niezwykłą popularnością cieszą się felietony środowiskowe. Są to przeważnie relacje z tzw. […]

Czytaj dalej


Na efekty pracują najlepsi

Autor jest analitykiem w firmie PONT-Info zajmującej się analizą statystyczną wybranych sektorów gospodarki. Jest także pracownikiem naukowym Katedry Zarządzania Strategicznego w Szkole Głównej Handlowej w WarszawieZysk netto w 2004 r. w sektorze usług hotelarskich był 30-krotnie większy od zysku netto z roku 2003! Warto zauważyć bardzo dobry trend: najpierw zmniejszania się straty przedsiębiorstw hotelarskich, a […]

Czytaj dalej