Wina, wódki, koniaku dodajcie…

Tomasz Trafiał Szef Kuchni Hotel Sympozjum, KrakówDobra kuchnia nie może się obejść bez alkoholu. Wina, wódki i wszelkiego rodzaju nalewki nadają charakter, wspaniale doprawiają i podbijają smak potrawy. Są jedną z tych bardzo ważnych przypraw, których w kuchni nie może zabraknąć. Alkohol zawsze dobrze wpływa na smak potrawy pod warunkiem, że wiemy, jaki, kiedy i […]

Czytaj dalej


Najbardziej niszowe trendy w świecie SPA

Zakres usług obejmujących SPA coraz bardziej odbiega od definicji pierwotnego „Sanitas per Aqua”, zmierzając w kierunku rozbudowanego i urozmaiconego programu terapii, odpoczynku, a nawet rozrywki W marketingowym, czy też raczej sprzedażowym ujęciu, aby ośrodek organizujący SPA&wellness odniósł dziś sukces, powinien najpierw wdrożyć, a potem trzymać się konsekwentnie trzech zasad. Pierwsza to wzbogacenie podstawowej oferty usług […]

Czytaj dalej


Komputer melduje się w hotelu .cz.2

Systemy informatyczne w hotelu, oprócz podstawowej obsługi rezerwacji, posiadają możliwość kontroli wszelkich rozliczeń, pomagają w obsłudze imprez zorganizowanych oraz zarządzają tzw. inteligentnym budynkiem Do najbardziej podstawowego wyposażenia informatycznego hotelu należy system finansowo-księgowy oraz kadrowo-płacowy. Ich podstawowe funkcje i elementy określają w pierwszym rzędzie przepisy skarbowe i dotyczące ubezpieczeń. Warto jednak, by operacje dokonywane w kasie […]

Czytaj dalej


Gotówka zamiast należności

Firmy, które nie mają wystarczających zdolności kredytowych, a potrzebują gotówki, powinny zainteresować się faktoringiem. Dzięki temu będą miały szanse na pozyskanie pieniędzy niezbędnych do realizacji kolejnych kontraktów i sfinansowanie dostawców Faktoring zniweluje skutki zatorów płatniczych, poprawi dyscyplinę płatniczą kontrahentów oraz zabezpieczy przed wystąpieniem ryzyka niewypłacalności dłużników. Kto z kim… Z faktoringu mogą korzystać wszystkie firmy, […]

Czytaj dalej


Gość w dom…

Marzena Jurczewska specjalistka prawa gospodarczego i prawa pracy Zapewnienie gościom hotelowym bezpieczeństwa pobytu jest obowiązkiem hotelarza, czyli osoby utrzymującej zarobkowo hotel lub inny podobny zakład. Za niedopełnienie tego obowiązku ponosi on odpowiedzialność cywilną. Jest to jeden z elementów umowy o świadczenie usług hotelowych Gość hotelowy ma prawo liczyć nie tylko na opiekę nad jego rzeczami […]

Czytaj dalej


W poszukiwaniu zagubionych łóżek

31 lipca 2007 roku w Polsce funkcjonowało 1 511 skategoryzowanych hoteli, które dysponowały łącznie 135, 9 tys. miejsc noclegowych – wynika z informacji zebranych przez Hotelarza w wojewódzkich urzędach marszałkowskich. Są to najnowsze i najbardziej aktualne dane o hotelowej bazie noclegowej w Polsce W poprzednim numerze „Hotelarza”, zainspirowani coraz to innymi liczbami podawanymi przez różnych […]

Czytaj dalej


Polowanie na zagraniczniaka

Jacek Piasta Autor jest doradcą hotelarskim i konsultantem projektów inwestycyjnych Chociaż od lat rośnie znaczenie i udział klientów krajowych w wartości sprzedaży wielu hoteli w naszym kraju, to wciąż pozostaje niemała grupa hotelarzy, która upatruje swojego sukcesu ekonomicznego w adresowaniu oferty do rynków zagranicznych. Czasami ma to uzasadnienie logiczne i ekonomiczne, a czasami nie Popatrzmy […]

Czytaj dalej


… do pracy by się szło!…

Gdy podjąłem pierwszą pracę w hotelu, wzbudziło to sensację wśród kolegów, bo wytworny hotel, zwłaszcza nowy, uważany był za jakąś cząstkę innego świata, lepszego od codziennej rzeczywistości Gdy powieje w domu nudą, człowiek marzy skrycie, by w hotelu przez dni parę wieść światowe życie – śpiewano w popularnym telewizyjnym programie. Rozbawienie mych przyjaciół wzbudzała informacja […]

Czytaj dalej


Żonglowanie w deszczu i na wietrze

Mimo deszczu, wiatru i chłodu, 22 lipca, w Sopocie odbyły się drugie w tym roku rozgrywki Niezależnej Ligi Barmańskiej. Trzydziestu ośmiu zawodników stanęło do rywalizacji o nagrody i wejście do grudniowego finału. Siedmiogodzinne eliminacje wyłoniły dziesiątkę barmanów, którzy wieczorem zmierzyli się w finale Flair Wave. Wśród nich znaleźli się Polacy, Anglicy i Łotysz. Jako jedyny […]

Czytaj dalej


Adam Kotomski

Szef kuchni w nowootwartym luksusowym czterogwiazdkowym ibb Andersia Hotel w Poznaniu, wcześniej sprawował funkcję szefa w Restauracji Belvedere. Adam Kotomski w ibb Andersia Hotel odpowiada za menu restauracji Flavoria, restauracji Mozaica, Lobby Baru, Executive Lounge oraz catering bankietowy w hotelu. Absolwent technikum gastronomicznego w Warszawie. Karierę zawodową rozpoczął na stanowisku kucharza w hotelu Grand w […]

Czytaj dalej