Marketing skierowany do kobiet

Kobiety to najpotężniejsi konsumenci na świecie. Chociaż stanowią nieco ponad połowę światowej populacji, to kontrolują o wiele więcej niż połowę wydatków – zarówno w gospodarstwach domowych, jak i w firmach. Czy kobiety potrzebują innego rodzaju marketingu niż mężczyźni? Według autorki tak, ponieważ cechuje je inny zestaw priorytetów, preferencji i postaw niż mężczyzn i ich proces […]

Czytaj dalej


Obiekty ze standardem i z certyfikatem

We wtorek 29 maja marszałek Województwa Małopolskiego wręczył właścicielom i kierownictwu obiektów noclegowych specjalne certyfikaty, potwierdzające ich standard i przygotowanie do przyjmowania gości. W ewidencji marszałka Województwa Małopolskiego znajdują się obecnie 334 obiekty hotelarskie, co daje Małopolsce pierwsze miejsce pod tym względem wśród polskich województw. Średnio obiekt hotelarski w Małopolsce liczy 77 miejsc noclegowych. Przeciętny […]

Czytaj dalej


Gdy zabraknie zmywarki

W średniej wielkoś ci obiekcie noclegowym z lokalem gastronomicznym (niespełna 100 łóżek) przy średnim wykorzystaniu miejsc noclegowych i ponadprzeciętnym wykorzystaniu krzeseł w gastronomii, zmywa się rocznie około 330 tys. sztućców, 240 tys. talerzy, 50 tys. szklanek i 75 tys. kieliszków. Obiekty tej wielkości są zwykle wyposażone w zmywarkę, a raczej zmywarki, które jednak są tylko […]

Czytaj dalej


Siła na brzęczące bestie

Komary potrafią odstraszyć nawet najcierpliwszych turystów i najlojalniejszych gości. Warto to wziąć pod uwagę, bo ich obecność uznaje za dokuczliwą dwie trzecie Polaków W Polsce nie ma malarii i według raportu Światowego Forum Ekonomicznego zajmujemy pod tym względem pierwsze miejsce. Malarii nie ma. Ale są komary. Szkoda, że raport nie mówi nic na ten temat […]

Czytaj dalej


Zrzeszony nawet nie co trzeci hotel

W trzech tegorocznych wydaniach Hotelarza zamieściliśmy wywiady z szefami organizacji hotelarskich – PZH, PIH i IGHP, polemikę dotyczącą jednego z nich oraz tekst podsumowujący cykl. űaden problem z podnoszonych na łamach Hotelarza dotychczas, nie spotkał się z takim brakiem reakcji ze strony Czytelników. Postanowiliśmy „podrążyć” temat, czyniąc go również przedmiotem czerwcowej sondy redakcyjnej. Drogą mailową […]

Czytaj dalej


Po kapitał nie tylko do banku

O rozwoju firmy decyduje dobre zarządzanie finansami. Dotyczy to zarówno decyzji inwestycyjnych, określających skalę i rodzaj aktywów, w które powinno się inwestować, jak i decyzji finansowych, od których zależą warunki pozyskania kapitału niezbędnego do realizacji zamierzonych inwestycji O ile firmom dużym pozyskanie kapitału przychodzi dość łatwo, to małym i średnim, takim jak hotele i mniejsze […]

Czytaj dalej


Roadshow HorecaExpo razy dwa

24 maja 2007 roku w miejscowości Reda, odbyło się pierwsze z cyklu spotkań Roadshow HorecaExpo – wystawa najnowocześ-niejszych rozwiązań informatycznych dla branż gastronomicznej i hotelarskiej zorganizowana przez LSI Software oraz Microsoft. Tydzień później, kolejne Roadshow HorecaExpo odbyło się w Krakowie. Podczas trwania Roadshow HorecaExpo, poza wystawą, uczestnicy mieli możliwość zapoznania się z prelekcjami przygotowanymi przez […]

Czytaj dalej


Sieci rosną równo

O 740 nowych hoteli i 150 tys. pokoi zwiększyły swój stan posiadania w roku 2006 największe systemy hotelowe świata – wynika z raportu firmy MKG Consulting. Według raportu sieci hotelowe skupiają obecnie 43 tys. hoteli, dysponujących łącznie 5,5 mln pokoi. W ubiegłym roku ich stan posiadania zwiększył się o 2,7 proc., czyli o 150 tys. […]

Czytaj dalej


Powstanie 400 hoteli przy stacjach benzynowych

W ciągu kilku tygodni ruszą pierwsze hotele, które firma ComfortExpress będzie otwierać przy stacjach paliw. To pierwsza inwestycja tego typu w Polsce. Wciągu dwóch lat przy polskich stacjach benzynowych może zacząć działać nawet 400 modułowych hoteli. ComfortExpress, polska spółka prywatnych inwestorów, negocjuje kontrakty z setką potencjalnych partnerów i szuka kolejnych lokalizacji. Doba hotelowa nie będzie […]

Czytaj dalej


Wędrujący klub Jasia

Diageo Polska, producent i dystrybutor najbardziej znanych marek alkoholowych na świecie, zakończył pierwszy etap Johnnie Walker Master of Bar Administration Prestige Club. Etap ten polegał na spotkaniach z barmanami w wybranych trzech miastach Polski. Część teoretyczna obejmowała sprawdzian umiejętności z zakresu produktów Diageo. Tegoroczne zjazdy miały także charakter eliminacji do zawodów Every Serve Perfect na […]

Czytaj dalej